Call center software

Bucurați-vă de sunete clare și
asistență fără hardware.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
eSky logo
Slido green logo

Software-ul dvs. de call center complet vă așteaptă

Interacționați cu clienții dvs. fără efort pe toate canalele. LiveAgent, software-ul de call center omnicanal bazat pe cloud, este tot ce aveți nevoie pentru a oferi servicii fiabile și personalizate clienților dvs.

Sistemul nostru de telefonie pentru call center VoIP (voice over internet protocol) este echipat cu funcții avansate, cum ar fi IVR, solicitări de apel înapoi, ACD, rutare inteligentă a apelurilor, transferuri de apeluri, înregistrare nelimitată a apelurilor și apeluri video HD – și acesta este doar începutul.

  • SoftwareAdvice Front Runner 2024 badge
  • Capterra shortlist 2024 badge
  • GetApp Category Leader 2024 badge
  • Capterra shortlist 2024 badge

Software pentru call center în helpdesk-ul dvs.

00:00 / 02:02

LiveAgent | Call center software in your helpdesk | Live Agent02:03Youtube video: LiveAgent | Call center software in your helpdesk
Live Agent

Ce este software-ul pentru call center?

Soluțiile software pentru centrele de apeluri sunt sisteme care permit agenților din centrele de apeluri să gestioneze apelurile de intrare și de ieșire. Aceste soluții sunt ideale pentru o gestionare mai personală a relațiilor cu clienții și pentru furnizarea de asistență rapidă pentru clienți.

Demo al software-ului pentru call center

00:00 / 04:39

Call Center Software Demo | LiveAgent | Live Agent04:40Youtube video: Call Center Software Demo | LiveAgent
Live Agent

Explorați software-ul nostru pentru call center virtual

Experimentați caracteristicile noastre cheie cu o versiune de încercare gratuită LiveAgent și vedeți cum este să furnizați servicii profesionale cu soluția noastră. Vedeți cât de ușor este să înființați un call center, să adăugați numere VoIP sau să configurați IVR cu instrumentul nostru puternic

Creați experiențe personalizate pentru clienți cu LiveAgent

Instrumentul nostru pentru centrele de contact vă poate ajuta să creați cea mai bună platformă de implicare a clienților și să vă ajutați să creșteți loialitatea clienților. Arătați clienților dvs. un suport uimitor cu soluția noastră de help desk și rezolvați rapid problemele care necesită mult timp.

Depășiți așteptările clienților

  • Creați experiențe personalizate pentru clienți
  • Îmbunătățiți calitatea interacțiunilor cu clienții
  • Asigurați un traseu fără întreruperi pentru clienți
LiveAgent call center support

Prezentare completă a soluției dvs. de call center

Gestionați cu ușurință operațiunile centrului de asistență pentru clienți datorită soluției noastre all-in-one. Aduceți productivitatea centrului dvs. de apeluri la cel mai înalt nivel și îmbunătățiți calitatea interacțiunilor cu clienții cu LiveAgent.

Caracteristici​​ ale software-ului pentru call center bazat pe cloud

Funcții puternice care vă ajută să îmbunătățiți comunicarea prin telefon și să oferiți experiențe excepționale clienților.

Call Center Internal Calls

Apeluri interne

Apelurile interne reprezintă o funcție care vă permite să comunicați cu colegii dvs. în timpul turelor lor, în caz de nevoie, sau să transferați apelurile. Aflați mai multe

Software de help desk omnicanal

Software-ul nostru de call center omnicanal poate gestiona mai multe canale – call center-ul nostru, Facebook, Instagram, Twitter, Viber, chat live, portalul clienților, e-mail și multe altele. Aflați mai multe
Call Center Omnichannel HelpDesk
Call Center Click to Call

Capacitatea de a apela cu un click și de a trimite un e-mail

Centrul nostru de apeluri bazat pe web are capacitatea de a apela orice număr web. Faceți click pe numărul pe care doriți să îl apelați, iar LiveAgent se va ocupa de restul. De asemenea, poate utiliza protocoale mail-to. Aflați mai multe

Transferuri de apeluri

Centrul nostru de apeluri dispune de transferuri cu asistență și consultative. Transferurile asistate sporesc satisfacția clienților și asigură că apelantul este conectat cu un agent înainte ca apelul să fie încheiat. Aflați mai multe
Call Center Call Transfers
Call Center VoIP

Sistem de telefonie VoIP pentru call center

Centrul de apeluri LiveAgent se integrează cu peste 99% dintre furnizorii VoIP cu SIP Trunk. Nu regăsiți partenerul VoIP preferat? Contactați-ne și vom fi bucuroși să îl adăugăm la lista noastră. Aflați mai multe

Funcții de reapelare

Creșteți gradul de satisfacție a clienților, permițându-le acestora să solicite reapelarea când nu au timp să aștepte sau când agenții dvs. sunt prea ocupați pentru a răspunde. Aflați mai multe
Call Center Callback
Call Center Outbound

Software pentru centru de apeluri de ieșire

Oferiți asistență clienților prin contactarea lor cu ajutorul centrului nostru manual de apeluri de ieșire. Îmbunătățiți relațiile cu clienții și optimizați interacțiunile outbound cu clienții. Aflați mai multe

Rutarea apelurilor către un dispozitiv personal

Agenții au opțiunea de a direcționa apelurile primite către un dispozitiv personal, cum ar fi un telefon mobil. Utilizați aplicația noastră prin redirecționarea către un număr de telefon GSM sau aplicația noastră LivePhone. Aflați mai multe
Call Center Callrouting
Call Center Multiple Devices

Mai multe dispozitive de apelare și numere de telefon acceptate

Conectați un număr nelimitat de dispozitive de apelare și numere de telefon cu soluția dvs. de call center. LiveAgent este compatibil atât cu dispozitivele de apelare hardware, cât și cu cele virtuale, cum ar fi telefoanele soft. Aflați mai multe

Desktop de agent omnicanal

Soluția de call center all-in-one de la LiveAgent oferă un desktop bogat în context. Oferiți centrului dvs. de apeluri tranziții între a răspunde la apeluri și a găsi date despre clienți. Aflați mai multe
Call Center Omnichannel Agent
Call Center CRM

Integrări CRM native și terțe părți

Spațiul centrului dvs. de contact poate asigura că agenții dvs. oferă servicii personalizate în orice moment cu una dintre cele trei integrări CRM. De asemenea, puteți utiliza instrumentele noastre CRM native. Aflați mai multe

Integrarea telefoniei computerizate (CTI)

Integrați-vă calculatoarele, laptopurile și telefoanele hardware cu LiveAgent. Răspundeți și efectuați apeluri cu ușurință, oferind în același timp clienților dvs. un suport excelent pentru clienți. Aflați mai multe
Call Center CTI
Call Center Push Notifications

Notificări push în aplicație

Activați notificările push în aplicația LivePhone, iar aceasta vă va alerta cu o notificare push de fiecare dată când sună un chat, un apel sau un tichet de intrare. Aflați mai multe

Jurnale de apeluri

Revizuiți interacțiunile dvs. cu privire la apelurile care au fost efectuate, primite, la care s-a răspuns sau care au fost ratate de către agenți. Obțineți context asupra istoricului clienților datorită jurnalelor de apeluri și funcțiilor de istoric. Aflați mai multe
Call Center Call Logs
Call Center IVR

Răspuns vocal interactiv (IVR)

Software-ul LiveAgent pentru centrele de apeluri suportă arbori IVR. Înregistrați-vă propriile mesaje sau încărcați fișiere preînregistrate în sistemul de răspuns vocal LiveAgent pentru o rutare inteligentă. Aflați mai multe

Distribuirea automată a apelurilor (ACD)

Aplicația noastră pentru call center distribuie apelurile în funcție de prioritatea agentului sau prin repartizare aleatorie. Alegeți ce setare vi se potrivește, precum și setările personalizate, cum ar fi momentele de pauză. Aflați mai multe
Call Center ACD
Call Center Call Recording

Înregistrarea apelurilor

Obțineți informații despre istoricul clienților cu ajutorul înregistrării nelimitate a apelurilor, care stochează fiecare apel. Redați-le oricând pentru a vedea cum să oferiți o experiență excepțională clienților. Aflați mai multe

Telefoane soft

Software-ul nostru pentru call center de afaceri este compatibil cu multe sisteme de telefonie VoIP în cloud. Conectați-le la centrul dvs. de apeluri LiveAgent și apelați cu dispozitivele pe care le preferați. Aflați mai multe
Call Center Softphones
Call Center Inbound Software

Software pentru centru de apeluri primite

Soluția noastră cuprinzătoare pentru call center poate gestiona mai multe dispozitive pentru apeluri. Sistemul vă notifică de fiecare dată când cineva încearcă să vă sune la orice număr. Aflați mai multe

Bază de cunoștințe încorporată

Oferiți asistență 24/7 și îmbunătățiți satisfacția clienților chiar și atunci când agenții dvs. sunt offline. Utilizați baza noastră de cunoștințe pentru asistență offline. Aflați mai multe
Call Center Knowledgebase
Call Center Reports

Rapoarte istorice

Folosiți rapoartele noastre istorice pentru a vă îmbunătăți serviciul clienți. Utilizați grafice sau diagrame și segmentați datele în orice mod doriți. Țineți evidența apelurilor, a timpului de inactivitate și multe altele. Aflați mai multe

Software pentru apeluri video

Software-ul nostru de call center bazat pe web permite agenților din centrul de contact să comunice prin intermediul apelurilor video cu clienții. Apelurile video acceptă video, voce și chat fără posibilitatea de a înregistra. Aflați mai multe
Call Center VideoCall

Soluții rapide

Conectați-vă mai rapid cu clienții

Call center-ul LiveAgent este ușor de configurat și ușor de utilizat. Datorită integrării complete cu sistemul nostru de ticketing, puteți efectua și răspunde mai rapid la apeluri. Timpul mediu de contactare scurt vă poate ajuta să rezolvați problemele mult mai repede.

  • Oferiți asistență mai rapidă, cu mai puțin timp de așteptare și faceți clienți mai fericiți
  • Rezolvați problemele clienților cu promptitudine și la nivel personal
Chart

20s

Timpul mediu de acces

Integrați software-ul dvs. de ticketing pe mai multe canale cu aplicațiile pe care le utilizați zilnic. Avem peste 150 de integrări disponibile prin intermediul plugin-urilor.

O mai bună acoperire

Extindeți-vă raza de acțiune și îmbunătățiți-vă asistența

Apelurile sunt încă una dintre cele mai populare modalități de contacta birourile de asistență, ceea ce face ca apelurile să fie una dintre cele mai rapide modalități de a vă satisface clienții. Obțineți unul dintre cele mai populare canale de comunicare cu clienții și ajungeți la mai mulți clienți.

  • Obțineți un canal popular de comunicare cu clienții pentru biroul dvs. de asistență
  • Ajungeți la mai mulți clienți, rezolvați mai multe probleme și creșteți ROI
Chart

50 %

din toți clienții efectuează apeluri

Jumătate din baza dvs. de clienți ar putea aștepta opțiunea de a vă suna în loc să trimită e-mailuri. Chiar și câteva linii telefonice pot îmbunătăți satisfacția clienților.

Serviciu de calitate

Furnizarea de servicii de calitate pentru clienți

Rezolvați problemele la nivel personal prin conversații reale și înțelegere. Convorbirile telefonice vă pot ajuta să vă ocupați de clienți la un alt nivel, permițându-vă în același timp să evitați conversațiile lungi prin e-mail. De asemenea, puteți utiliza apelurile video.

  • Rezolvați personal, prin telefon, probleme care necesită mult timp
  • Adăugați apeluri video și sunați clienții față în față
Chart

70 %

Rata medie de rezolvare Cercetările arată că apelurile sunt unul dintre cele mai fiabile canale de rezolvare a problemelor. Îmbunătățiți-vă setul de instrumente pentru problemele la care timpul este esențial sau pentru apelurile cu clienți importanți.

Economisiți mai mult cu software-ul pentru call center

Obțineți software-ul de call center în cloud care vă aduce cea mai mare valoare. Comparați caracteristicile și prețurile pentru utilizator pe lună cu ajutorul calculatorului nostru de prețuri.

Medal

Începeți să utilizați acum LiveAgent!

Încercați tot ceea ce avem de oferit cu o perioadă de încercare gratuită de 30 zile

  • ✓ Fără taxă de instalare    
  • ✓ Serviciu clienți 24/7    
  • ✓ Nu este nevoie de card de credit    
  • ✓ Anulare în orice moment

Peste 60 de integrări ale furnizorilor VoIP
cu LiveAgent

Integrare, automatizare, inovare

LiveAgent VoIP providers

Rămâneți în siguranță cu software-ul pentru call center LiveAgent

Software-ul de call center LiveAgent este conform cu GDPR, criptat HTTPS și a trecut cu succes auditul de verificare Google OAuth API.

Securitatea produsului

Software-ul nostru de call center voip bazat pe cloud rulează pe o conexiune securizată folosind protocolul HTTPS. Toate comunicațiile dintre browserul dvs. și centrul de contact în cloud sunt criptate, inclusiv chat-urile live, apelurile către call center și comunicarea prin e-mail.

Securitatea centrului de date

Serverele LiveAgent sunt găzduite în facilități conforme cu Tier III+ sau IV sau PCI DSS, SSAE-16 sau ISO 27001. Facilitățile centrelor noastre de date se află într-un perimetru securizat, cu zone de securitate pe mai multe niveluri, securitate cu personal 24 de ore din 24, 7 zile din 7, supraveghere video CCTV, identificare multifactorială și multe altele.

Web icon

Securitatea rețelei

Rețeaua noastră este protejată de firewall-uri redundante, cea mai bună tehnologie de rutere din clasa sa, transport HTTPS securizat pe rețelele publice și tehnologii de detectare și/sau prevenire a intruziunilor în rețea (IDS/IPS) care monitorizează și/sau blochează traficul malițios și atacurile de rețea.

Oferiți asistență pe toate
canalele importante ale clienților

Integrările noastre pregătite vă pot ajuta să deveniți social și să oferiți o experiență personalizată clienților pe canalele sociale importante. Sistemul nostru de ticketing suportă integrări perfecte cu Facebook, Instagram și Twitter. Puteți gestiona chiar și comunicarea prin text cu integrarea noastră Viber.

Oferiți o experiență excepțională clienților cu ajutorul chat-ului nostru live. Este unul dintre cele mai rapide widget-uri de chat în timp real disponibile și poate fi integrat cu ușurință în site-urile dvs. web. Construiți relații semnificative cu clienții și transformați vizitatorii web în clienți. Chat-ul nostru vă poate ajuta să reduceți timpii de gestionare și poate deveni un instrument valoros în orice spațiu de lucru al agenților.

Îmbogățiți spațiul centrului dvs. de contact cu o bază de cunoștințe cuprinzătoare. Creați cu ușurință articole utile, secțiuni de informații și ghiduri DIY pentru clienții care preferă să caute singuri soluții. Oferiți răspunsuri la întrebări frecvente cu ajutorul întrebărilor frecvente sau creați forumuri unde oamenii pot intra în contact pentru asistență cu agenții sau cu alți clienți.

Gestionați cu ușurință operațiunile de serviciu clienți datorită unui sistem de ticketing de ultimă generație. Toate canalele digitale sunt conectate, astfel încât să puteți vedea cu ușurință toate conversațiile cu clienții într-un singur loc. Folosiți etichete pentru a păstra tichetele organizate, lăsați note pentru dvs. sau pentru alți agenți și creați departamente responsabile pentru anumite întrebări.

Mărturii

Obțineți LiveAgent și alăturați-vă celor 7000 de clienți fericiți

  • Roman Bosch
    Este o plăcere să avem un portal excelent, care îmbunătățește serviciul nostru pentru clienți.
    Roman Bosch Partly
  • Christine Preusler
    LiveAgent îi împuternicește pe agenții noștri să ofere o asistență mai bună, mai rapidă și mai precisă.
    Christine Preusler HostingAdvice
  • Karl Dieterich
    LiveAgent ne-a ajutat să atingem 2 obiective importante: creșterea satisfacției clienților, și vânzările.
    Karl Dieterich Covomo
  • Hendrik Henze
    Folosim LiveAgent din luna august și suntem foarte mulțumiți.
    Hendrik Henze HEWO Internetmarketing
  • Răzvan Sava
    De când folosim LiveAgent, timpul nostru de răspuns a crescut cu 60%.
    Răzvan Sava Webmaster Deals
  • Taras Baca
    Rata noastră de conversie, pe care o plătește clientul, a crescut la 325% în prima lună, și am început să...
    Taras Baca XperienceHR
  • Andrej Ftomin
    Trebuie să spun că nu am experimentat niciodată o astfel de abordare profesională în ceea ce privesc clienții.
    Andrej Ftomin TAZAR Group
  • Matt Janaway
    Considerăm că LiveAgent este, de departe, cea mai bună soluție de chat live.
    Matt Janaway The Workplace Depot
  • Viviane Carter
    Folosim LiveAgent pe toate site-urile noastre de ecommerce. Instrumentul este ușor de utilizat și ne îmbunătățește productivitatea.
    Viviane Carter CSI Products
  • Christian Lange
    Cu LiveAgent, putem oferi asistență clienților noștri, oriunde s-ar afla.
    Christian Lange Lucky-Bike
  • Jens Malmqvist
    Pot recomanda LiveAgent oricui este interesat să îmbunătățească și să ofere mai multă efciență serviciului său pentru clienți.
    Jens Malmqvist Projure
  • Catana Alexandru
    Suntem siguri că ne-am petrece 90% din zi, sortând e-mailuri, dacă nu am avea LiveAgent.
    Catana Alexandru Websignal
  • Jan Wienk
    Cu LiveAgent reușim să ne menținem jucătorii fericiți, oferindu-le asistență mai eficientă, rezultând rate de rentabilitate mai mari.
    Jan Wienk All British Casino
  • Allan Bjerkan
    LiveAgent este de încredere, la prețuri rezonabile, și pur și simplu o alegere excelentă pentru orice afacere online, cu ritm...
    Allan Bjerkan Norske Automaten
  • Sissy Böttcher
    Nouă ne place deoarece este ușor de utilizat și oferă funcționalități excelente, precum caracteristici utile de raportare.
    Sissy Böttcher Study Portals
  • Peter Koning
    Noi iubim LiveAgent - facilitează sprijinirea clienților noștri.
    Peter Koning TypoAssassin
  • Aranzazu F
    Ne place să oferim clienților noștri cea mai bună experiență în ceea ce privește asistența. De aceea am ales LiveAgent.
    Aranzazu F Factorchic
  • Rick Nuske
    De la configurare, la asistență continuă și tot ceea ce se poate afla între cele două, echipa de la LiveAgent...
    Rick Nuske MyFutureBusiness
  • Vojtech Kelecsenyi
    LiveAgent ne economisește în fiecare zi sute de minute prețioase, prin ordinea și claritatea serviciului cu clienții.
    Vojtech Kelecsenyi 123-Nakup
  • Rafael Kobalyan
    Agenți nelimitați, poștă electronică, rețele sociale și integrare telefonică. Toate acestea pentru mai puțin decât plăteam furnizorului nostru anterior.
    Rafael Kobalyan Betconstruct
  • Martin Drugaj
    Folosim LiveAgent din 2013. Nu ne putem imagina cum e să lucrăm fără ei.
    Martin Drugaj Atomer
  • Ivan Golubović
    Este o soluție rentabilă care vă poate ajuta cu o cantitate mare în privința solicitărilor de asistență prin intermediul unor...
    Ivan Golubović AVMarket
  • Rustem Gimaev
    Să răspunzi la emailuri din Outlook era atât de greu de gestionat. Cu LiveAgent suntem siguri că răspundem la timp...
    Rustem Gimaev Antalya Consulting Language Center
  • Randy Bryan
    LiveAgent este atât de minunat. Cu foarte puțin timp și efort, l-am avut și l-am pus în funcțiune fără probleme...
    Randy Bryan tekRESCUE
  • Timothy G. Keys
    Recomand produsul LiveAgent nu doar ca o alternativă pentru Kayako, ci ca o soluție mult mai bună, cu valoare adăugată.
    Timothy G. Keys Marietta Corporation
  • Mihaela Teodorescu
    Echipa de asistență a răspuns întotdeauna prompt, cu soluții rapid de implementat.
    Mihaela Teodorescu eFortuna
  • Hilda Andrejkovičová
    Ne ajută să clasificăm natura tichetelor și să urmărim statistic de ce au nevoie cel mai mult clienții noștri.
    Hilda Andrejkovičová TrustPay
  • Alexandra Danišová
    Vedem LiveAgent ca un instrument excelent pentru comunicarea cu clienții.
    Alexandra Danišová Nay
  • Samuel Smahel
    LiveAgent ne-a accelerat comunicarea cu clienții și ne-a oferit opțiunea de a comunica cu ei prin chat la fel de...
    Samuel Smahel m:zone
  • David Chandler
    Simplu spus - LiveAgent învinge tot ceea ce există la acest preț, sau chiar la un preț mai ridicat.
    David Chandler Volterman

A complete guide to the best call center software

In the realm of customer service, having reliable call center solution software can be a key to your success. In the following article, we’re going to have a look at the ins and outs of various call center platforms and systems, so you can decide which one is the best for you.

How does a call center software work?

Call center software is, first and foremost, a call management tool that automates the flow of incoming and outgoing calls.

The quality of call center support you provide is closely tied to the quality of the call center system you use.

This type of software usually facilitates the following operations:

  • checking the company database to identify the caller
  • matching the caller to their CRM profile if there is one, and displaying their information to the customer support agent
  • queuing incoming calls – this depends on the software’s configuration (IVR, ACD, etc.)
  • facilitating the phone interaction between the customer and the agent
  • based on the outcome of the conversation, the software allows the agent to change the status of the ticket
  • enabling the completion of all the post-call activities – changing customer details, logging the interaction into other company applications, etc.

Of course, these are not all of the call center operations this type of software enables. Most of the automated call center software out there has additional capabilities like call recording, providing analytics, power dialer, etc.

Why use call center solution?

Call center software allows your customers to reach the customer care department as well as members of your sales team and talk to them in real-time. Although some may argue that in this modern age there are other ways to contact a business, the fact is that 50% of customers of different age groups still use phones to resolve their inquiries.

All customer-centric businesses are aware that providing a superior customer experience is what drives conversion, helps close deals, and reduces customer churn. Reliable call center software aids in this department tremendously. It allows your customer service agents to resolve customer issues quickly and efficiently while providing a high level of personalized service.

Having your callcenter solution integrated with other business apps will streamline the operations of your call center. And in turn, you will boost your KPIs, increase conversions, enhance customer retention, and provide better service.

Who uses call center software?

Every call center uses some type of call center system regardless of if it is only for its computer telephony integration (CTI) feature to make and receive calls, or for the modern automated experience.

As the contact center software market continues to grow and evolve, different contact centers have different needs and requirements for call center applications. Therefore, it’s crucial that you carry out research and evaluate which call center software solution is the one that will benefit your business the most.

Types of call center software

Because call centers can be so diverse, there are various types of call center software to accommodate everybody’s needs.

Following are the call center solutions based on how their technologies get stored:

  • Hosted call center solutions – the software is handled by the provider
  • Cloud call center software solutions – the call center software with all its technology is stored in the cloud and hosted by a vendor
  • On-premise call center solutions – all the necessary technology is located on-premise

And these are the call center solution types based on their operations:

  • Inbound call center software – allows companies to manage incoming calls
  • Outbound call center software – enables businesses to reach out to their potential customers and prospects via cold calling, customer surveys, etc.
  • Blended call center software – this type of call center software allows the agents to make both inbound and outbound calls and handle customer queries across multiple communication channels

Benefits of call center software

Let’s have a look at some of the benefits a call center system can bring to your business.

Excellent customer experience

The truth of the matter is that picking up a phone and talking to an expert is way quicker and easier than writing long emails trying to come to a solution. Customers appreciate their inquiries resolved quickly without the need to wait hours, sometimes days, for a response from your customer service team. Sprinkle in a bit of personalized care and friendliness from the staff, and you’re looking at satisfied customers who look forward to doing business with you again.

Increased conversions

Did you know that engaged customers buy 90% more frequently and are willing to spend more per transaction? Reliable call center software helps keep your clients satisfied and engaged with your business.

Cost-efficient

With call center agent software, you’re paying a lower price for a robust set of features. You can easily operate a 24/7 contact center handled entirely by a remote team of customer care reps.

Improved customer service management

Working hand-in-hand with other business applications, call center software enables you to always stay on top of your customer interactions, solutions to their issues, and more. It helps your team stay organized and focused even on busy days.

Builds rapport with customers

It’s necessary to keep up a professional, but still friendly image. It allows you to build relationships with your customers and even boosts the word of mouth marketing.

Multichannel support

Various call center software can be connected to email, live chat, SMS, social media, and more to help you provide a holistic customer experience.

Enhanced productivity

Not only can you provide a 24/7 service, but also advanced features like interactive voice response (IVR), automatic call distribution (ACD), automatic callback, skill-based routing, and predictive dialer boost the productivity of your contact center agents.

Better security

Keeping customer data safe is one of the most important aspects of running a successful business. Most call center software provides integrated security features and performs actions like instant cloud backup.

Higher KPIs

Call center metrics like average handle time (AHT), first contact resolution rate, call abandonment rate, average hold time, and many others are directly correlated to the call center phone software you use. For example, thanks to your call center system being connected to customer relationship management (CRM), the first contact resolution rate in call centers is between 70-75%.

Call analytics

The more insights you can get, the better. Providing advanced analytics and reports allows you to study call center performance, agent utilization, the average speed of answer, and others. This not only helps you optimize your call center operations but also identifies any outliers among your agents.

How to choose the best call center software

To be able to identify the top call center software for you, it is recommended to write a list of needs and requirements for your contact center solution.

Do you want to add phone support to your contact options? Are phone interactions a primary way to contact your business? Do you plan on expanding your call center in the future?

Ask yourself as many questions as you can come up with. It will help you make more educated decisions and choose call center software that will truly encompass all your business needs.

Following are some strategies that you can use when picking the call center management software for you.

Support

Nobody expects to run into issues, but it’s better to be safe than sorry. When choosing call center software, go for one that has reliable customer support that can quickly solve any potential issues. Keep in mind that if you’re waiting for the provider’s support, your customers may be waiting for yours.

Security

Have a really good look into how robust the security features are. You don’t want to underestimate the importance of keeping all private information and customer data safe and secure.

Ability to scale up/down

It’s only natural that when your business grows, so does the volume of customer interactions. Pick a call center system that you can scale up or down based on your needs so you can expand your business without having to worry about insufficient call center capabilities.

Software limitations

No software is perfect. There are some limitations you will have to deal with, no matter how robust or expensive the software you choose is. Maybe it’s missing a customizable popular feature you’d like to explore. Or maybe the fact that there is no real-time monitoring of phone calls is a problem for you. Decide which software limitations are dealbreakers and which ones you can learn to live with.

Collaboration options

In a contact center environment, your team has to be able to work together seamlessly. When choosing call software, look at the features that facilitate collaboration. How easy it is to transfer a call from one agent to another? Are they able to share internal notes and make internal calls or send internal messages? Features like these tend to get overlooked but they affect contact centers’ productivity more than people realize.

Network reliability

Your day-to-day operations in call centers greatly depend on how reliable the network you use is. Don’t forget to check the network reliability of the contact center software you consider purchasing.

Integrations

Being able to provide a unified experience to your customers is what makes a difference. Offering a great integration capability is what makes it possible for your software to connect with different sites so you can create a smooth and consistent experience for your clients.

Top 25 providers of call center platforms

1. LiveAgent

LiveAgent Call Center software homepage

Best call center software for businesses in the fields of eCommerce, Insurance, SaaS, etc. that look toward future expansion.

LiveAgent is a helpdesk solution used by over 40 000 customers around the world that provides reliable call center software and many other advanced features. With multiple automation options and a large number of available integrations, you will never struggle to provide excellent customer service.

Key features:

  • Inbound and outbound call center
  • IVR
  • ACD
  • Automatic callback
  • Ticketing
  • Unlimited call recordings
  • Call center management
  • CRM integration
  • Self-service portal & knowledge base
  • Analytics and reporting

Pros:

  • Omnichannel experience
  • Over 60 VoIP provider integrations
  • Easy to set up and use

Cons:

  • Tech support is available 24/7, but it is located in the EU
  • Unable to log into two browsers with one account at the same time
  • No real-time call monitoring

LiveAgent’s customers

Some of the most known customers of this software include industry giants like Forbes, Huawei, Nascar, BMW, and Yamaha.

Pricing

LiveAgent offers a completely free version. Although, if you want to take advantage of its additional features, you can choose from three pricing options, including $9, $29, and $49 a month. The last option includes excellent call center capabilities.

Before committing to one of the paid plans, you can sign up for a 14-day free trial, so you can explore what you’ll be getting.

2. RingCentral

Ringcentral Call Center software homepage

Best call center software for businesses of all sizes.

RingCentral contact center is a cloud-based solution that offers a robust set of features all contained within one convenient app. With well-known customers across all industries, you can be sure that you will receive the best quality service.

Key features:

  • Virtual call center
  • Auto-dialer
  • Callback scheduling
  • Call logging and monitoring
  • Real-time reporting
  • Call recording

Pros:

  • 500+ integrations on Zapier
  • Easy call switching between devices
  • User-friendly UI

Cons:

  • Difficult to communicate with customer support
  • No real-time updates
  • It can be buggy at times

RingCentral’s customers

Among RingCentral’s customers, you can find Bennett International, Lush Cosmetics, and Chatterkick.

Pricing

You can pay for RingCentral’s services either monthly or annually. Starting at $14.99 a month, you can get the essentials including unlimited calling in US and Canada. For more advanced features, you can opt for plans including $20.99, $26.24, and $37.49 per month.

You can try RingCentral contact center for free if you sign up for their 15-day free trial. You can extend this period by taking advantage of a 30-day risk-free money-back guarantee.

3. Genesys

Genesys Call Center software homepage

Best call center software for all companies looking for an easy-to-use cloud call center solution.

You can be one of the over 70 000 customers worldwide that trust Genesys with their contact center operations.

Key features:

  • Blended call center
  • Predictive dialer
  • Callback scheduling
  • ACD
  • IVR
  • Auto dialer

Pros:

  • Easy to set up IVR
  • Gamification
  • Real-time dashboard

Cons:

  • Unintuitive UI
  • Difficulties using softphones on Linux
  • Difficult to communicate with customer support

Genesys’s customers

Genesys is trusted by many businesses including Xerox, Uplift, and Heineken Mexico.

Pricing

You can start using Genesys at a price point of $75 per agent per month and then upgrade to plans costing $110 and $150. All of these pricing options are billed annually.

You can try Genesys for free with their 30-day free trial.

Alternative software options

Evaluate Genesys alternatives

4. CloudTalk

CloudTalk Call Center software homepage

Best call center software for mid-sized companies that are aiming for growth.

CloudTalk offers over 70 advanced calling features. This call center software is typically used for sales and outbound calling with many advanced features like skills-based routing, automation, and unlimited call queues.

Key features:

  • Blended call center
  • VoIP
  • Automation options
  • Skills-based routing
  • Real-time reporting
  • Auto dialer, power dialer, automatic dialing

Pros:

  • Quality management
  • 2500+ app integrations
  • Unlimited call queues

Cons:

  • Only the Custom includes SLAs
  • Unavailable multimedia messages
  • Audio conferencing is limited to three people

CloudTalk’s customers

CloudTalk boasts a large client base including DHL, Yves Rocher, and Rosenberg.

Pricing

CloudTalk offers three pricing plans including $25, $30, and $50. You can also contact their team and request a custom pricing plan, so it fits your exact needs.

You can sign up for a 14-day free trial to get acquainted with its capabilities.

5. HubSpot

Hubspot Call Center software homepage

Best call center software for growing teams in businesses across all industries.

HubSpot offers its extensive services to over 100 000 businesses across more than 120 countries, so you can be sure that this well-established software provider will take good care of your business operations.

Key features:

  • Broad customer database
  • Collaborations tools
  • Contact management
  • Third-party integrations
  • Self-service portal
  • Extensive reporting and analytics

Pros:

  • Streamlined reporting and tracking process
  • Data visualization
  • Great customer support

Cons:

  • The free plan lacks access to tech support
  • Steep learning curve
  • Ticket functionality is limited

HubSpot’s customers

HubSpot’s worldwide customer base includes companies like DocPlanner, SoundCloud, and GoFundMe.

Pricing

Some of HubSpot’s standard features are available for free. However, you can subscribe to HubSpot Service Hub’s paid software for €41, €414, or €1104 a month. However, these prices are flexible due to set-up and onboarding fees.

If you’d like to try it out, you can sign up for a 14-day free trial.

Alternative software options

Look into HubSpot alternatives.

6. Five9

Five9 Call Center software homepage

Best call center software for businesses ready to transfer from on-premise solutions to the cloud.

Five9 Intelligent Cloud Contact Center uses the power of practical artificial intelligence (AI) to boost customer satisfaction rates for more than 2000 clients.

Key features:

  • Blended call center
  • Preview dialer
  • Practical AI tools
  • Collaboration tools
  • IVR
  • Predictive analytics

Pros:

  • Intelligent routing
  • Call screening
  • Minimal software requirements

Cons:

  • Limited capability to stop spam calls
  • Unintuitive UI
  • Occasional connectivity errors

Five9’s customers

Among Five9’s customers, you can find businesses including Zevas, Rochester Institute of Technology, and Bakkt.

Pricing

Five9 offers four pricing plans consisting of $149, $169, $199, and $229 billed monthly.

7. Zendesk

Zendesk Call Center software homepage

Best call center software for smaller and mid-sized businesses committed to delivering the best customer service.

Zendesk provides call center software that is fully integrated with their helpdesk platform. With its large client base, you can rest assured that Zendesk will take care of your call center needs.

Key features:

  • Blended call center
  • Native integration options
  • Workflow management
  • ACD
  • IVR
  • Performance metrics

Pros:

  • Over 100 third-party integrations
  • Robust knowledge base and self-service options
  • Great uptime

Cons:

  • Not many collaboration options
  • No way to prioritize tickets
  • Difficult to communicate with customer support

Zendesk’s customers

Modsy, BoxyCharm, and Vimeo are some of the clients that use Zendesk’s software.

Pricing

Zendesk offers three pricing options consisting of $19, $49, and $99 per month per user billed annually.

If you’d like to test it out, you can sign up for their 30-day free trial.

Alternative software options

Check out Zendesk alternatives.

8. Talkdesk

Talkdesk Call Center software homepage

Best call center software for companies employing a minimum of 5 agents looking to improve relationships with their customers.

Talkdesk’s cloud-based call center software offers 25+ integrations with various business tools to help boost your sales and provide excellent customer support.

Key features:

  • Outbound and inbound call center solution
  • VoIP
  • IVR
  • Callback scheduling
  • ACD
  • Reporting and analytics

Pros:

  • User-friendly
  • Call reliability
  • Reliable customer support

Cons:

  • Insufficient knowledge base
  • Lacks the ability to change the ringtone
  • Insufficient mobile app

Talkdesks’ customers

Across all industries, clients like ClickPay, Canon, and Accenture rely on Talkdesk’s software.

Pricing

Besides their custom pricing plan, Talkdesk has three options to choose from including $75, $95, and $125 per user per month.

If you’d like to have a look at their software before purchasing it, you can sign up for a free trial.

9. Vonage

Vonage Call Center software homepage

Best call center software for large enterprises that put customer experience and team collaboration at the forefront.

Vonage offers 40+ business features that will make your calls and video conferences easy to manage.

Key features:

  • VoIP
  • Presentation streaming
  • Voice mail
  • IVR
  • Recording
  • Reporting and analytics

Pros:

  • Great voice quality
  • Reliable mobile app
  • Easy to use

Cons:

  • Some international numbers might be blocked until submitting a request to allow them
  • Laggy history settings
  • Difficult to communicate with customer support

Vonage’s customers

Many businesses like Key Travel, Cambly, and Apptivo use Vonage’s products and services.

Pricing

Vonage offers pricing plans for their customers, starting at $19.99, $29.99, and $39.99 per line per month plus taxes and fees.

You can also try it out for free when you sign up for Vonage’s 14-day free trial.

10. Freshdesk

Freshdesk Call Center software homepage

Best call center software for companies across all industries aiming to provide an amazing customer experience.

Freshdesk is an established platform in the field of customer support with over 50 000 customers worldwide.

Key features:

  • Call center management
  • Routing
  • Ticketing
  • Self-service portal
  • Collaboration tools
  • Workforce management

Pros:

  • Reliable 24/7 customer support
  • Workforce optimization
  • Affordable

Cons:

  • Limited reporting features
  • Tickets can get lost while transferring between teams
  • Not enough customization options

Freshdesk’s customers

Some of the Freshdesk’s clients include Netflix, Evernote, and Optimum Financial Solutions.

Pricing

To use Freshdesk’s core features, sign up for their free plan. If you’d like to experience a full range of the software’s capabilities, you can opt for €15, €39, or €49 agent/month plans.

Furthermore, you can try Freshdesk during a 21-day free trial.

Alternative software options

Review Freshdesk alternatives.

11. Avaya

Avaya Call Center software homepage

Best call center software for businesses that strive to deepen connections with their customers.

Avaya is a cloud-based software solution that will make your virtual conferences truly enjoyable.

Key features:

  • Contact management
  • Automated routing
  • IVR
  • Call recording
  • Voice mail
  • Reporting and analytics

Pros:

  • Easy to use
  • Easily scalable
  • Customizable interface

Cons:

  • Lack of self-service
  • No multilingual customer support
  • Insufficient third-party integrations

Avaya’s customers

You may recognize some of Avaya’s customers, including Datamark, Fiber Industries, and Treated.com.

Pricing

If you’re considering subscribing to Avaya’s services, contact their sales representatives and get a pricing plan made for you.

12. CallHippo

CallHippo Call Center software homepage

Best call center software for businesses of all sizes aiming to boost growth.

CallHippo helps over 5000 companies worldwide provide the best customer service to their customers.

Key features:

  • Blended call center
  • IVR
  • ACD
  • Predictive and automatic dialing
  • Telemarketing management
  • Reporting and analytics

Pros:

  • Clear and user-friendly dashboard
  • Easy to set up
  • Affordable

Cons:

  • Occasional connectivity issues
  • Difficult to communicate with customer support
  • Limited reporting capabilities

CallHippos’s customers

Among businesses that use CallHippo, you can find Brioso Technologies, Aspire, and Altvalora.

Pricing

CallHippo offers four pricing plans you can choose from including €15, €22, €36, and €45 per user per month. You can also purchase further add-ons.

13. 3CX

3CX Call Center software homepage

Best call center software for a wide range of companies who want to cut their telco costs while keeping high levels of customer satisfaction.

3CX is trusted by more than 600 000 companies across all industries, so you can be sure you will be in good hands.

Key features:

  • Blended call center
  • Call routing
  • ACD
  • IVR
  • Audio/video conferencing
  • Reporting and analytics

Pros:

  • Mobile apps for iOS and Android
  • Easy to set up and use
  • Reliable customer support

Cons:

  • Occasional connectivity issues
  • Call logs can be hard to navigate
  • Not enough customization options

3CX’s customers

3CX has many different customers including Toyota, Wilson, and American Express.

Pricing

You can use some of 3CX’s software features free of charge. However, if you’d like to take advantage of their more advanced features, you can sign up for one of the following plans: €150, €235, or €270 for their hosted option. If you’d like to use the self-managed solution, you can pay €135, or €170.

The first year of using 3CX’s software is considered a free trial period.

Alternative software options

Evaluate 3CX alternatives.

14. Dialpad AI

Dialpad AI Call Center software homepage

Best call center software for businesses of all sizes which are not afraid of innovation.

Dialpad offers a reliable software solution that offers an automated, yet highly personalized experience.

Key features:

  • IVR
  • ACD
  • Inbound and outbound call center solution
  • Automated routing
  • Power dialer
  • Performance management

Pros:

  • Many configuration options
  • Easy to set up and use
  • Switching live calls between devices

Cons:

  • Insufficient how-tos
  • Occasional connectivity issues
  • Lacks some internal communication features

Dialpad AI’s customers

Dialpad has a large customer base including companies like Fenway Health, Uber, and Clear Capital.

Pricing

You can use Dialpad’s software for €20, or €25 per user per month, or you can request a custom pricing plan to fit your exact needs.

You can try this software solution for free if you sign up for the 14-day free trial.

15. Bitrix24

Bitrix24 Call Center software homepage

Best call center software for small companies with remote teams that want to have effective collaboration.

Bitrix24 is an ideal solution for companies that want to increase their sales whether they are at the office or on the other end of the world. Bitrix24 provides both cloud-based and on-premise solutions so it can fit your business perfectly.

Key features:

  • Inbound and outbound call center
  • ACD
  • IVR
  • Automated routing
  • Predictive and auto-dialer
  • Performance metrics

Pros:

  • Easy to integrate
  • Customizable UI
  • Reliable app for Android

Cons:

  • Insufficient file-sharing
  • Difficult to reach tech support
  • Steep learning curve

Bitrix24’s customers

Companies that use Bitrix24’s software include PC Pulse, Cargo, and Compara.

Pricing

You can experience some of the basic features completely free of charge with Bitrix24’s free plan. However, if you want to take advantage of their additional features, including call center software, you can subscribe to a $39, $79, or $159 per month plan. If you prefer an on-premise system, you can purchase a one-time license costing either $2990 or $24990 for enterprises.

Before committing to any of these paid plans, you can try Bitrix24 using their 30-day free trial.

Alternative software options

Look into Bitrix24 alternatives.

16. Aircall

Aircall Call Center software homepage

Best call center software for all the companies that conduct sales and support through phone.

More than 9000 customers trust Aircall’s cloud-based call center software with their contact center operations.

Key features:

  • Blended call center
  • ACD
  • IVR
  • Call center management
  • Call recording
  • Reporting and analytics

Pros:

  • Easy to set up
  • Good call quality
  • Extensive knowledge base

Cons:

  • Lack of customization
  • Does not accept text messages
  • It can be laggy at times

Aircall’s customers

Among businesses that use Aircall’s software, you can find Avocado, Jobilla, and Birdies.

Pricing

Aircall’s basic plan starts at €30 per month billed annually. If you’d like to get access to more features, you will pay €50 per month also billed annually. Furthermore, you can contact Aircall and get a custom pricing plan that will fit your needs perfectly.
Before you decide to subscribe to a paid plan, you can try Aircall for free with their 7-day free trial.

Alternative software options

Check out Aircall alternatives.

17. Twilio

Twilio Call Center software homepage

Best call center software for companies of all sizes that need a reliable call center software solution.

Twilio is a customer engagement platform that allows you to provide truly personalized support to your clients.

Key features:

  • Blended call center
  • ACD
  • IVR
  • Audio/video conferencing
  • Collaboration tools
  • Call routing

Pros:

  • Reliable customer support
  • Automation options
  • Extensive knowledge base

Cons:

  • Requires advanced IT skills
  • Insufficient analytics and reporting
  • Insufficient mobile apps

Twilio’s customers

Some of the well-known companies that use Twilio include DoorDash, Allergan, and Lyft.

Pricing

Twilio’s pricing to initiate calls starts at 2 cents per minute. To receive calls, the price starts at $1 monthly per phone number and 1 cent per minute.

You can try Twilio for free when you sign up for their 45-day free trial.

18. Dixa

Dixa Call Center software homepage

Best call center software for businesses of all sizes that strive to provide an amazing experience to their customers.

Dixa allows its customers to provide a truly multi-channel experience to their customers in small or large contact centers.

Key features:

  • Blended call center
  • VoIP
  • IVR
  • Multi-channel data collection
  • Collaboration tools
  • Employee activity monitoring

Pros:

  • AI-optimized knowledge base
  • Good uptime
  • UI is easy to navigate

Cons:

  • Occasional issues with call forwarding
  • Insufficient analytics
  • No call transcription

Dixa’s customers

Some of Dixa’s happy customers include Organic Basics, Rapha, and Too Good To Go.

Pricing

You can contact Dixa’s sales team to book a demo call and get a customized pricing plan.

However, if you want to try it out, you can sign up for their free trial.

Alternative software options

Review Dixa alternatives.

19. Nextiva

Nextiva Call Center software homepage

Best call center software for larger businesses that look for a reliable enterprise software solution.

Nextiva offers a reliable and secure call center software system that over 80 000 companies around the world rely on.

Key features:

  • IVR
  • ACD
  • Activity dashboard
  • Audio/video conferencing
  • Predictive and auto-dialer
  • Reporting and analytics

Pros:

  • Reliable mobile app
  • Great uptime
  • Easy to manage

Cons:

  • Steep learning curve
  • Uploading audio files can be difficult at times
  • Sometimes it’s difficult to reach tech support

Nextiva’s customers

You may recognize some of Nextiva’s customers including Taco Bell, Pac-12, and Buffalo Bills.

Pricing

You can subscribe to one of the three pricing plans Nextiva offers, including $18.95, $22.95, or $32.95 per user per month. All of these options can be billed monthly or annually.

You can try out some of Nextiva’s features by signing up for the 7-day free trial.

20. Nice CXone

Nice CXone Call Center software homepage

Best call center software for companies of all sizes looking to improve relationships with their clients.

Nice CXone empowers its clients to harness the powers of AI and automation to deliver the best customer experience possible.

Key features:

  • Blended call center
  • Automated routing
  • Progressive dialer
  • Ticket management
  • Call recording
  • Reporting and analytics

Pros:

  • UI is easy to navigate
  • Good call quality
  • Clear and user-friendly dashboard

Cons:

  • Lacks customization
  • It can be slow at times
  • Insufficient custom reports

Nice CXone’s customers

Nice CXone is trusted by many customers including Columbia Sportswear, Radisson Hotels, and Teleflora.

Pricing

You can take advantage of Nice CXone’s features starting at $100 per month per feature.

If you’d like to try it out before making a purchase, you can sign up for their 60-day free trial.

21. UJET

UJET Call Center software homepage

Best call center software for mid-sized and large companies that want to bring the best support to their clients.

If you employ at least 50 contact center agents, UJET is an excellent call center software for you.

Key features:

  • Blended call center
  • IVR
  • ACD
  • Call routing
  • Call recording
  • Reporting and analytics

Pros:

  • Easy integration with Linux
  • Reliable customer support
  • Helpful tracking tools

Cons:

  • Insufficient native reporting functionality
  • It can be slow at times
  • Occasional connectivity issues

UJET’s customers

Among businesses that use UJET’s software, you can find Wag!, Instacart, and Zettle.

Pricing

UJET’s software is available for purchase for $65, $69, $99, or $120 a month.

If you’d like to try UJET without committing to a paid subscription, you can register for a free trial.

22. Ringover

UJET Call Center software homepage

Best call center software for small to mid-sized businesses across all industries.

Ringover is a simple to implement and use software with 40+ business tools that allow you to have all the customer information at hand.

Key features:

  • Blended call center
  • Collaboration tools
  • ACD
  • IVR
  • Video conferencing
  • Reporting and analytics

Pros:

  • Intuitive user interface
  • Shadowing features
  • Clear and easy to use dashboard

Cons:

  • Notifications may lag at times
  • Occasional connectivity issues
  • Occasional delays

Ringover’s customers

Ringover has over 10 000 clients including Sherpany, Klaxoon, and Clausematch.

Pricing

You can subscribe to Ringover for €19 or €39 per user per month. If you’d like to get a custom pricing plan, you can contact Ringover’s sales team.

Furthermore, you can try this software solution for free if you sign up for a 7-day free trial.

23. VICIdial

VICIdial Call Center software homepage

Best call center software for every business that doesn’t appreciate vendor lock-in.

VICIdial is an open-source contact center software that is used by more than 140 000 customers worldwide.

Key features:

  • Blended call center
  • IVR
  • Predictive dialer
  • ACD
  • Call routing
  • Call recording

Pros:

  • Free of charge
  • Easily scalable
  • Compatible with Linux

Cons:

  • Steep learning curve
  • Outdated interface
  • Difficult to set up without advanced IT skills

VICIdial’s customers

VICIdial is used by clients like Directo, Homebase, and PROS.

Pricing

You can use VICIdial’s call center software completely free of charge.

24. Channels

VICIdial Call Center software homepage

Best call center software for businesses of all sizes in eCommerce and online retail.

Channels is a cloud-based data-powered business phone system that allows you to easily connect with your clients.

Key features:

  • Blended call center
  • Callback scheduling
  • IVR
  • Activity dashboard
  • Call recording
  • Call routing

Pros:

  • Reliable customer support
  • Easy to set up
  • Affordable

Cons:

  • Slow downloading from the cloud
  • It can be glitchy at times
  • Insufficient custom reports

Channels’s customers

Channels is trusted by many customers including Kodakit, InstaForex, and DocPlanner.

Pricing

Channels allows you to use their essential features, including call center software, free of charge. If you want to take advantage of their advanced options, you can subscribe for $24, or $62 a month.

Before deciding to purchase a paid package, you can sign up for a free trial.

Alternative software options

Evaluate Channels alternatives.

25. Avoxi

Avoxi Call Center software homepage

Best call center software for larger-scale businesses across all industries located anywhere in the world.

Avoxi has over 20 years of experience in international communications. With its coverage of more than 170 countries, you can be sure that your customers will be able to reach you each time.

Key features:

  • Blended call center
  • Reporting and analytics
  • IVR
  • Video conferencing
  • Call recording
  • Call routing

Pros:

  • Reliable customer support
  • Easy to set up and use
  • Customization options

Cons:

  • Slow downloading from the cloud
  • The mobile app can be glitchy at times
  • Insufficient self-service

Avoxi’s customers

You may recognize some of Avoxi’s clients like Moncler, Marriott International, and Black & Decker.

Pricing

You can start using some of Avoxi’s features for free. However, if you want to take advantage of their further features, you can choose from the following options: $19.99 per user or $39.99 per user.

Moreover, you can get acquainted with Avoxi’s features during the 7-day trial period.

What is the best call center software?

There are many call center software options to choose from. Let’s have a quick look at the top 5.

  • LiveAgent – With its call center capabilities, LiveAgent is the best you can get at an affordable price. LiveAgent boasts a Capterra rating of 4.7 and includes features like automation options, over 150 integrations, and a robust knowledge base with a self-service portal. It is an excellent option for all businesses striving to provide the best customer service possible.
  • Genesys – Having over 70 000 customers worldwide, Genesys is an established player in the field of customer service. With a Capterra rating of 4.2, you can rest assured that your contact center operations will be well taken care of.
  • Talkdesk – If you’re looking for a call center software that will help your team boost customer engagement, connect with your clients, and close more deals, look no further. A rating of 4.5 on Capterra shows that Talkdesk’s solution will not disappoint you no matter the industry you are in.
  • Five9 – This call center software leaves little to be desired. Boasting a 4.2 Capterra rating, there is no doubt that Five9’s solution will not disappoint. If you’re trying to build brand awareness and strong relationships with your client base, this might be a great option for you.
  • UJET – If you value software that is accessible and compatible with mobile platforms, UJET might be the one for you. A 4.5 rating on Capterra demonstrates that UJET is a robust call center solution for companies that keep customer-centricity at the top of their priority list.

Top 5 call center software compared

Call Center software LiveAgent Genesys Talk desk Five9 UJET
Capterra rating
Overall software ratings from verified users on Capterra.
4.7
(approx. 1k reviews)
4.4
(approx. 100+ reviews)
4.5
(approx. 600 reviews)
4.2
(approx. 400 reviews)
4.5
(approx. 100+ reviews)
Web-based
Free version
LiveAgent offers free version.
Genesys doesn't offer free version.
Talk desk doesn't offer free version.
Five9 doesn't offer free version.
UJET doesn't offer free version.
Free trial
LiveAgent offers free trial.
Genesys offers free trial.
Talk desk offers free trial.
Five9 doesn't offer free trial.
UJET offers free trial.
Starting price
$49/agent/month LiveAgent call center software prices start at $49/agent/month.
$75/agent/month Genesys call center software prices start at $75/agent/month.
€75/agent/month Talk desk's call center software prices start at €75/agent/month.
$149/agent/month Five9 call center software prices start at $149/agent/month.
$65/agent/month UJET call center software prices start at $65/agent/month.

Mistakes to avoid when buying call center software

  • Insufficient staff training – It doesn’t matter how powerful or reliable your call center software is when your agents can’t use it properly. Take the time to train your staff and let them get familiar with the new technology. You can do this by booking an expert from the vendor, scheduling seminars, or studying available documentation.
  • No needed features – Before purchasing a call center software package, take your time and get acquainted with all the features and capabilities it offers. The last thing you want is to make a purchase and then find out that it doesn’t provide what you need.
  • Not taking full advantage of the trial period – A free trial is an option for you to make an educated decision if you want to commit to a particular solution. It is the time when you can explore and get to know a product or a service so you can decide whether it is something you would like to invest in.
  • Discount dealing – We all like a good deal. However, sometimes you truly get what you pay for, so make sure that the solution you choose to go with is not only budget-friendly but also has all the capabilities your call center requires.
  • Not looking into the future – You should have some sort of plan for the future before making a purchase. Make sure that the software you use can be scaled up or down based on the needs of your business.

What to ask on a demo call about call center software and the company

A demo call is your time and place to ask questions and get first-hand information from the vendor. Although, sometimes it might be a bit overwhelming and you might forget the questions you planned on asking.

Don’t worry, we’ve got you covered.

  • How can I configure my call center software?
  • How much time will it take to set the call center software up?
  • How long can I keep my call recordings?
  • Can I delete a call recording?
  • Can I record incoming or outgoing calls only?
  • Can I listen to the call in real-time?
  • Can I route incoming calls to certain teams?
  • Can I forward calls to external numbers?

Implementation of call center software

The exact steps and actions depend on the provider of your call center automation software solution, the level of customization they allow, how many integrations you need to set up, and many more.

It could take a person with no prior IT experience half an hour, or it can take an experienced tech-savvy personnel a whole afternoon to configure everything correctly.

The most important, and frankly the only thing you really need to set up LiveAgent call center software is a VoIP number that supports SIP trunking. Although for some it is considered a piece of cake, if you need advice or assistance, our amazing team will help you set everything up.

But if you’d like to delve deep into the process of setting up your call center, – including call center software – you can use our Call center setup checklist to help you stay organized and make sure that you don’t forget anything important.

Conclusion

  • The best all-in-one call center software

Although it is difficult to determine the best call center software for each business, the most reliable one is LiveAgent call center software. With its robust set of features, you can be sure that you will not miss anything your business might need either now, or in the future.

  • The best call center software with built-in ticketing, and live chat

LiveAgent’s call center software leaves little to be desired. With each customer interaction, be it a call, a live chat message, or a social media mention converted to a ticket, you don’t need to ever worry that you’ll miss anything. This way, your customers will feel heard and appreciated every time they reach out to you.

  • The best feature-rich call center software

If you’re searching for call center software full of amazing features that will take your customer support to the next level, look no further. LiveAgent’s call center software is the right solution for you.

  • The best value for the price call center software

In the category of cost-saving, LiveAgent is a clear winner. Not only does this call center software allow you to make inbound and outbound calls, use automation, harness the power of extensive reports, and increase your conversions, but it is also accessible to all the businesses who want to delight their customers while keeping costs low.

  • The highest-rated call center software

On review sites like Capterra, G2, and TrustRadius, LiveAgent boasts high ratings and great reviews. So if you are the one to listen to the voices of LiveAgent’s clients, you might be on the right path to finding the best call center software for you.

  • The easiest call center software to set up & use, and integrate

LiveAgent is, no doubt, the way to go if you’re looking for reliable software that is also easy to implement. You can configure, customize, and integrate it in no time without the need to know how to code.

Întrebări frecvente

[nicefaqtitle1="Ce este un software pentru call center?"question1="Ce este un software pentru call center?"answer1="Software-ul pentru call center este o soluție care ajută companiile să gestioneze apelurile telefonice primite de la clienții lor. Acesta poate avea o multitudine de caracteristici, cum ar fi centralizarea apelurilor telefonice de pe telefoanele fixe sau de pe site-uri web, rutare inteligentă, apelare automată sau chiar înregistrarea apelurilor. De asemenea, un software de call center ar trebui să ajute agenții call center să acceseze informații importante despre clienții lor, cum ar fi istoricul comenzilor, informații de contact și tichete anterioare. "title2="Cum funcționează un software pentru call center?"question2="Cum funcționează un software pentru call center?"answer2="Un software de call center funcționează prin centralizarea și direcționarea apelurilor de la telefoane fixe sau site-uri web în software-ul dvs. Dacă sună un client, software-ul își scanează baza de date a clienților pentru a vedea dacă are informații anterioare despre persoana care a sunat. Aceste informații sunt apoi accesate de un agent și analizate înainte de a prelua apelul. Între timp, apelul este pus în coadă. După ce se răspunde la apeluri, acestea sunt înregistrate în scopuri de formare și de calitate."title3="Ce este IVR într-un mediu de call center?"question3="Ce este IVR într-un mediu de call center?"answer3="IVR este o tehnologie de răspuns vocal interactiv. IVR permite calculatoarelor să interacționeze cu oamenii prin utilizarea comenzilor vocale sau a tonurilor de la o tastatură. IVR este utilizat într-un mediu de call center pentru a direcționa apelurile către agenții sau departamentele corespunzătoare. De asemenea, IVR poate fi utilizat pentru a prelua informații despre conturi sau pentru a oferi feedback. Prin urmare, este o soluție excelentă pentru întreprinderi. "title4="Care este funcția unui call center?"question4="Care este funcția unui call center?"answer4="Principala funcție a unui call center este de a permite clienților să sune la întreprinderi pentru a adresa întrebări legate de produse, politici, retururi, funcționalitate, depanare sau feedback. "title5="Cât costă software-ul pentru call center?"question5="Cât costă software-ul pentru call center?"answer5="Prețul depinde de calitatea software-ului pe care îl alegeți. LiveAgent este o soluție de help desk all-in-one care include și un call center. Prețul este derivat în funcție de câți agenți are nevoie compania dvs. pe lună. Abonamentul nostru All-inclusive conține un call center full-stack, care costă 39 de dolari pe lună per agent."title6="Care sunt beneficiile software-ului pentru call center? "question6="Care sunt beneficiile software-ului pentru call center?"answer6="Beneficiile software-ului pentru call center includ îmbunătățirea eficienței agenților, implicarea clienților, experiența clienților și creșterea vânzărilor."title7="Care sunt beneficiile LiveAgent"question7="Care sunt beneficiile utilizării LiveAgent în locul altor help desk-uri?"]
Articole legate deCel mai bun software pentru call center
Un administrator de cont este cineva care gestionează toate conturile dintr-un anumit program - software. Administratorul poate face modificări, actualizări sau reseta parole.

Administratorul de cont

Configurarea limbilor de sistem, pluginurilor și protecției prin IP-uri interzise sunt importante în LiveAgent pentru o experiență de asistență eficientă. Administratorii de cont au acces la configurări și rapoarte, gestionând performanța agenților.

Gestionați mai rapid comunicarea afiliată cu integrarea Post Affiliate Pro pentru LiveAgent. Plasați un buton de chat live pe panoul de afiliere.

Post Affiliate Pro

LiveAgent este un software pentru experiența clienților, cu caracteristici precum sistemul de tichete de asistență, software-ul de centru de apeluri de intrare, software-ul de autoservire și raportare și analiză pentru urmărirea succesului. Aceste instrumente pot îmbunătăți satisfacția clienților și reduce costurile de asistență. LiveAgent poate fi personalizat și instalat, iar utilizatorii primesc datele de autentificare prin e-mail după finalizarea instalării. Pagina de internet utilizează module cookie. Utilizatorii pot programa un apel pentru a vedea cum LiveAgent poate fi avantajos pentru afacerile lor.

Checklists - Lista De Verificare Asigurare Calitate Call Center

Listă de verificare privind asigurarea calității call center-ului

Folosiți această listă de verificare privind asigurarea calității call center-ului pentru a vă asigura că agenții dvs. sunt capabili să gestioneze fiecare apel - fără excepție.

Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.

Start Free Trial x