O listă de verificare pentru apelul de descoperire ajută la maximizarea eficienței în vânzări, incluzând sarcini esențiale înainte, în timpul și după apel. Este crucială pentru echipele de vânzări și marketing, asigurând organizare și eficiență.
Cum se desfășoară un apel de descoperire de succes? Ce ar trebui să includ? De unde ar trebui să încep? Toate acestea sunt întrebări importante pentru a face o treabă bună.
Am întocmit o listă de puncte pe care trebuie să le faceți pentru a vă asigura succesul. Citiți mai departe pentru a afla mai multe.
O listă de verificare pentru apelul de descoperire reprezintă o listă de elemente care trebuie completate înainte, în timpul și după un apel de descoperire în cadrul procesului de vânzare.
Aceasta include sarcini precum pregătirea apelului, colectarea de informații în prealabil, luarea de notițe în timpul apelului și monitorizarea după aceea.
Utilizând o listă de verificare, vă puteți asigura că nu ratați nimic și că profitați la maximum de timpul petrecut pentru a califica un potențial cumpărător.
Respectarea acestei liste de verificare vă permite să fiți organizat și eficient în timpul întâlnirii cu prospectul. Datorită acestui fapt, veți putea petrece mai puțin timp pregătindu-vă și mai mult timp vânzând.
Nu omiteți informații importante care pot fi relevante pentru apel.
Aceștia sunt cei care, de obicei, fac apeluri de descoperire a potențialilor clienți, așa că trebuie să fie pregătiți să dea tot ce au mai bun în timpul fiecărui apel.
Managementul timpului este crucial atunci când sunteți responsabil de o echipă de oameni care efectuează apelurile către potențiali clienți. Această listă de verificare le permite managerilor de vânzări să lanseze eficient tacticile de vânzare și să își atingă obiectivele de afaceri.
Reprezentanții de vânzări pot folosi, de asemenea, o listă de verificare pentru apelul de descoperire în avantajul lor. Fiind pregătiți pentru fiecare apel și știind ce se așteaptă de la ei, aceștia se vor putea concentra mai degrabă pe vânzare decât pe logistica apelului.
Înainte de a efectua un apel de descoperire, trebuie să știți cine va fi la celălalt capăt al firului și ce fel de informații deține.
În primul rând, este important să aveți o idee despre cine este clientul și ce așteptări are de la serviciu.
În plus, faptul de a avea o agendă pentru apel vă va ajuta să vă concentrați și să vă asigurați că abordați toate subiectele importante. În cele din urmă, colectarea de informații în avans vă va permite să petreceți mai mult timp în cadrul apelului punând întrebări de descoperire a vânzărilor și să cunoașteți prospectul.
Înainte de a iniția un nou proces de descoperire a vânzărilor cu prospecții, asigurați-vă că lista dvs. de contacte este actualizată.
Verificați dacă au fost adăugate informații noi pe site-ul web sau pe paginile de social media ale prospectului, astfel încât să puteți pune întrebări relevante în timpul conversației.
În cele din urmă, luați în considerare posibilitatea de a solicita unui redactor să creeze o agendă pentru apelurile de descoperire.
După ce ați planificat apelul, este timpul să vă calificați potențialul cumpărător. Acest lucru include a determina dacă se potrivește sau nu cu ceea ce oferiți și luarea unei decizii cu privire la următorii pași după ce procesul de descoperire a clientului a fost finalizat.
Vă permite să vă concentrați asupra celor care se potrivesc bine pentru produsul sau serviciul dvs. Acest lucru vă economisește atât dvs, cât și prospectului, timp și energie, deoarece niciunul dintre voi nu va trebui să treacă prin procesul de discuții despre ceva ce nu se potrivește bine.
Cel mai bun mod de a califica un cumpărător este să puneți întrebări care vă vor ajuta să înțelegeți nevoile sale și dacă produsul sau serviciul dvs. le poate satisface sau nu. Unele dintre întrebările pe care le puteți adresa sunt:
După ce ați calificat cumpărătorul, este timpul să diagnosticați nevoile acestuia. Trebuie să determinați cu ce probleme se confruntă în prezent și să înțelegeți care sunt soluțiile care i se potrivesc cel mai bine.
Vă asigură că înțelegeți nevoile prospecților. În funcție de diagnostic, puteți oferi o soluție care să răspundă provocărilor lor de afaceri.
În plus, faptul că știți exact ce caută clienții vă permite să vă poziționați eficient produsul sau serviciul. Întrebarea despre nevoile lor vă oferă o perspectivă mai bună și vă ajută să determinați ce va funcționa și ce nu.
Puneți întrebări care vă vor ajuta să înțelegeți provocările cu care se confruntă cumpărătorul și modul în care produsul sau serviciul dvs. îl poate ajuta să le depășească.
Cu cât întrebările sunt mai specifice, cu atât veți putea înțelege mai bine nevoile prospectului.
Modelul SPIN este o tehnică de vânzări care poate fi utilizată pentru a determina statutul de cumpărător al prospectului și pentru a ajuta la încheierea mai multor contracte. Acesta înseamnă Situație, Problemă, Implicație și Nevoi.
Vă permite să identificați informații cheie despre prospecții dvs. și despre modul în care aceștia răspund în prezent vânzătorilor.
Dacă statutul unui cumpărător nu se potrivește cu al dvs., trebuie să aflați de ce, pentru a putea aborda orice problemă înainte de a merge mai departe.
Modelul SPIN funcționează cel mai bine dacă puneți întrebări care vă ajută să înțelegeți cum răspunde prospectul dvs. și de ce informații are nevoie. Acest lucru vă permite să vă adaptați rapid și să îl abordați mai eficient.
Cercetați compania potențialilor dvs. clienți și aflați care sunt provocările lor de afaceri.
Este ideal să întocmiți o listă de întrebări din timp. Aceasta vă permite să fiți mai pregătit să puneți întrebări relevante atunci când vorbiți cu un prospect.
Alcătuiți un chestionar pentru a înțelege nevoile cumpărătorului.
Adresarea acestor tipuri de întrebări poate fi dificilă, așa că tipul de informații pe care le căutați este important să îl cunoașteți dinainte.
În timpul procesului de vânzare, durata apelului determină timpul pe care îl aveți la dispoziție pentru a cunoaște nevoile clienților potențiali.
Este importantă pentru utilizarea eficientă a timpului. Aceasta vă ajută să determinați ce ar trebui să discutați în timpul apelului. În plus, îi oferă prospectului un interval de timp pentru a-și gestiona programul în funcție de apelul dvs.
Stabilirea unei durate a apelului vă permite, de asemenea, să vă planificați discursul de vânzare. Trebuie să vă asigurați că sunteți în măsură să răspundeți tuturor întrebărilor și preocupărilor cumpărătorului în timpul programat.
Cel mai bun mod de a stabili durata apelului este de a afla când este disponibil prospectul și care sunt orele de apelare preferate de acesta.
În vânzări, un scenariu de apel este un ghid care subliniază ce trebuie să spuneți și când trebuie să spuneți. Aceste scenarii se bazează pe regulile celor mai bune practici și, prin urmare, le permit agenților să ofere întotdeauna cel mai bun serviciu clienți.
Scenariile de apel vă fac să fiți mai pregătit pentru apelurile de descoperire, deoarece evidențiază ceea ce trebuie spus în anumite momente.
Nu va trebui să vă faceți griji cu privire la ce trebuie să spuneți în continuare și vă puteți concentra pe nevoile prospectului.
Citiți-l cuvânt cu cuvânt, astfel încât să vă puteți concentra asupra conversației. Abaterea de la scenariu poate duce conversația în afara subiectului și vă poate împiedica să aflați despre nevoile prospectului.
Utilizarea instrumentelor poate simplifica fluxul de lucru al convorbirilor și eficientiza procesul de vânzare. De asemenea, instrumentele vă vor ușura munca, permițându-vă să vă concentrați asupra nevoilor prospectului.
Vă permite să înregistrați toate informațiile și notele necesare, astfel încât să vă puteți referi la ele mai târziu în timpul acțiunilor de urmare.
De asemenea, vă facilitează urmărirea indicatorilor, analiza datelor și identificarea modelelor în cadrul procesului de vânzări. Instrumentele sunt vitale pentru stabilirea fluxurilor de lucru pentru apeluri, deoarece vă permit să automatizați anumite sarcini care, în mod normal, ar ocupa timp pe durata apelurilor.
Aceasta include proceduri precum înregistrarea apelurilor sau trimiterea de e-mailuri de urmare.
Decideți ce instrumente vor funcționa cel mai bine pentru dvs. și apoi integrați-le în procesele dvs. LiveAgent este una dintre alegerile firești, deoarece se integrează cu majoritatea CRM-urilor și este o modalitate excelentă de a gestiona asistența pentru clienți.
Într-o anumită etapă a procesului de achiziție, clienții dvs. se confruntă cu diferite puncte nevralgice. Identificându-le, sunteți în măsură să oferiți răspunsuri și soluții la aceste probleme.
Acest proces le permite clienților să se simtă mai confortabil și le oferă agenților dvs. posibilitatea de a le câștiga încrederea.
Pentru a înțelege mai bine ceea ce caută clienții și cum se aliniază aceasta cu oferta dvs. de produse/servicii.
Cel mai bun mod este să urmăriți conversațiile anterioare, să întrebați în ce etapă a procesului de cumpărare se află aceștia și apoi să vă adaptați întrebările în consecință.
De asemenea, trebuie să fiți pregătit să adresați aceeași întrebare în moduri diferite, astfel încât să puteți obține o varietate de răspunsuri. Asigurați-vă că puneți întrebări deschise.
Evitați întrebările de tip „da sau nu”, deoarece acestea vă pot oferi un feedback redus. În această etapă, se recomandă, de asemenea, utilizarea întrebărilor de cercetare.
Atunci când stabiliți o întâlnire cu un client potențial, este important să luați în considerare cel mai bun moment și cea mai bună locație pentru ambele părți. Acest lucru vă va ajuta să evitați reprogramarea sau să fiți nevoit să anulați întâlnirea.
Aceasta demonstrează că le respectați timpul și permite conversații productive. De asemenea, veți putea să vă gestionați programul mai eficient și să profitați la maximum de timpul pe care îl aveți cu potențialii clienți.
Faptul că vă acordați timpul și efortul de a aranja o întâlnire vă va ajuta să câștigați încredere și respect față de potențialul client, ceea ce vă va ajuta enorm atunci când vine vorba de încheierea afacerii.
Atunci când organizați o întâlnire de vânzări, este important să țineți cont de faptul că, de multe ori, oamenii vor spune mai întâi „nu” din cauza lipsei de timp sau a faptului că nu simt că îndeplinesc cerințele dvs., așa că este important să fiți perseverent.
Ori de câte ori o persoană nu poate participa, vedeți dacă o alta poate participa în locul ei.
Din punct de vedere al timpului, diminețile timpurii din timpul săptămânii sau după-amiezile târzii funcționează bine, deoarece oamenii tind să fie mai puțin ocupați atunci. Ar trebui evitate întâlnirile de vineri, deoarece vinerea este considerată de obicei sfârșitul săptămânii. Cea mai bună locație va depinde de perspectivele dvs., dar, în general, un birou sau o cafenea va funcționa.
Urmarea contactelor cu clienții potențiali este o parte crucială a procesului de vânzare, dar poate fi dificil să știți ce să spuneți și când să spuneți.
Planificarea acțiunilor de urmare în avans vă oferă timp pentru a vă pregăti corespunzător pentru fiecare conversație. De asemenea, vă demonstrează angajamentul de a face afaceri cu ei.
Ca urmare, vă puteți gestiona programul mai eficient și puteți profita la maximum de toate oportunitățile viitoare.
Cel mai bun mod este prin trimiterea unui e-mail în termen de 24 de ore după un apel cu anumite întrebări sau solicitări enumerate în el. Acestea pot fi întrebări despre punctele nevralgice ale afacerii lor (dacă nu au fost deja discutate în timpul apelului) și disponibilitatea lor pentru o altă întâlnire.
Apoi, trimiteți un alt e-mail în termen de 48 de ore după aceea, cerându-le să programeze o oră pentru următoarea conversație.
După ce ați organizat o întâlnire de vânzări și ați urmărit prospectul, este timpul să finalizați procesul decizional și să încheiați afacerea. Inițial, poate părea dificil, dar cu tehnicile potrivite, devine mai ușor.
Încheind o afacere, puteți trece la următoarea etapă și puteți realiza o vânzare. De asemenea, crește șansele ca aceștia să se întoarcă la dvs. în viitor. În plus, vă consolidează încrederea în sine ca vânzător și vă arată progresul în timp.
Întrebați prospectul dacă este interesat să meargă mai departe cu produsul sau serviciul pe care îl oferiți. Explicați-le cum îi poate fi de folos și întrebați-i despre orice preocupări pe care le-ar putea avea etc.
Ar trebui să încercați, de asemenea, să oferiți o reducere ca stimulent. Dacă încă nu este convins să cumpere, întrebați-l dacă mai cunoaște pe cineva care ar putea fi interesat de ceea ce aveți de oferit.
Adresați întrebări de tip discovery call (apel de descoperire) pentru a înțelege nevoile și punctele nevralgice. Deveniți prietenos cu cumpărătorul, arătați empatie și demonstrați înțelegere.
Planificați o ședință ulterioară de vânzare pe baza discuțiilor din timpul convorbirii. Acest lucru vă permite să confirmați că ambele părți sunt interesate să meargă mai departe împreună înainte de a vă lua alte angajamente.
Acest pas este foarte important. Ați putea continua să vorbiți, dar nu despre asta este vorba în apelurile de vânzări. Amintiți-vă că, cumpărătorul ar trebui să fie cel care vorbește cel mai mult, deoarece trebuie să fie o conversație în ambele sensuri.
De asemenea, asigurați-vă că adresați întrebările potrivite. Punând mai multe întrebări deschise, care nu sunt de natură să vă inducă în eroare, puteți aduna informații importante despre ce au nevoie și unde ați putea să îi ajutați.
Cele mai bune întrebări de tip discovery call sunt cele la care trebuie să se răspundă cu comentarii lungi. Acest lucru înseamnă că ar trebui să începeți cu întrebări ample și deschise, astfel încât să aveți loc să săpați mai adânc dacă este nevoie.
Dacă prospectul dvs. tace prea mult timp în timp ce vorbiți sau îi adresați întrebări, nu este neapărat un lucru rău. Mulți oameni sunt condiționați să creadă că tăcerea este inconfortabilă. Cu toate acestea, ar putea însemna că ei procesează informațiile pe care le oferiți și se gândesc la modul în care pot folosi cel mai bine produsul/serviciul dvs. sau pot răspunde la acesta.
Este foarte important să continuați să puneți întrebări până când simțiți că ați înțeles pe deplin nevoile lor. În acest fel, veți ști că orice produs sau serviciu pe care îl oferiți se potrivește nevoilor lor și, cel mai important, vor ști și ei acest lucru.
Puteți folosi o încheiere pozitivă pentru a reaminti prospectului că încă mai este timp să acționeze, dar și pentru a vă arăta încrederea în ceea ce aveți de oferit. O modalitate bună de a încheia ar fi ceva de genul: „Aștept cu nerăbdare următoarea noastră întâlnire”.
Întrebările de descoperire pot fi o parte destul de dificilă a procesului, deoarece trebuie să vă asigurați că le adresați pe cele corecte, care vă vor oferi cele mai multe informații. Ar trebui să vă adaptați întrebările în mod specific pentru fiecare prospect.
Acestea sunt doar câteva idei și depinde de ceea ce vindeți, dar cunoașterea afacerii prospectului este o parte esențială a procesului de descoperire. Fără a face acest lucru, veți vinde orbește și aceasta este o rețetă pentru dezastru.
Vânzările constau în a pune întrebările potrivite la momentul potrivit pentru a obține informațiile de care aveți nevoie. Iar apelurile de descoperire sunt aici pentru a vă ajuta să obțineți aceste informații.
Care sunt cele mai mari provocări ale dvs. în acest moment? Puneți această întrebare până când înțelegeți cu adevărat cu ce se luptă și cum îi puteți ajuta să depășească aceste obstacole. În plus, acest lucru vă va da o idee dacă produsul/serviciul lor este necesar sau nu și dacă există o potrivire potențială.
Sfaturi pentru un apel de descoperire bun:
Generally, you'll want to have a couple of key talking points prepared that you'd like to cover with the potential client. Consider what pain points is the client experiencing that your product can address. You'll also want to be prepared to answer any questions the client may have.
It's important to ask enough questions to fully understand the prospect. Know their pain points, how they're currently trying to resolve them, and if/how you can help them. Generally speaking, it is a good idea to keep asking follow-up questions until you have addressed the topics you wanted to cover. Be prepared to answer questions about your company, including what makes you unique and what results you have achieved for past clients.
These indicate that the client is about to take you up on your offer. Rather than having a 15 minutes conversation for free like during discovery calls, a strategy call is the time when you come up with a game plan. The calls are more likely to be monetized as well.
If the prospect asks about pricing, it's important to be prepared with an answer. You can tell them that you'll discuss pricing further once they become a customer, or you can give them some package prices in advance.
Above, we covered some good questions you can ask during a discovery call. However, you should always remember to tailor your questions specifically to the prospect and their business. A set of questions that may be perfect for one prospect may be completely off-base for another. You'll need to really get to know your prospects in order to ask the right questions during discovery calls.
You can send an email thanking them for their time and letting them know that you'll be sending over some more information in the near future. You may also want to set up a meeting or send them a proposal outlining your services. Always personalize the way you follow up with a prospect since not everyone needs the same level of attention.
If you feel like your sales conversation went really well, it's probably safe to assume that it did. Ensure that your prospect understands how your product or service can help them and that they are interested in learning more. It's also a good idea to keep track of your progress during discovery calls. It is possible to keep track of all of your conversations with prospects, as well as the status of each call, using various tools. You will then be able to see if a lead has responded and taken necessary action based on their feedback.
Some companies charge for discovery calls, some don't. For example at LiveAgent demos and follow-up calls are free of charge. If you want your prospect to pay it's important to be upfront about how you'll charge for your services, and make sure the prospect is aware of what they're paying for. Alternatively, you can ask them to pay after they've decided to go ahead with the deal or offer alternative payment options such as monthly retainer fees.
Listă de verificare privind evaluarea serviciului clienți
Lista de verificare privind evaluarea serviciului clienți este o oportunitate de a cunoaște zonele care trebuie îmbunătățite. Acordați atenție sugestiilor clienților dvs.
Listă de verificare pentru munca la distanță
Descoperă lista esențială pentru gestionarea eficientă a echipei tale de la distanță. Află cum să stabilești politici de siguranță, să asiguri bunăstarea angajaților și să optimizezi comunicarea. Intră acum pentru sfaturi și resurse valoroase!
Listă de verificare privind auditul serviciului clienți
Descoperiți lista de verificare pentru auditul serviciului clienți, un instrument esențial pentru evaluarea și îmbunătățirea calității interacțiunilor cu clienții. Colectați feedback, analizați performanța pe toate canalele și identificați lacunele pentru a optimiza experiența clientului. Vizitați acum pentru a transforma serviciul dvs. clienți!
Listă de verificare privind clientul nou
Descoperiți lista de verificare completă pentru primirea clienților noi cu LiveAgent, structurată în etape esențiale: desemnarea reprezentanților, validarea contractelor, programarea întâlnirilor și identificarea obiectivelor. Asigurați-vă că nu omiteți niciun detaliu important și oferiți clienților noi o experiență impecabilă!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team