Customer paying for products

Listă de verificare privind competențele pentru serviciul clienți

Indiferent de industria în care lucrați, furnizarea de servicii excelente pentru clienți este esențială pentru succesul dvs. Vă vom oferi o listă de verificare a abilităților esențiale de deservire a clienților pe care fiecare afacere ar trebui să se străduiască să le stăpânească. Aceste abilități vă vor ajuta să oferiți un suport superior și să creșteți loialitatea clienților.

Importanța unei liste de verificare privind abilitățile de deservire a clienților

Cu o concurență atât de mare în toate industriile, este mai important ca niciodată să vă asigurați că ai dvs. clienți se simt valorizați și apreciați.

O listă de verificare este o modalitate excelentă de a vă asigura că nu uitați niciuna dintre abilitățile esențiale de servire a clienților. De asemenea, poate fi utilă pentru a integra noi angajați din domeniul serviciilor de relații cu clienții sau în scopuri de formare.

Pentru mulți, conectarea cu oamenii și furnizarea de servicii excelente pentru clienți este un instinct natural, dar pentru alții, poate fi nevoie de timp și de practică. Și aici este locul unde o listă de verificare a abilităților de servire a clienților este utilă, oferindu-vă un ghid pe care să îl urmați pentru a nu omite niciun detaliu.

Cine poate beneficia de o listă de verificare a abilităților de deservire a clienților?

  • patronii companiilor

Asigurați-vă că abilitățile dvs. de servire a clienților sunt la înălțime. La urma urmei, sunteți imaginea companiei dvs. O listă de verificare a abilităților de deservire a clienților vă poate ajuta să identificați orice domeniu în care dvs. și echipa dvs. aveți nevoie de îmbunătățiri.

  • agenții de serviciu clienți

În calitate de agent de relații cu clienții, sarcina dvs. este să vă asigurați că clienții sunt mulțumiți. Va trebui să aveți abilități excelente de comunicare și capacitatea de a rămâne calm sub presiune. De asemenea, trebuie să fiți capabil să rezolvați probleme și să gândiți pe cont propriu.

  • liderii de echipă

În calitate de lider de echipă, aveți responsabilitatea de a vă asigura că echipa dvs. oferă servicii excelente clienților. Va trebui să dați un exemplu și să oferiți instruire pentru membrii echipei de serviciu clienți. O listă de verificare a abilităților de deservire a clienților vă poate ajuta să faceți exact acest lucru.

Explorați lista noastră de verificare a abilităților de deservire a clienților

Listă de verificare privind competențele pentru serviciul clienți

Capacitatea de a comunica clar și eficient este una dintre cele mai importante abilități de deservire a clienților.

De ce este important să aveți abilități de exprimare orală?

Acestea vă ajută să comunicați mai bine. Acest lucru este deosebit de important în afaceri, unde comunicarea clară este esențială. Abilitățile de exprimare orală vă pot ajuta, de asemenea, să construiți relații și rețele, ceea ce vă poate ajuta să avansați în carieră.

Cum să vă îmbunătățiți abilitățile de exprimare orală?

Identificarea punctelor slabe ar trebui să fie primul pas. Cu ce vă luptați când vine vorba de exprimare orală? Vă este greu să stabiliți contactul vizual? Sunteți timid și nu vă simțiți confortabil vorbind în fața oamenilor?

Odată ce ați înțeles lucrurile la care trebuie să lucrați, puteți începe să exersați. O modalitate bună de a vă îmbunătăți abilitățile de vorbire este să găsiți oportunități de a vorbi în public. De asemenea, ar trebui să primiți feedback din partea altora.

Ilustrație de vorbitor în public

Ce instrumente să folosiți pentru îmbunătățirea abilităților de exprimare orală?

  • Discuții TED
  • cărți despre vorbitul în public
  • cursuri și antrenori

Empatia este abilitatea de a înțelege și de a împărtăși sentimentele celorlalți, deci este un ingredient esențial în furnizarea de servicii excelente pentru clienți.

De ce este importantă empatia în serviciul clienți?

Este esențial să puteți empatiza cu clienții dvs., deoarece acest lucru arată că vă pasă de experiențele lor. Atunci când puteți empatiza cu cineva, acest lucru ajută la construirea încrederii și a relației. Empatia vă poate ajuta să rezolvați conflicte și să înțelegeți nevoile clienților dvs.

Cum puteți fi mai empatic?

Pur și simplu încercați să vă puneți în locul clientului dvs. Prin ce trec aceștia? Care sunt nevoile și dorințele lor? Odată ce ați răspuns la aceste întrebări, vă va fi mai ușor să le înțelegeți punctul de vedere.

Femeie care manifestă empatie la telefon - ilustrație

Ce instrumente puteți folosi pentru a fi mai empatic?

Una dintre cele mai necesare aptitudini de deservire a clienților este capacitatea de a rămâne calm sub presiune.

De ce este importantă stăpânirea de sine în serviciul clienți?

Atunci când aveți de-a face cu oamenii, există întotdeauna posibilitatea ca ceva să vă frustreze. Asigurați-vă că puteți gestiona situația cu calm.

Cum vă puteți dezvolta autocontrolul?

Identificați-vă factorii declanșatori. Ce vă provoacă și vă face să vă pierdeți cumpătul? Odată ce știți care sunt aceste declanșatoare, puteți lucra pentru a le evita sau pentru a le trata într-un mod mai controlat.

Stil de viață sănătos - ilustrație

Ce instrumente puteți folosi pentru a avea autocontrol?

  • proceduri de gestionare a crizelor
  • tehnici de gestionare a stresului
  • formare privind modul de abordare a clienților dificili
  • instrumente de automonitorizare (cum ar fi un jurnal)
  • pauză/spațiu

Ascultarea activă este procesul de a acorda o atenție deosebită la ceea ce spune cineva și de a răspunde în mod corespunzător.

De ce este importantă ascultarea activă în serviciul clienți?

Arată că vă pasă de clienții dvs. și de experiențele lor. Cu ajutorul ascultării active, sunteți capabil să înțelegeți nevoile clienților dvs. și să le oferiți servicii mai bune.

Cum vă puteți îmbunătăți ascultarea activă?

Acordați întotdeauna atenție la ceea ce spune cealaltă persoană, stabilind contactul vizual, nu o întrerupeți și încercați să înțelegeți ceea ce spune. Parafrazați ceea ce ați auzit pentru a vă asigura că ați înțeles corect și pentru a arăta celeilalte persoane că o ascultați cu atenție.

Femeie care ascultă un bărbat în mod activ - ilustrație

Ce instrumente puteți utiliza pentru a asculta activ?

  • formare în domeniul serviciului clienți
  • exerciții de ascultare activă
  • evaluări ale abilităților de ascultare

Cu abilități bune de comunicare, agenții pot fi mai productivi și mai mulțumiți de rezultatele lor.

De ce sunt importante abilitățile bune de comunicare în serviciul clienți?

Comunicarea cu clienții necesită să fie clară, astfel încât să nu existe neînțelegeri. A fi capabil să comunicaţi eficient arată că sunteţi încrezător și competent, ceea ce poate avea un impact asupra loialității clienților.

Cum puteți comunica clar?

Observați-vă tonul vocii – este respectuos și profesional? Folosiți un limbaj clar și concis și evitați să folosiți jargonul sau argoul care ar putea fi derutant pentru client. Un alt sfat este să vă încetiniți discursul pentru ca aceștia să vă poată înțelege mai bine.

agent de formare profesională + ilustraţie

Ce instrumente puteți utiliza pentru a comunica clar?

  • formare în domeniul serviciului clienți
  • evaluarea competențelor de comunicare
  • formare lingvistică (dacă este necesar)
  • formare în domeniul etichetei la telefon

Sunt necesare abilități excepționale de scriere pentru a comunica în mod clar și precis cu clienții prin intermediul mesajelor dactilografiate.

De ce sunt importante abilitățile de scriere în domeniul serviciului clienți?

Comunicarea dvs. cu clienții trebuie să fie precisă și ușor de înțeles. Acest lucru înseamnă că trebuie să vă acordați timpul necesar pentru a scrie corect cuvintele și pentru a utiliza o gramatică adecvată.

Cum vă puteți îmbunătăți abilitățile de redactare?

Asigurați-vă că vă corectați toate comunicările cu clienții înainte de a le trimite.

Etapele care stau la baza competențelor

Ce instrumente puteți utiliza pentru a vă îmbunătăți abilitățile de redactare?

  • formare în domeniul serviciului clienți
  • evaluarea competențelor de redactare
  • verificatoare/clase de gramatică și ortografie
  • servicii de editare și corectare

Cu un limbaj pozitiv, agenții de serviciu clienţi pot crea o experiență mai pozitivă pentru client.

De ce este importantă abilitatea de a folosi un limbaj pozitiv în serviciile de relații cu clienții?

Folosirea unui limbaj pozitiv arată că sunteți prietenos și util. De asemenea, îi face pe clienți să se simtă mai confortabil și îi încurajează să continue să facă afaceri cu dvs.

Cum puteți utiliza un limbaj pozitiv?

Faceți un efort conștient pentru a evita negativitatea atunci când vorbiți cu clienții. De exemplu, în loc să spuneți „îmi pare rău pentru inconvenient,” aţi putea spune „Vă mulțumesc pentru răbdare.” Încercați să evitați cuvintele negative precum „nu” or „nu pot”.

Bărbat care fuge de oamenii negativi - ilustrație

Ce instrumente puteți folosi pentru a vă îmbunătăți capacitatea de a utiliza un limbaj pozitiv?

  • formare în domeniul serviciului clienți
  • evaluarea limbajului pozitiv
  • formare în domeniul empatiei

Cu abilități de rezolvare a problemelor, este posibil să se ajungă la rădăcina problemelor clienților.

De ce sunt importante abilitățile de rezolvare a problemelor în serviciul clienți?

Competențele de rezolvare a problemelor permit agenților să identifice și să rezolve problemele clienților rapid și eficient. Acestea pot contribui la minimizarea impactului unei probleme asupra clientului și la îmbunătățirea satisfacției acestuia.

Cum vă puteți îmbunătăți abilitățile de rezolvare a problemelor?

Atunci când vă confruntați cu o problemă a unui client, acordați-vă timp pentru a pune întrebări și pentru a înțelege rădăcina problemei. Acest lucru vă va permite să veniți cu o soluție eficientă și care să satisfacă clientul. De asemenea, puteți exersa scenariile de rezolvare a problemelor cu echipa dvs.

Puzzle de rezolvare a problemelor

Ce instrumente puteți utiliza pentru a vă îmbunătăți abilitățile de rezolvare a problemelor?

  • formare în domeniul serviciului clienți
  • ghiduri de rezolvare a problemelor
  • asistență tehnologică (software de asistență, de exemplu LiveAgent)

Pentru un agent de relații cu clienții, a avea o atitudine pozitivă este esențială nu numai pentru a oferi servicii excelente, ci și pentru a fi mulțumit și fericit în munca sa.

De ce este importantă o atitudine pozitivă în serviciul clienți?

Atitudinea dvs. poate avea un impact mare asupra modului în care interacționați cu clienții. Dacă sunteți prietenos și optimist, veți face clientul să se simtă în largul său. O atitudine pozitivă îți poate face munca mai plăcută și poate preveni epuizarea, ceea ce este important în acest sector.

Cum vă puteți îmbunătăți atitudinea?

Puteți începe prin a respira adânc și a zâmbi. Acest lucru poate părea un lucru mărunt, dar vă poate ajuta să vă schimbați mentalitatea și să vă îmbunătățiți starea de spirit. Încercați să găsiți aspectele pozitive în fiecare interacțiune cu serviciul clienți, chiar și în cele dificile. Faceţi-vă timp pentru dvs. în afara serviciului pentru a vă relaxa și a vă reîncărca.

Femeie care are grijă de ea însăși

Ce instrumente puteți folosi pentru a vă îmbunătăți atitudinea?

  • formare în domeniul serviciului clienți
  • evaluarea atitudinii
  • formarea pozitivității
  • grija de sine

În timp ce unele probleme legate de serviciul clienți sunt ușor de rezolvat, altele pot fi mai complicate. Agenții de serviciu clienți trebuie să fie adaptabili și flexibili în abordarea lor.

De ce sunt importante adaptabilitatea și flexibilitatea în serviciul clienți?

Agenții de asistență clienți trebuie să fie capabili să își adapteze abordarea în funcție de nevoile clientului. Acest lucru poate însemna că trebuie să fie capabili să se ocupe de clienți dificili sau de mai multe sarcini în același timp.

Cum puteți fi adaptabil și flexibil?

Nimic nu funcționează aici mai bine decât exersarea gestionării diferitelor tipuri de probleme ale clienților. Acest lucru vă va ajuta să fiți mai bine pregătiți pentru orice apare. Încercați să vă păstrați calmul atunci când lucrurile nu merg conform planului.

Angajat flexibil - ilustraţie

Ce instrumente puteți folosi pentru a fi adaptabil și flexibil?

  • evaluarea adaptabilității
  • formare în domeniul flexibilității
  • instrumente de gestionare a sarcinilor

În multe cazuri, este posibil ca clienții să nu înțeleagă clar problemele cu care se confruntă sau cum să le rezolve. Agenții de serviciu clienți trebuie să fie răbdători atunci când explică soluția și ajută clientul să parcurgă procesul.

De ce este importantă răbdarea în serviciul clienți?

Aceasta le permite agenților să nu se grăbească cu clienții, asigurându-se că aceștia înțeleg problema și soluția. De asemenea, îi împiedică să devină frustrați de clienți, ceea ce poate duce la furnizarea de servicii de proastă calitate.

Cum puteți avea mai multă răbdare?

Exersați abilitățile de ascultare activă și empatia. Înțelegerea nevoilor clienților înseamnă să fii atent la ceea ce spun aceștia. Încercați să nu vă grăbiți în interacțiunile cu clienții.

Bărbat care lucrează cu răbdare

Ce instrumente puteți folosi pentru a avea mai multă răbdare?

  • scenarii de discuții
  • baza de cunoștințe
  • evaluarea abilităților de ascultare
  • sfaturi pentru gestionarea stresului

Citirea emoțiilor celorlalți este adesea o abilitate subapreciată în rândul agenților de serviciu clienți.

De ce este importantă inteligența emoțională în serviciul clienți?

Ea le permite agenților să înțeleagă mai bine nevoile clienților și cum să le rezolve problemele. De asemenea, îi ajută să rămână calmi în situații dificile și să evite să se enerveze sau să devină frustrați de clienți.

Cum vă puteți îmbunătăți inteligența emoțională?

Încercați să faceți un pas înapoi de la interacțiunile cu clienții și să le înțelegeți emoțiile. Puneți-vă în locul lor și înțelegeți-le situația.

Bărbat care are probleme de gestionare a furiei

Ce instrumente puteți utiliza pentru a vă îmbunătăți inteligența emoțională?

  • formare în domeniul empatiei
  • evaluarea inteligenței emoționale
  • sfaturi pentru gestionarea furiei

Agenții de serviciu clienți trebuie să fie capabili să își gestioneze timpul în mod eficient, în special atunci când au de-a face cu mai multe solicitări.

De ce sunt importante abilitățile de gestionare a timpului în domeniul serviciului clienți?

Acestea le permit agenților să se ocupe de mai mult de o interacțiune cu un client în același timp. Astfel, se evită perioadele lungi de așteptare ale clienților pentru soluționare.

Cum vă puteți îmbunătăți abilitățile de gestionare a timpului?

Concepeți-vă un program care să sublinieze când veți fi disponibil pentru a prelua apelurile clienților sau pentru a răspunde la e-mailuri. Încercați să respectați acest program cât mai îndeaproape posibil și folosiți instrumente de urmărire a timpului pentru a vă ajuta să faceți acest lucru. În cazul în care apare o problemă care necesită mai mult timp decât aveți la dispoziție, anunțați clientul și oferiți-i un timp estimat de rezolvare.

De asemenea, este o idee bună să investiți într-un software de help desk cu un sistem avansat de ticketing. Prin utilizarea unor instrumente precum LiveAgent, agenții pot fi mai productivi și își pot organiza munca mai eficient.

Funcția de urmărire a timpului în software-ul de ticketing - LiveAgent

Ce instrumente puteți utiliza pentru a vă îmbunătăți abilitățile de gestionare a timpului?

  • software de urmărire a timpului
  • aplicație pentru lista de sarcini
  • software de gestionare a proiectelor
  • software de asistență tehnică multifuncțional, de exemplu, LiveAgent

Oricât de bune ar fi abilitățile dvs. de deservire a clienților, întotdeauna este loc de îmbunătățire.

De ce este important să aveți dorința de a vă îmbunătăți?

Agenții de serviciu clienți nu ar trebui să înceteze niciodată să învețe și să se dezvolte în domeniul lor. Deoarece este o industrie în continuă schimbare, în care apar tot timpul noi tehnologii și cele mai bune practici, agenții ar trebui să se străduiască mereu să se perfecționeze.

Cum vă puteți motiva să vă îmbunătățiți?

Oferiți-vă un feedback sincer. Luați-vă timp pentru a identifica domeniile la care trebuie să lucrați și creați un plan pentru a îmbunătăți aceste abilități. Alăturați-vă comunităților și forumurilor online legate de serviciul clienți, participați la discuții și învățați de la alții. Citiți articole și articole de blog legate de industrie, precum și participați la sesiuni de formare sau ateliere de lucru ori de câte ori este posibil.

Ilustrație de autoperfecționare

Ce instrumente puteți utiliza pentru a avea dorința de a vă îmbunătăți?

  • planul de dezvoltare personală
  • seminarii web și podcast-uri
  • resurse de învățare pentru agenții de serviciu clienți
  • cursuri de formare și certificări în domeniul serviciului clienți

Agenții de serviciu clienți trebuie să aibă o bună înțelegere a produselor și serviciilor pe care le susțin.

De ce este importantă cunoașterea produselor și serviciilor în cadrul serviciului clienți?

Dacă agenții nu au o bună înțelegere a produselor sau serviciilor pe care le susțin, nu vor rezolva eficient problemele clienților.

Cum vă puteți îmbunătăți cunoștințele despre produse și servicii?

Dacă nu sunteți deja familiarizat cu produsele sau serviciile oferite, începeți prin a citi documentația. Încercați să folosiți singuri produsele sau serviciile pentru a înțelege mai bine modul în care acestea funcționează.

bază de cunoștințe internă

Ce instrumente puteți utiliza pentru a vă îmbunătăți cunoștințele despre produse și servicii?

  • baza de cunoștințe despre produse
  • materiale de formare
  • forumuri de serviciu clienți

O abilitate cheie pe care un agent de serviciu clienți ar trebui să o aibă este capacitatea de a înțelege printre rânduri.

De ce este important să fiți capabil să citiți clienții?

Reprezentanții serviciului de relații cu clienții care nu știu să citească oamenii pot avea dificultăți în a le oferi clienților cea mai bună experiență posibilă.

Cum vă puteți îmbunătăți abilitatea de a citi clienții?

Cel mai bun mod de a vă îmbunătăți capacitatea de a citi clienții este să fiți proactivi în comunicarea cu clienții. Acordați atenție la ceea ce spune clientul, atât verbal, cât și non-verbal. De asemenea, puteți cere clarificări, dacă este necesar.

Sondaj de feedback al clienților

Ce instrumente puteți utiliza pentru a vă îmbunătăți capacitatea de a citi clienții?

Orientarea către obiective îi poate ajuta pe agenții de serviciu clienți să rămână concentrați pe furnizarea celei mai bune experiențe pentru clienți.

De ce este importantă orientarea către obiective pentru agenții de serviciu clienți?

Dacă agenții nu sunt orientați spre obiective, aceștia pot fi ușor distrași și nu sunt la fel de productivi. De asemenea, aceștia își pot pierde motivația în timp dacă nu au obiective pentru care să lucreze.

Cum puteți fi orientat către obiective?

Stabiliți-vă obiective realiste și apoi lucrați pentru a le atinge. Urmăriți-vă progresul astfel încât să puteți vedea cât de departe ați ajuns și ce mai este de făcut. Sărbătoriți-vă realizările, oricât de mici, pentru a vă menține motivați.

Listă de verificare cu sarcini

Ce instrumente puteți utiliza pentru a fi orientat către obiective?

  • fișă de lucru pentru stabilirea obiectivelor
  • monitor de urmărire a progreselor
  • listă de sarcini

Fiind încrezători, agenții de serviciu clienți pot gestiona eficient interacțiunile cu clienții.

De ce este importantă încrederea pentru agenții de serviciu clienți?

Dacă agenții nu sunt încrezători, aceștia se pot simți copleșiți sau stresați în timpul interacțiunilor cu clienții și pot părea ezitanți sau nesiguri.

Cum puteți câștiga încredere?

Cea mai bună modalitate de a vă îmbunătăți încrederea este exersarea. Găsiți un prieten sau un membru al familiei care vă poate ajuta să jucați diferite scenarii de serviciu clienți. Dacă nu, încercați să exersați în fața unei oglinzi.

De asemenea, ar trebui să vă țineți la curent cu noutățile și cele mai bune practici din domeniu. În acest fel, veți fi mai pregătit atunci când interacționați cu clienții.

Om de afaceri încrezător

Ce instrumente puteți folosi pentru a câștiga încredere?

  • scenarii de serviciu clienți
  • știri din industrie
  • ghiduri de bune practici

Cum să vă dezvoltați abilitățile de deservire a clienților?

Există multe instrumente și resurse care vă pot ajuta să învățați și să vă dezvoltați.

  • Citiți cărți și articole

Citind cărți și articole despre serviciul clienți, puteți înțelege diferitele tipuri de clienți pe care îi puteți întâlni și cum să le satisfaceți cel mai bine nevoile. De asemenea, acestea vă pot oferi câteva sfaturi utile despre cum să vă descurcați cu clienții dificili și să rezolvați orice dispute.

  • Urmăriți videoclipuri și tutoriale

În acest fel, puteți învăța cum să tratați corect reclamațiile și solicitările clienților. De asemenea, puteți învăța cum să fiți politicos și amabil în timp ce abordați preocupările clienților. În plus, puteți învăța despre produs și puteți fi mai încrezător în cunoștințele dvs.

  • Participați la ateliere și seminarii de formare

Există o mulțime de metode diferite pentru dezvoltarea abilităților interpersonale, dar participarea la ateliere de lucru sau seminarii este o modalitate excelentă. Acestea oferă un mediu de învățare mai structurat decât simpla citire de articole sau vizionare de videoclipuri online. În plus, aveți ocazia să învățați de la experți care au ani de experiență în domeniu.

Participarea la cursuri de formare vă poate ajuta să învățați cum să vă descurcați cu clienții dificili, să gestionați reclamațiile și să oferiți servicii excelente clienților. De asemenea, veți învăța despre cele mai recente tendințe și tehnici în domeniul serviciului clienți, astfel încât să puteți fi înaintea tuturor.

  • Voluntar sau stagiar într-un rol de serviciu clienți

A lucra ca voluntar sau stagiar în domeniul serviciului clienți vă poate ajuta să vă dezvoltați abilitățile, oferindu-vă experiență practică în relația cu clienții. De asemenea, vă poate ajuta să vă construiți o rețea de contacte în industrie.

  • Exersați scrierea de e-mailuri, efectuarea de apeluri telefonice și gestionarea reclamațiilor din partea clienților

Când scrieți, sunteți obligat să vă exprimați clar. De asemenea, trebuie să fiți atent la detalii – acuratețea și precizia sunt esențiale atunci când oferiți servicii pentru clienți.

Prin intermediul apelurilor telefonice cu cienții, vă puteți dezvolta abilitățile de deservire a clienților, dobândind experiență în a vorbi cu aceștia și a le rezolva problemele. În plus, cereți clienților feedback despre performanțele dvs., astfel încât să puteți continua să vă îmbunătățiți.

  • Adresați-vă prietenilor, membrilor familiei și colegilor de muncă pentru feedback cu privire la abilitățile dvs. de deservire a clienților

Obținând feedback de la clienți, identificați domeniile care pot fi îmbunătățite și învățați cum să răspundeți mai bine nevoilor clienților dvs.

Atunci când solicitați feedback, asigurați-vă că puneți întrebări specifice despre experiența clientului și evitați să faceți presupuneri. Aveți răbdare și acordați-le clienților timp pentru a oferi un răspuns detaliat. Mulțumiți-le pentru contribuția lor și acționați în funcție de feedback-ul pe care îl oferă.

  • Participați la cursuri de serviciu clienți

Există multe cursuri și programe diferite care vă pot ajuta să vă dezvoltați abilitățile de deservire a clienților. Aceste cursuri și programe pot fi găsite la colegii, universități și institute de formare.

Subiectele abordate în cadrul cursurilor și programelor de serviciu clienți variază, dar includ, de obicei, abilități de comunicare, tehnici de rezolvare a problemelor, strategii de soluționare a conflictelor, cunoașterea produselor și abordarea clienților dificili.

Rezumat al listei de verificare privind abilitățile de deservire a clienților

  • Abilități de exprimare orală
  • Empatie
  • Autocontrol
  • Ascultarea activă
  • Competențe clare de comunicare
  • Abilități de redactare
  • Abilitatea de a folosi un limbaj pozitiv
  • Aptitudini de rezolvare a problemelor
  • Atitudine pozitivă
  • Adaptabilitate și flexibilitate
  • Răbdare
  • Inteligență emoțională
  • Abilități de gestionare a timpului
  • Dorința de îmbunătățire
  • Cunoașterea produselor și serviciilor
  • Capacitatea de a citi clienții
  • Orientarea către obiective
  • Încredere

Frequently asked questions

Care sunt principiile unui serviciu bun pentru clienți?

Primul este să fiți întotdeauna politicos și amabil cu clienții, indiferent de situație. Al doilea este să încercați întotdeauna să rezolvați orice problemă cu care se confruntă clientul cât mai repede posibil. Iar al treilea este să fiți întotdeauna receptiv la feedback-ul clienților și să luați măsuri pentru a vă îmbunătăți serviciile pe baza acestui feedback.

De ce contează competențele transversale în serviciul clienți?

Competențele transversale ajută la crearea de legături cu clienții. Acest lucru, la rândul său, îi poate face pe aceștia să se întoarcă sau să recomande altora. În plus, competențele transversale contribuie la crearea unei imagini pozitive a companiei. Reprezentanții de serviciu clienți care au bune competențe transversale pot reprezenta compania într-o lumină pozitivă și îi pot face pe clienți să se simtă apreciați.

De ce este important serviciul clienți?

Este una dintre principalele modalități prin care întreprinderile intră în contact cu clienții lor. Un serviciu bun pentru clienți poate crea loialitate în rândul clienților și îi poate încuraja să revină, în viitor. De asemenea, ajută întreprinderile să identifice și să rezolve problemele. Acest lucru îmbunătățește satisfacția clienților și previne marketingul negativ din gură în gură. În cele din urmă, un serviciu bun pentru clienți poate crește vânzările prin oferirea unei căi suplimentare pentru clienți de a achiziționa produse sau servicii.

Ce se întâmplă dacă cineva din echipa dvs. nu are aceste abilități?

Este important să evaluăm mai întâi de ce se întâmplă acest lucru. Poate că sunt timizi și nu se simt în largul lor să vorbească cu clienții sau poate că nu cunosc foarte bine produsul și se simt copleșiți. În orice caz, este important să oferiți instruire și sprijin pentru a-l ajuta pe acel membru al echipei să își îmbunătățească abilitățile de deservire a clienților. S-ar putea să doriți să începeți prin furnizarea unor resurse utile, cum ar fi un ghid de formare în domeniul serviciului clienți sau tutoriale video. Și apoi puteți configura câteva interacțiuni simulate cu clienții, astfel încât membrii echipei să își poată exersa abilitățile într-un mediu sigur.

Care sunt cele 10 abilități cheie în domeniul serviciului clienți?

Am enumerat mai multe abilități mai sus, dar primele zece abilități de deservire a clienților includ:

  • Răbdare
  • Empatie
  • Comunicare
  • Rezolvarea problemelor
  • Flexibilitate
  • Organizare
  • Multi-tasking
  • Managementul stresului
  • Încrederea în sine
  • Abilități de lucru cu oamenii
Resurse conexe

Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.

×
Programați un apel unu-la-unu și descoperiți cum LiveAgent poate fi avantajos afacerii dumneavoastră.

Suntem disponibili pe mai multe date

Programați o demonstrație