Lista de verificare privind standardele de serviciu clienți oferă sfaturi pentru menținerea unui serviciu de calitate pentru clienții unei afaceri. Aceasta examinează aspecte precum transparența, experiența coerentă, viteza de răspuns și utilizarea inteligenței artificiale pentru a spori eficiența și calitatea serviciului. Este important să fie respectuoși cu clienții și să mențineți standarde ridicate de comportament, iar formarea personalului și dezvoltarea sa continuă sunt esențiale pentru furnizarea unui serviciu excelent clienților.
Asistența și serviciul clienți sunt esențiale pentru întreprinderile care au de-a face cu clienții în fiecare zi, deoarece aceștia trebuie să fie tratați corect.
Nu contează ce fel de produs sau serviciu vindeți: dacă nu este suficient de bun pentru clienții dvs., aceștia vor găsi pe altcineva de la care să îl cumpere.
Dar dacă mențineți standarde înalte de serviciu clienți pentru a le oferi clienților dvs. cele mai bune servicii posibile, aceștia vor continua să revină.
Consultați lista noastră de verificare privind standardele de serviciu clienți pentru a stabili orientări clare pentru agenții dvs. și pentru a vă menține serviciile la cel mai înalt nivel.
Când vine vorba de furnizarea de asistență pentru clienți, multe întreprinderi se luptă cu menținerea consecvenței. Motivul este adesea lipsa unor orientări specifice pentru personalul de asistență pentru clienți.
Acest lucru poate duce la inconsecvență în calitatea serviciilor oferite, ceea ce va reflecta, în cele din urmă, o experiență proastă pentru clienți. O modalitate bună de a combate această problemă este să implementați o listă de verificare a standardelor pentru personalul de asistență, care vă va ajuta să mențineți o calitate ridicată a serviciilor și poate fi utilizată și în cazul în care apar neînțelegeri cu clienții.
Urmând aceste linii directoare, echipa de serviciu clienți poate oferi clienților servicii de înaltă calitate. Acest lucru este deosebit de important pentru întreprinderile cu mai multe locații, pentru a menține consecvența în furnizarea de servicii în fiecare filială. De asemenea, va contribui la îmbunătățirea satisfacției clienților, ceea ce poate duce la revenirea acestora în viitor.
Echipa de management poate utiliza lista de verificare privind standardele de servicii ca modalitate de a verifica calitatea serviciilor oferite de personalul de sprijin. Acest lucru îi va ajuta să identifice orice domeniu care necesită îmbunătățiri și le va oferi o idee despre cât de bine funcționează afacerea lor.
Haideți să vedem care sunt standardele din industria serviciului clienți pe care afacerea dvs. ar trebui să le acopere pentru a asigura furnizarea de servicii de înaltă calitate.
Reprezintă coloana vertebrală a standardelor de bază ale serviciului de relații cu clienții. Acesta ar trebui să prezinte modul în care afacerea dvs. va oferi asistență clienților săi. Fiți clar cu privire la procedurile care trebuie urmate pentru a rezolva orice reclamații sau întrebări.
Oferă personalului dvs. un set clar de orientări pe care trebuie să le urmeze atunci când acordă asistență clienților. Ca urmare, aceștia vor putea să ofere servicii cu un nivel constant de calitate și va facilita rezolvarea de către personal a oricăror dispute care pot apărea.
Politica dvs. ar trebui să includă următoarele elemente:
Există o varietate de instrumente pe care le puteți utiliza pentru a vă ajuta să vă gestionați politica de serviciu clienți, inclusiv următoarele:
Comunicarea transparentă este importantă pentru a oferi servicii excelente clienților. Aceasta asigură că nu există erori de comunicare între conducere și personalul de asistență atunci când este vorba de relația zilnică cu clienții.
Lipsa de transparență între echipa dvs. de asistență și conducere poate crea neîncredere. Acest lucru poate împiedica comunicarea, afectând în mod negativ rezultatele dvs. financiare.
O puteți face prin organizarea de întâlniri regulate între conducere și personal. Aceasta permite ambelor părți să împărtășească în mod deschis orice actualizări sau preocupări pe care le-ar putea avea și să mențină comunicarea deschisă.
Clienților ar trebui să li se ofere un nivel coerent de informații atunci când aceștia contactează întreprinderea.
Îi ajută pe clienți să aibă încredere în dvs. Poate exista confuzie în rândul clienților care încearcă să acceseze asistența dacă fiecare membru al personalului are o înțelegere diferită a politicilor companiei.
Următorii pași vă pot ajuta să îmbunătățiți consecvența serviciului dvs. pentru clienți:
Există o serie de instrumente pe care le puteți utiliza, printre care:
O caracteristică foarte importantă este accesibilitatea la lista de verificare privind standardele de serviciu clienți. Astfel, personalul dvs. va putea să o consulte ori de câte ori are nevoie și îi va fi mai ușor să respecte liniile directoare stabilite în document.
Dacă standardele de serviciu clienți nu sunt ușor de accesat, atunci personalul va fi mai puțin probabil să se refere la ele, ceea ce va duce la o posibilă scădere a calității serviciilor. Poate crea confuzie în rândul personalului de asistență.
Păstrați-le într-o locație convenabilă, cum ar fi un dosar partajat în rețeaua companiei. De asemenea, le puteți pune la dispoziție online sau chiar le puteți imprima, astfel încât personalul să aibă o copie fizică la care să se poată referi.
Unul dintre principalele obiective ale standardelor de serviciu clienți este de a se asigura că timpul de răspuns este cât mai scurt posibil. Acest lucru arată că afacerea dvs. are grijă de clienții săi, că aceștia sunt prețuiți și apreciați.
Un timp mediu de răspuns rapid este esențial pentru nivelul de satisfacție al clienților. Demonstrează că afacerea dvs. respectă timpul clienților săi.
Puteți face acest lucru prin implementarea unui sistem de ticketing sau prin utilizarea unui software de help desk. Acest lucru vă va permite să urmăriți evoluția fiecărei cereri de asistență și vă va ajuta să oferiți răspunsuri rapide la toate solicitările.
Este imperativ să fiți politicos cu clienții dvs. în orice moment pentru a vă ajuta afacerea să stabilească și să mențină o reputație pozitivă.
Trebuie să țineți cont de nevoile clienților dvs. dacă doriți ca aceștia să vadă o imagine pozitivă a afacerii dvs. Serviciul clienți este adesea prima impresie pe care oamenii o au despre compania dvs., așa că este important să vă asigurați că este una bună.
Puteți stabili standarde pentru comportamentul angajaților și puteți oferi cursuri de formare care să se axeze pe politețe și bune maniere. De asemenea, puteți utiliza scenarii de serviciu clienți.
Dacă vreți să aibă clienții o experiență pozitivă și să devină clienți fideli, acuratețea și atenția la detalii sunt factori esențiali.
Atunci când angajații dvs. sunt amabili și dau dovadă de punctualitate, este mai probabil ca clienții să vă perceapă afacerea în mod pozitiv.
Puteți utiliza instrumente precum software-ul de asistență LiveAgent pentru a supraveghea îndeaproape toate interacțiunile cu clienții. În plus, toate solicitările clienților sunt accesibile dintr-o singură căsuță de primire universală. Cu acest sistem, nimic nu va fi trecut cu vederea. Personalul dvs. poate beneficia, de asemenea, de scripturi de asistență clienți cu toate informațiile detaliate de care are nevoie.
Clienții preferă să fie serviți imediat după ce solicită acest lucru. Cea mai bună soluție ar fi să avem o persoană accesibilă 24/7 prin chat live pentru a răspunde imediat la întrebările clienților, dar, desigur, nu este întotdeauna posibil. De asemenea, o bază de cunoștințe este o modalitate bună de a le permite clienților să își rezolve singuri problemele.
Dacă oferiți servicii receptive, puteți fi sigur că orice întrebare sau problemă care apare va fi rezolvată prompt. Dacă un client nu primește un răspuns, acesta poate crede că este ignorat sau că nu este important pentru companie.
Oferiți o modalitate ușoară prin care utilizatorii să vă contacteze (cum ar fi o adresă de e-mail) și asigurați-vă că cineva monitorizează în permanență acel canal. A avea asistență ommnicanal este cel mai bine, deoarece permite clientului să interacționeze cu biroul de asistență pe mai multe canale de comunicare. Mulți clienți preferă să contacteze un call center sau chat live pentru a-și rezolva rapid problemele.
Receptivitatea înseamnă, de asemenea, a răspunde la toate reclamațiile clienților.
Asigurați-vă că dispuneți de un sistem de urmărire a întrebărilor și reclamațiilor clienților. Puteți urmări orice problemă sau progres cu clienții individuali. Un software precum LiveAgent helpdesk este excelent pentru asta.
În ultimii câțiva ani, IA a devenit o soluție populară.
Oferă o serie de beneficii, inclusiv capacitatea de a gestiona mai multe solicitări în același timp și de a oferi clienților o experiență similară cu cea umană.
Puteți implementa inteligența artificială în departamentul dvs. de asistență pentru clienți prin utilizarea asistenților virtuali și a diferitelor integrări cu capacități de învățare automată. Acest lucru vă permite să oferiți un nivel excepțional de asistență pentru clienți și, de asemenea, vă va ajuta să reduceți volumul de muncă pentru personalul de asistență.
Automatizarea serviciului clienți este o parte integrantă a furnizării unui suport de înaltă calitate. Aceasta sporește eficiența muncii personalului dvs. Sarcinile repetitive care pot fi definite prin criterii pot fi efectuate automat.
Utilizarea instrumentelor de automatizare vă ajută să gestionați mai eficient interacțiunea cu clienții. De asemenea, va face ca procesul să fie mai puțin consumator de timp atât pentru dvs. cât și pentru clienții dvs. Utilizarea regulilor de automatizare este benefică pentru volumele mari de tichete. Lasă mai puțin spațiu pentru erori umane și îmbunătățește timpii de răspuns.
Puteți utiliza instrumente de automatizare pentru a vă ajuta cu următoarele sarcini:
Așteptările clienților sunt la un nivel record, dar acestea pot fi ținute sub control cu ajutorul practicilor de management.
Puteți satisface mai bine nevoile clienților dacă le țineți sub control așteptările. Ori de câte ori nu satisfaceți așteptările clienților dvs., aceștia pot deveni nemulțumiți. Încercați întotdeauna să oferiți cele mai bune servicii posibile, dar nu promiteți ceea ce nu puteți realiza.
Ascultați nevoile clienților dvs. și apoi subliniați ce este și ce nu este inclus în standardele dvs. de servicii. Fiți direct și sincer, mai degrabă decât să vă exagerați capacitățile. Atunci când este posibil, fiți flexibil, dar asigurați-vă că echipa dvs. de serviciu clienți poate face față solicitării.
Țineți cont de faptul că standardele de asistență pentru clienți ale unei întreprinderi sunt adesea măsurate prin comportamentul angajaților față de clienți.
Ajută personalul dvs. să construiască relații puternice cu clienții.
Satisfacția clienților poate fi îmbunătățită cu un program de formare a angajaților care se concentrează pe comunicarea și comportamentul centrate pe client.
Implicați-vă angajații în conceperea procesului de elaborare a standardelor de deservire a clienților și oferiți-le o pregătire profesională.
Menținerea unui plan de performanță periodic pentru echipa de asistență pentru clienți asigură respectarea standardelor pe care le-ați stabilit.
Planurile de performanță comunică strategiile și obiectivele companiei. De asemenea, acestea contribuie la îmbunătățirea productivității și a motivației angajaților, precum și la asigurarea faptului că aceștia sunt familiarizați cu obiectivele companiei.
Stabiliți scopuri și obiective care au legătură cu performanța profesională a personalului dvs. Puteți utiliza fișe de punctaj pentru a urmări progresul acestora și pentru a identifica orice domenii care necesită îmbunătățiri.
Este important să aveți un plan de formare pentru agenții de serviciu clienți pentru a-i ține la curent cu cele mai recente modificări.
Agenții dvs. trebuie să cunoască cele mai recente evoluții. Un program de formare este vital pentru ca agenții dvs. să ofere servicii fiabile și actualizate.
Identificați domeniile care trebuie îmbunătățite și creați un plan de formare în jurul acestora. De asemenea, puteți stabili scopuri și obiective care să îmbunătățească performanța agenților dvs., precum și să îi mențină motivați.
naliza rezultatelor vă va ajuta să vedeți care campanii funcționează bine, care ar putea fi îmbunătățite și cum se descurcă fiecare campanie de marketing.
Pentru a lua decizii în cunoștință de cauză, este necesar să aflați ce metode de marketing sunt eficiente.
Asigurați-vă că toate feedback-urile sunt înregistrate în mod corespunzător (software-ul CRM este excelent pentru acest lucru), astfel încât să le puteți analiza ulterior.
Urmăriți analizele site-ului dvs. web pentru a vedea câți oameni vă vizitează și la ce pagini se uită. Acest lucru vă va ajuta să înțelegeți ce conținut este popular și ce trebuie îmbunătățit.
Comparați rezultatele dvs. cu cele ale concurenților dvs. – ce fac ei și dvs. nu faceți?
1. Courtesy: being polite and courteous to your customers at all times will help to create a positive image of your business. 2. Efficiency: customer support is often the first impression that people have of your company, so it's important to make sure that it's a good one. Customer satisfaction: provide your customers with a service that they are happy and satisfied with.
Self-serve: customers resolve issues themselves. Live: customer service transactions are performed by a live agent. Web-based: customers interact with the company via the website or a chatbot. Community: customer service is delivered through e.g. social media channels.
Provide your employees with effective training and support and set high standards for their behavior and interactions with clients. Use performance plans to help motivate your staff and to keep them up-to-date with the latest changes and developments. Improve your agents’ knowledge and skills. Make sure they understand your organization's goals and objectives.
It is a tool that can be used to measure the effectiveness of your customer service department. It consists of three elements: customer satisfaction, customer loyalty, and customer retention.
They are a set of guidelines to be followed by all employees when providing support to clients. Customer service agents should be polite, helpful, and professional at all times. They should also make every effort to resolve any complaints or queries that customers may have.
Due to lower turnover rates, customer loyalty and retention rates increase, resulting in lower costs.
Gaining a loyal client base that you can utilize later on in many ways. Improved customer satisfaction, which will lead to greater profits for your company. Having excellent customer service will differentiate your company from the competition.
Due to lower turnover rates, customer loyalty and retention rates increase, resulting in lower costs. Gaining a loyal client base that you can utilize later on in many ways. Improved customer satisfaction, which will lead to greater profits for your company. Having excellent customer service will differentiate your company from the competition.
Listă de verificare privind asigurarea calității serviciului de asistență
Aflați cum să vă pregătiți agenții de serviciu clienți pentru a oferi soluții precise, termene de rezolvare și să asculte activ pentru a oferi o experiență excelentă clienților. Utilizați instrumente precum software-ul de management al tichetelor și ghidurile de depanare pentru a eficientiza fluxul de lucru și a oferi soluții alternative.
Listă de verificare privind evaluarea serviciului clienți
Examinarea corespondenței și stabilirea de obiective SMART sunt importante pentru îmbunătățirea serviciului clienți. De asemenea, lansarea, urmărirea și îmbunătățirea planului de evaluare a serviciului clienți sunt cruciale. Utilizarea unui software eficient poate ajuta în gestionarea e-mailurilor și înființarea echipelor de răspuns.
Listă de verificare privind asigurarea calității serviciului clienți
Clasificarea categoriilor este crucială pentru strategia de servicii clienți. Analiza performanței cu fișa de evaluare vă oferă o imagine clară a progresului. Implicați agenții în procesul de asigurare a calității. Colectați feedback din diferite domenii și utilizați inteligența artificială și analizele pentru a îmbunătăți serviciile. Pregătiți un panou de bord de asigurare a calității pentru a compara obiectivele cu rezultatele.
Listă de verificare pentru serviciul clienți
Învățați să corelați nevoile clienților cu soluțiile de produs prin instruirea adecvată a angajaților. Asigurați-vă că aveți răspunsuri pregătite la întrebările frecvente și stabiliți așteptări clare privind serviciul clienților. Gestionarea frustrării clienților este crucială pentru o relație îmbunătățită cu aceștia.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team