Listă de verificare pentru primirea clienților noi. Listă detaliată, structurată în etape, pentru desemnarea unui reprezentant de vânzări și a unui reprezentant de asistență clienți, validarea contractului, programarea unei întâlniri cu clientul și identificarea așteptărilor și obiectivelor
Sunteți un deținător de afacere care caută modalități de îmbunătățire a procesului de primire a clienților? Dacă da, vă aflați în locul potrivit – această postare vă va oferi un șablon de listă de verificare privind clienții noi pentru a vă ajuta să faceți procesul mai ușor și mai puțin stresant atât pentru dvs., cât și pentru clienții dvs. Continuați să citiți pentru mai multe informații.
În calitate de proprietar de afacere, este important să aveți o listă de verificare a noilor clienți pentru a vă asigura că aceștia au cea mai bună experiență posibilă cu compania dvs. Având o listă de verificare pe care să o urmați, puteți accelera procesul de integrare a clienților și îl puteți face mai eficient.
Deținătorii de afaceri
O listă de verificare a noilor clienți vă poate ajuta să vă simplificați procesul și să vă asigurați că oferiți cele mai bune servicii posibile clienților dvs. Urmând o listă de verificare, puteți fi sigur că toți pașii necesari sunt respectați, astfel încât clienții dvs. să fie mulțumiți de experiența lor.
Managerii
Managerii sunt adesea responsabili pentru experiența de integrare a clienților, de aceea ar trebui să li se pună la dispoziție o astfel de listă de verificare. Aceasta îi ajută să evite să treacă cu vederea ceva important, să se asigure că sunt parcurși toți pașii necesari și să îmbunătățească eficiența prin evitarea duplicării.
Reprezentanții serviciului clienți
O listă de verificare pentru primirea unui nou client permite agenților de serviciu clienți să se familiarizeze rapid și ușor cu un nou client cu compania dvs. și cu produsele sau serviciile sale. De asemenea, poate ajuta la evitarea greșelilor și la oferirea unei experiențe pozitive a clientului încă de la început.
Clienții
Clienții beneficiază, de asemenea, de o listă de verificare a noilor clienți. Având toate informațiile și documentele necesare într-un singur loc, aceștia vor ști la ce să se aștepte și astfel vor evita frustrările. O bună experiență de integrare a clienților îi poate determina pe aceștia să facă afaceri repetate cu compania dvs. și să lase recenzii online pozitive.
Această persoană va fi responsabilă de menținerea contactului cu clientul și de furnizarea de informații despre compania dvs. și despre produsele sau serviciile acesteia.
Un reprezentant de vânzări este contactul cheie între un client și compania cu care face afaceri. Persoana desemnată va fi responsabilă pentru construirea de relații și pentru a asigura o experiență pozitivă clientului. Prin urmare, reprezentantul de vânzări al clientului ar trebui să fie o persoană pe care să se poată baza pentru a primi răspunsuri la orice întrebare sau preocupare cheie.
Managerul responsabil de procesul de integrare a clientului ar trebui să desemneze un reprezentant de vânzări. Managerul va ține cont de nevoile și cerințele clientului, precum și de produsele sau serviciile companiei, pentru a decide care ar fi cea mai bună persoană pe care să o repartizeze fiecărui client în parte.
În acest caz, persoana desemnată va fi responsabilă pentru a sprijini clientul și pentru a răspunde la orice întrebare pe care acesta o poate avea.
Ori de câte ori clientul are o întrebare sau întâmpină o problemă, va trebui să se poată baza pe cineva care să îi ofere răspunsuri și să rezolve problema la timp.
Un reprezentant de asistență clienți poate fi desemnat în același mod ca și un reprezentant de vânzări, de către managerul responsabil cu procesul de integrare a clienților. Prin urmare, acesta va urma un proces similar cu cel de la pasul anterior pentru a desemna pe cineva care consideră că ar fi cel mai potrivit pentru un anumit client.
Contractul este un document cheie care va sublinia termenii acordului dintre compania dvs. și client.
Un contract este un document obligatoriu din punct de vedere juridic care prezintă termenii unui acord între două sau mai multe părți. Este important să validați contractul pentru a vă asigura că termenii sunt corecți și rezonabili, că toate detaliile sunt corecte și că ambele părți sunt mulțumite de acordul privind procesul de vânzare înainte de a continua.
Managerul responsabil cu procesul de integrare a clientului va revizui contractul și se va asigura că toți termenii sunt clari și conciși. De asemenea, va verifica dacă toate detaliile sunt corecte și dacă ambele părți sunt mulțumite de acord.
A saluta noul client este o modalitate excelentă de a începe procesul de integrare.
Un e-mail de bun venit este un gest de curtoazie care ajută la crearea unei prime impresii bune. De asemenea, acesta oferă o oportunitate de a prezenta compania și produsele sau serviciile sale, precum și de a explica ce poate aștepta clientul de la procesul de integrare.
Este una dintre îndatoririle reprezentantului de vânzări desemnat anterior, care se va prezenta în cadrul procesului, să trimită un e-mail de bun venit clientului. Acest mesaj ar trebui să includă, de asemenea, o prezentare generală a ceea ce clientul se poate aștepta în timpul procesului de integrare, datele de contact (de exemplu, adresa de e-mail) pentru reprezentantul de asistență pentru clienți, o copie atașată a contractului și orice alte informații relevante.
Pentru a continua procesul de integrare a clienților, trebuie să aranjați o întâlnire cu aceștia, fie personal, fie online.
Aceasta este cea mai bună ocazie de a trece în revistă toate detaliile contractului, de a răspunde la orice întrebare pe care o are și de a vă asigura că a înțeles acordul. Această întâlnire vă oferă, de asemenea, șansa de a explica clientului la ce se poate aștepta de la restul procesului de integrare.
Reprezentantul de vânzări responsabil cu clientul va stabili o dată și o oră care să convină ambelor părți și va alege, de asemenea, cel mai bun format pentru întâlnire (în persoană sau online). Rețineți că acest lucru ar putea fi inițiat ca parte a e-mailului de bun venit din etapa anterioară.
În timpul întâlnirii, clientul va avea probabil întrebări cheie și unele îngrijorări cu privire la procesul de integrare, la contract și/sau la viitoarea dvs. colaborare.
Procedând astfel vă va permite să le abordați pe toate în timpul ședinței. Acest lucru va contribui la asigurarea faptului că clientul se simte ascultat și că preocupările sale sunt luate în serios, precum și la identificarea oricăror domenii în care clientul ar putea avea nevoie de mai multe clarificări.
Reprezentantul de vânzări desemnat ar trebui să ia notițe cu privire la toate problemele ridicate de client în timpul ședinței. Alternativ, acesta poate întreba clientul dacă ar fi de acord să înregistreze conversația, astfel încât să poată reveni și să revadă detaliile mai târziu.
Pe măsură ce treceți în revistă întrebările și preocupările ridicate de client, este posibil să identificați unele obstacole potențiale.
Aceasta este o oportunitate de a le aborda direct și de a face clientul să se simtă confortabil în a merge mai departe cu procesul de integrare. De asemenea, îi va permite să indice orice domenii în care compania ar putea avea nevoie să facă unele schimbări.
Țineți cont de orice semnale de alarmă sau probleme semnalate de către client. Reprezentantul de vânzări care este responsabil pentru client le poate fie nota, fie le poate înregistra.
După ce toate întrebările și preocupările au fost abordate, este timpul să aflați exact ce speră clientul să obțină de pe urma relațiilor de afaceri cu compania dvs.
Înseamnă că ambele părți vor fi pe aceeași lungime de undă în continuare și că nu vor exista surprize pe parcurs. Este, de asemenea, o oportunitate de a stabili obiective realiste cu privire la ceea ce compania poate și nu poate oferi.
În timpul întâlnirii, ar trebui să întrebați direct clientul despre așteptările sale. De asemenea, puteți întreba despre scopurile și obiectivele acestuia pentru a vă face o idee mai clară despre ceea ce caută.
Acum că știți ce dorește clientul, este timpul să începeți să stabiliți niște obiective.
Vă oferă o foaie de parcurs pentru viitoarea colaborare cu clientul în continuare. De asemenea, vă permite să urmăriți progresul și să aveți o măsură a succesului în timp.
Obiectivele trebuie să fie specifice, măsurabile, realizabile, relevante și limitate în timp. De asemenea, acestea ar trebui să fie aliniate cu așteptările clientului..
Acum că aveți un nou client, este important să stocați informațiile acestuia și să le țineți la zi.
Aceste informații vor fi folosite pentru a comunica cu clientul, pentru a-i înțelege nevoile și pentru a-i oferi cele mai bune servicii posibile. De asemenea, vă va ajuta să țineți evidența interacțiunilor cu clientul și să măsurați satisfacția acestuia în timp.
Puteți utiliza contactele biroului de asistență LiveAgent pentru a stoca numele, adresa de e-mail, numărul de telefon și alte informații personale ale clientului. Un software de help desk precum LiveAgent vă permite, de asemenea, să creați câmpuri de contact personalizate pentru a stoca informații unice despre clienții dvs. pentru o comunicare mai personalizată.
Odată ce noul client a început să lucreze cu afacerea dvs., este timpul să determinați modul în care acesta utilizează serviciile sau instrumentele dvs.
Vă va ajuta să înțelegeți modul în care clientul utilizează produsele sau serviciile dvs. și dacă obține sau nu cele mai bune rezultate de pe urma acestora. De asemenea, vă poate ajuta să identificați orice domenii în care clientul ar putea avea nevoie de mai mult sprijin.
Întrebând direct clientul, observându-i comportamentul, analizând datele și analizele și/sau efectuând teste de utilizare. Apoi, puteți compara aceste informații cu scopurile și obiectivele dvs. pentru a vedea cât de bine se compară utilizarea de către client.
După ce ați evaluat modul în care clientul a utilizat serviciile dvs., notați orice schimbare în comportamentul acestuia.
Acest lucru vă permite să înțelegeți cât de bine utilizează clientul produsele sau serviciile dvs. În funcție de aceste informații, puteți sugera servicii sau asistență suplimentară.
Urmărind datele și analizele în timp, puteți vedea cum se modifică utilizarea clientului. Dacă observați o scădere în utilizare, puteți lua legătura cu clientul pentru a vedea dacă are nevoie de ajutor.
Este întotdeauna o idee bună să trimiteți o notă de mulțumire după întâlnirea cu un nou potențial client. Acest e-mail de urmărire, sau un alt tip de mesaj, arată că sunteți interesat să construiți relația și că sunteți recunoscător pentru afacerea lor.
Îi veți putea ține la curent cu activitatea dvs. și veți putea construi o relație puternică cu ei în timp. Ca urmare, va fi mai probabil ca aceștia să vă folosească produsele sau serviciile în viitor.
Social media este o modalitate excelentă de a rămâne în contact cu clienții dvs. – urmărindu-le actualizările, puteți afla mai multe despre ei și despre interesele lor. Ca urmare, veți putea să le oferiți servicii mai bune și să reduceți fluctuația clienților.
În acest fel, veți putea să le arătați că sunteți interesat de afacerea lor și că doriți să îi ajutați să se dezvolte. Acest lucru vă va permite, de asemenea, să învățați mai multe despre industria lor și să vă construiți o rețea.
Acest lucru îi va arăta clientului că sunteți interesat de succesul său și, de asemenea, vă permite să îi oferiți informații sau servicii valoroase. Un mic gest ca acesta poate contribui mult la construirea unei relații puternice cu clientul.
Dacă îi contactați în mod regulat, chiar și printr-un apel rapid sau un e-mail, vă puteți asigura că sunt mulțumiți de produsele sau serviciile dvs. În acest fel, le puteți oferi, de asemenea, sprijin suplimentar dacă este necesar.
It depends on your business and how often your processes change, but ideally, you should update it whenever there are changes in your company's procedures, products, or customer base. It can also be helpful to review your checklist periodically to see if there are any areas where you could improve efficiency.
Yes, with software such as CRMs, email marketing platforms, and project management tools. Using technology to automate your new client onboarding process can save you time and energy, as well as help you to keep track of your new clients more easily.
Plan out the steps you will take in advance, i.e. by following a checklist such as the one given here, and make sure that everything your new client needs is ready and waiting for them when they come on board. The easier you make it for your new clients to get started, the more likely they are to be satisfied with your services and stay with you for a long time. This, in turn, will increase your average customer lifetime and client retention rates.
There are many factors to consider when onboarding a new client, but here are some of the most common errors include not communicating the expectations and goals of the project to the client, inadequately explaining or demonstrating how your product or service works, failing to create a timeline or set deadlines for completion, and not following up with clients after work is completed.
When deciding about this, ask yourself 'Will they be able to provide a level of service that meets or exceeds my expectations?', 'Are they capable of keeping up with my company's growth?', 'Can they be trusted to handle sensitive customer data?', and 'Is their solution going to be cost-effective?' If you answer 'yes' to all of these questions, then outsourcing your new client onboarding process may be the best option for your business. But if you answer 'no' to any, it may be best to keep the onboarding process in-house.
Șabloane pentru serviciul clienți
În acest text se discută despre strategiile de marketing digital și importanța lor în era digitală. Se subliniază necesitatea adaptării la schimbările tehnologice pentru a atinge succesul în marketingul online.
Listă de verificare în legătură cu precauția privind clientela
Aflați care sunt elementele pe care ar trebui să le includeți în lista de verificare pentru a vă proteja afacerea atunci când integrați clienți noi.
Șabloane de e-mail de întâmpinare a clienților
Marketingul prin e-mail rămâne eficient pentru vânzări, iar întâmpinarea clienților este importantă pentru loialitate. Șabloanele de e-mail sunt utile pentru a comunica cu clienții și a le oferi valoare. Este crucial să investiți în canale de comunicare practice și eficiente, cum ar fi marketingul prin e-mail.
LiveAgent offers helpful solutions for customer service processes such as setting measurable objectives and utilizing tools like matrices, reports, and team sheets. It also provides a password validator and audit log. LiveAgent and OTRS are both platforms that offer options for creating a knowledge base and chat panel for customer discussions, but LiveAgent offers additional features like a customer forum, IVR solution for calls, and unlimited chat buttons and history. Social media assistance can be improved with desktop platforms that offer advanced features such as incorporated CRM systems, scheduled messages, and pre-defined responses, as well as mobile apps and automation for repetitive tasks.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team