Cine este reprezentantul clientului?
Customer representative is a person whose job is to deal with a business's customers.
Reprezentantul clienților este un angajat, care interacționează cu clienții companiei în numele unei organizații. Reprezentanții clienților reprezintă compania, produsele sau serviciile sale.
Când clientul sună / scrie, își rezolvă întrebările, întrebările sau reclamațiile. Clienții se pot conecta cu reprezentanți prin telefon, e-mail, chat live sau alte canale.
Reprezentanții clienților primesc o instruire adecvată. Dar trebuie să aibă niște abilități importante (de exemplu, vorbirea, ascultarea). Ei au un rol foarte important în fiecare companie – sunt vocea companiei.
Ce face un reprezentant al serviciului pentru clienți?
- răspunde la reclamațiile clienților
- oferă cunoștințe / informații
- comunică cu clienții prin mai multe canale
- asistă la anulare, rambursări sau schimbări
- răspunde la întrebările clientului
Cum poate software-ul de servicii pentru clienți să ajute agenții clienți?
Iată câteva avantaje:
- capacitatea de a gestiona toate interogările clienților dintr-o singură interfață
- timp de răspuns mai rapid
- tichete organizate în departamente adecvate
- toate datele clienților într-un singur sistem
Software-ul de servicii pentru clienți, cum ar fi LiveAgent, combină un chat live excelent, ticketing și automatizare care vă permit să oferiți asistență excepțională clienților dvs.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Cum să deveniți un reprezentant al serviciului pentru clienți?
De obicei, nu există calificări specifice pentru un reprezentant al clientului la prima intrare. Deși, a avea o diplomă de liceu este o necesitate în majoritatea companiilor. Există factori mai importanți care joacă un rol în procesul de angajare. Există de obicei căutători de anumite abilități naturale. Cea mai importantă este abilitatea dvs. de comunicare.
Dar, să despărțim întrebarea în mai mult. Există 2 categorii importante de abilități pe care ar trebui să le aibă fiecare agent de servicii pentru clienți. Prima și cea mai importantă sunt abilitățile ușoare. A doua abilitate importantă este tehnică. Ceea ce vă poate învăța compania este latura tehnică a produsului/serviciilor. Cu toate acestea, ei nu vă pot învăța abilități ușoare. Fiecare client/situație este unic(ă). Astfel, înțelegerea clientului sau a situației trebuie să fie intuitivă.
După cum am menționat, există o parte tehnică a postului care va fi predată. De obicei, într-o formă de antrenament. Instruirea implică, de obicei, cunoștințe despre produse/servicii, companie, programe interne și multe altele. Poate dura câteva săptămâni, deși în unele companii poate dura până la câteva luni.
Aspectul important al instruirii este umbrirea. Ascultarea/învățarea de la agenții superiori este o tactică benefică la început. Dar, jobul începe de obicei la mijlocul instruirii, astfel înveți din mers.
De obicei, compania încearcă să vă ofere clienți „ușori”. Cu toate acestea, nu există nicio modalitate de a prezice ce client va primi un nou angajat. Dar nu vă faceți griji, aveți în jur supervizori care vă ajută la fiecare pas. După instruire, puteți solicita ajutor de la un reprezentant senior al clienților sau de la un manager.
După terminarea instruirii, partea de învățare nu s-a terminat. Înveți din mers. Există întotdeauna tot felul de situații unice. Cu toate acestea, chiar și după un timp, puteți primi în continuare instruire suplimentară cu privire la produse sau proceduri noi. Există întotdeauna loc pentru îmbunătățire.
Frequently Asked Questions
Care este definiția reprezentantului clientului?
Un reprezentant al clienților este un angajat care contactează clienții companiei în numele acesteia. Este legătura dintre consumator și companie. Reprezentanții clienților reprezintă compania, produsele și serviciile sale. Ei sunt șeful companiei pentru clienți.
Care sunt responsabilitățile unui reprezentant al clienților?
Atribuțiile unui reprezentant al clienților includ comunicarea cu clienții companiei prin diferite canale de comunicare. Este extrem de important pentru reprezentantul clienților să încerce să mențină o relație pozitivă cu clienții - și dacă relația nu este optimistă, să încerce să-și construiască modele bune. Este extrem de important ca reprezentantul clienților să cunoască foarte bine compania și să cunoască exact produsele și serviciile pe care le oferă. Reprezentantul ar trebui să se ocupe și de documentația referitoare la clienți.
Cum să adăugați un reprezentant al clienților la LiveAgent?
Pentru a adăuga un reprezentant al clientului la LiveAgent, faceți clic pe „Configurări”, apoi pe „Agenți” și faceți clic pe „Creați agent”. Aici puteți defini exact ce domeniu de autorizare ar trebui să aibă un anumit agent și ce rol ar trebui să joace în sistem.
Notă de expert
Investiția în instruirea bine pregătită și bine instruită a reprezentanților clienților poate aduce beneficii considerabile pentru afacerea dumneavoastră.

Sarcini în serviciul pentru clienți
Reprezentanții serviciului pentru clienți joacă un rol crucial în dezvoltarea conținutului util și în urmărirea performanțelor în relația cu clienții. Aceștia trebuie să fie ascultători empatici și să rezolve problemele rapid și eficient.
Experiența cu serviciul clienți
LiveAgent este un software pentru servicii clienți ce oferă chat live, centru de apel și integrare cu media socială. Angajații trebuie să fie pasionați de a ajuta, să aibă empatie, o atitudine pozitivă și să fie orientați spre rezolvarea problemelor. Un serviciu clienți excelent este cel mai bun marketing pentru fiecare companie.