A sosit în sfârșit ziua pe care o așteptați – noul dvs. site este aproape gata să intre în funcțiune. Sunteți entuziasmat și nerăbdător să dați de veste, dar există câteva lucruri pe care trebuie să le faceți mai întâi.
Utilizarea listei noastre de verificare vă va ajuta să vă asigurați că toate aspectele sunt acoperite.
Importanța unei liste de verificare pentru lansarea unui site web
O lansare reușită a unui site web trebuie să fie livrată fără nicio eroare. O listă de verificare vă va asigura că acoperiți toate punctele principale și că identificați rapid orice greșeală.
Deși nimeni nu dorește să întârzie lansarea, utilizarea unei liste de verificare cuprinzătoare pentru lansarea unui site web vă ajută să vă asigurați că nimic nu trece neobservat sau nu este omis, economisind timp și bani pe termen lung.
Cine poate beneficia de pe urma unei liste de verificare pentru lansarea unui site web?
Bloggerii, proprietarii de afaceri mici și antreprenorii vor beneficia cu toții de o listă de sarcini care trebuie îndeplinite înainte de a intra în direct. Oricine caută o foaie de parcurs pentru un proiect sau dorește să rămână organizat poate profita de ea.
Începeți de aici
Listă de verificare pentru lansarea unui nou site web
Gândiți-vă la ceea ce ați dori să obțineți de la site-ul dvs. și la modul în care veți atinge aceste obiective. Pentru ca acest proces să fie eficient, aveți nevoie de o viziune clară a direcției pe care o urmați. Stabilirea obiectivelor încă de la început vă va ajuta să luați decizii mai bune și să clarificați pe ce trebuie să vă concentrați.
Luați-vă puțin timp pentru a vă gândi pentru cine este acest site web. Cine va citi articolele? La cine vom ajunge pentru produsele sau serviciile dvs.?
Aceste întrebări au nevoie de răspunsuri, astfel încât să puteți elabora un mesaj și un design axat pe publicul dvs. țintă. Fără un public, nu există un site web.
Acum știți cine este clientul dvs. țintă și ce caută acesta. Este timpul să creați conținut pentru site-ul web. De la articole de blog la pagini de vânzare, scrieți tot ce vă trece prin cap. Acest lucru vă va ajuta să vă mențineți pe drumul cel bun în ceea ce privește conținutul și să evitați lacunele care ar putea dăuna succesului site-ului dvs.
Este timpul să construiți paginile care vor fi vizualizate cel mai des, cum ar fi „despre noi”, „contact” și „servicii”. Împărțiți toate acestea într-o hartă a site-ului, astfel încât să știți exact unde va merge totul. Inclusiv ce informații vor fi furnizate pe fiecare pagină (cum ar fi descrierile produselor) și cum se leagă acestea de obiectivul principal al site-ului.
Conținutul care îl oferiți pe site-ul dvs. va influența în mare măsură platforma care este cea mai potrivită pentru acesta. WordPress continuă să fie una dintre cele mai populare opțiuni în rândul utilizatorilor, deoarece este ușor de utilizat și are o comunitate mare de dezvoltatori. CMS-ul pe care îl alegeți va ajuta la determinarea aspectului, structurii și funcționalității site-ului dvs., așa că este esențial să vă acordați ceva timp înainte de a vă decide.
Integrări CMS ale LiveAgent
Crearea de profiluri de social media vă va ajuta să creșteți traficul pe site-ul web și să atrageți mai mulți ochi asupra conținutului dvs. Nu uitați să vă asigurați că fiecare platformă se potrivește cu brandul companiei dvs.
Alocați-vă cel puțin 2 luni pentru a pregăti totul pentru ziua cea mare. Din acel moment, vor fi necesare câteva săptămâni pentru a lansa conținut live și pentru a începe să atrageți privirile pe site-ul dvs. (postările din social media au nevoie, de obicei, de acest timp pentru a atrage un trafic sporit).
Design
Un design profesionist este o parte integrantă a creării unui site în care oamenii au încredere. Cel mai bine este să nu grăbiți acest pas și să nu faceți economii folosind imagini din stoc. În plus, asigurați-vă că designul site-ului dvs. este în concordanță cu brandingul general.
Acesta este modul în care vă adresați publicului dvs. Asigurați-vă că totul corespunde așteptărilor dvs. și ale clienților dvs. Nu vă fie teamă să cereți și alte opinii, dacă este necesar.
Doriți ca site-ul dvs. să fie foarte minimalist, cu mult spațiu alb, sau preferați mai multe culori și modele? Alegeți fonturi care sunt ușor de citit. Dacă este posibil, efectuați un sondaj pentru a afla care sunt schemele de culori pe care oamenii le consideră cele mai atrăgătoare. Puteți lua o decizie pe baza a ceea ce pare mai atrăgător.
Includeți fotografii, videoclipuri sau muzică pe site-ul dvs.? Dacă da, asigurați-vă că dețineți licențele corespunzătoare. Unele imagini pot fi scutite de drepturi de autor în cadrul licenței Creative Commons Attribution, dar altele necesită taxe. Menționați în mod clar pe fiecare pagină dacă există restricții pentru utilizarea conținutului protejat prin drepturi de autor și cum pot fi obținute permisiunile.
Multe dispozitive inteligente pot accesa site-ul dvs. web. Acesta trebuie să fie receptiv pentru a se adapta la diferite dimensiuni de ecran. S-ar putea să fie nevoie să îl modificați pentru smartphone-uri și tablete dacă aspectul nu arată bine. Dacă nu sunteți sigur cum ar trebui să arate site-ul dvs. web pe diferite dispozitive, puteți utiliza o mulțime de instrumente online de design adaptabil.
Pagina de pornire pentru mobil a LiveAgent
Asigurați-vă că tot conținutul de pe site-ul dvs. este corect și original. Dacă există surse pentru statistici, asigurați-vă că acestea sunt ușor de găsit, astfel încât cititorii să știe de unde provin.
Călătoria clientului trebuie să fie clară și ușor de urmărit. De exemplu, doriți ca aceștia să contacteze direct departamentul de vânzări sau să completeze un formular de e-mail? A avea instrucțiuni clare poate ajuta la menținerea vizitatorilor implicați și le oferă mai mult control asupra traseului lor prin site-ul dvs.
Ajutor online pe LiveAgent
Testați fiecare pagină pe o serie de vizitatori, pentru a vă asigura că experiența lor este uniformă și concisă pe întregul site. De dragul bugetului, al efortului și al nervilor, faceți toate modificările necesare înainte de a intra în direct.
Asigurați-vă că imaginile sunt comprimate pentru a accelera timpul de încărcare a site-ului dvs. web. Acest lucru este deosebit de important dacă aveți un site de comerț electronic având în vedere că potențialii clienți se așteaptă la timpi de încărcare rapizi.
Asigurați-vă că formularul de contact funcționează. Acest lucru va ajuta la prevenirea pierderii de clienți potențiali și va asigura că vizitatorii pot lua legătura cu dvs. ori de câte ori au nevoie. Verificați toate câmpurile formularului și procesul de trimitere.
Poate fi devastator dacă, după lansare, site-ul dvs. ajunge să afișeze pagini 404 sau spații goale acolo unde ar trebui să fie conținut. Din cauza posibilității ca Google să indexeze deja unele versiuni vechi ale paginii dvs. Va trebui să anunțați Google că acestea nu mai există.
Pot exista cazuri în care mici părți din informațiile șterse sunt încă vizibile pentru vizitatori (de exemplu, un mesaj „acest produs a fost întrerupt”). Pentru a evita feedback-ul negativ, asigurați-vă că acest lucru nu se întâmplă niciodată.
Este esențial să testați modul în care vizitatorii dvs. vor naviga pe site-ul dvs. atunci când acesta va fi lansat. Testați cât de bine funcționează legăturile interne și verificați de unde provine legătura (nu doriți legături rupte).
Pentru a evita orice greșeală stânjenitoare atunci când site-ul dvs. va fi lansat, asigurați-vă că ați corectat tot conținutul înainte de lansare. Este o idee bună să îl verifice și alte persoane din echipă, deoarece acestea ar putea observa ceva ce v-a scăpat.
Designul site-ului dvs. trebuie să se potrivească cu brandul și misiunea afacerii dvs. În plus, asigurați-vă că site-ul dvs. este în concordanță cu orice alte materiale de marketing pe care le aveți, cum ar fi paginile din rețelele de socializare sau materialele tipărite (pliante sau cărți de vizită, de exemplu).
Pagina de LinkedIn a LiveAgent
Verificați dacă faviconul (pictograma pentru site-ul dvs., situată în partea de sus a browserului web, în bara de adrese) este afișată corect. Poate fi ușor ca aceasta să se piardă printre toate celelalte modificări de design, așa că verificați întotdeauna de două ori.
Detalii tehnice
Asigurați-vă că ați verificat dacă toate modulele cookie și căsuțele de consimțământ relevante funcționează așa cum trebuie. Acest lucru este deosebit de important dacă folosiți servicii terțe, cum ar fi software-ul Google Analytics sau platformele de marketing care stochează datele site-ului dvs. web (de exemplu, Mailchimp). Verificați dacă informațiile privind cookie-urile sunt afișate corect la vizitarea site-ului dvs. web.
Crearea unei experiențe coerente prin intermediul site-ului dvs. web necesită instrumente suplimentare, cum ar fi formulare, chat-uri live, sau integrarea social media.
Puteți utiliza o soluție care le combină pe toate într-unul singur, precum LiveAgent. Este un instrument care vă poate ajuta să economisiți mult timp prin integrarea soluțiilor sale în site-ul dvs. web – și este ușor de început.
Cu doar câțiva pași simpli, puteți implementa un chat live (care să capteze lead-uri), un call center, puteți utiliza un software de asistență în social media și puteți gestiona toate interacțiunile cu clienții dintr-o singură căsuță de primire universală.
LiveAgent este complet gratuit pentru a fi încercat, astfel încât să puteți afla cât de bine funcționează pentru site-ul dvs. web.
Creați un chat live cu LiveAgent
Verificați dacă furnizorii dvs. de integrare a plăților (de exemplu, Stripe) sunt activi și funcționează. De exemplu, dacă folosiți Shopify, verificați dacă toate datele sunt preluate corect pentru a vă asigura că niciun client nu are probleme cu comenzile sale după ziua lansării.
Verificați viteza de încărcare a site-ului dvs. Dacă aveți multe imagini sau fișiere video, utilizați ceva de genul GTmetrix sau PageSpeed Insights pentru a vedea unde se pot face îmbunătățiri. Acest lucru este deosebit de important dacă anticipați că veți avea mult trafic pe site-ul dvs. Asigurați-vă că toate imaginile sunt optimizate și că toate videoclipurile sau animațiile se redau așa cum trebuie atunci când se încarcă pagina.
sursa: analytics.google.com
Verificați dacă link-ul RSS funcționează corect. Acest lucru va fi crucial dacă aveți un blog și doriți ca oamenii să se aboneze pentru actualizări sau să partajeze conținutul dvs. cu publicul lor.
Dacă aveți coduri de urmărire, scripturi sau instrumente de marketing ale unor terțe părți instalate pe site-ul dvs. web, asigurați-vă că nicio eroare nu le împiedică să funcționeze. Verificați aceste elemente în ultimele câteva zile înainte de lansare, astfel încât să puteți depista orice problemă înainte ca aceasta să provoace probleme semnificative.
Plugin de urmărire al LiveAgent
Dacă nu aveți deja unul, acum este momentul să integrați un instrument de analiză (vă recomandăm Google Analytics). Acest lucru vă va ajuta să urmăriți indicatorii importanți, cum ar fi de unde vin vizitatorii și cum ajung aceștia pe site-ul dvs. De asemenea, este vital pentru îmbunătățirea clasamentului în motoarele de căutare.
Dacă site-ul dvs. este compatibil cu dispozitivele mobile, luați în considerare implementarea Paginilor mobile accelerate (AMP). Această nouă inițiativă a Google vă va oferi un impuls masiv în ceea ce privește vizibilitatea și poziționarea SEO pentru dispozitivele mobile. Este imperativ dacă site-ul dvs. este foarte dependent de traficul mobil.
sursa: amp.dev
Siguranță
Asigurați-vă că puteți păstra controlul asupra conținutului site-ului dvs. Trebuie să puteți face modificări atunci când este nevoie. Acest lucru este crucial pentru a preveni ca site-ul dvs. să fie piratat. Dacă nu aveți abilitățile tehnice pentru a face acest lucru singur, luați în considerare angajarea unei companii de dezvoltare web.
Asigurați-vă că salvați datele de autentificare ale site-ului dvs. web, etc., într-un singur loc, unde vor fi ușor accesibile și sigure. Dacă le pierdeți sau nu le înregistrați corespunzător, va fi greu să reconstruiți site-ul de la zero.
Dacă nu sunteți autorul original al anumitor secțiuni de pe site-ul dvs., asigurați-vă că aveți permisiunea de a le prelua. Acest lucru este deosebit de important dacă acestea conțin imagini sau alt conținut media (rețineți că acest lucru va afecta modul în care motoarele de căutare indexează site-ul dvs. web).
Nu uitați să includeți o pagină de termeni și condiții, precum și o politică de confidențialitate. Acest lucru vă va ajuta să vă protejați site-ul de orice probleme legale în viitor, mai ales dacă acestea implică terțe părți.
Dacă utilizați Google Analytics, asigurați-vă că adresele IP interne (adică cele care provin de la biroul dvs.) nu sunt incluse în rapoartele de analiză pentru traficul de pe site-ul dvs. web. Accesările interne ar putea distorsiona rezultatele și este posibil ca datele să nu reflecte traficul și vizitatorii reali ai site-ului web.
Dacă doriți să îmbunătățiți securitatea online a site-ului dvs., luați în considerare posibilitatea de a investi într-un certificat SSL. Acest lucru vă va conferi mai multă credibilitate, iar vizitatorii dvs. pot fi siguri că se află pe un site securizat. Verificați dacă HTTPS apare în URL-ul site-ului dvs. web – dacă da, înseamnă că site-ul este securizat.
Dacă nu folosiți o soluție de backup automat, atunci acum este momentul să configurați una. Trebuie să efectuați o copie de rezervă a site-ului dvs. în mod regulat, în mod ideal o dată pe săptămână sau mai frecvent dacă se fac modificări semnificative (de exemplu, dacă se adaugă pagini noi). Acest lucru ajută la minimizarea oricăror daune potențiale aduse site-ului dvs. web.
De asemenea, merită să verificați dacă site-ul dvs. web este conform în ceea ce privește orice potențiale probleme juridice, cum ar fi protecția datelor și a vieții private. Dacă nu aveți expertiza sau timpul necesar pentru a face acest lucru singur, luați în considerare posibilitatea de a angaja un expert juridic care să vă ajute.
Asigurați-vă că vă puteți monitoriza site-ul. De exemplu, un serviciu precum Pingdom vă va trimite alerte dacă există probleme cu site-ul sau cu găzduirea, astfel încât să le puteți rezolva rapid și să reduceți la minimum timpii morți pentru vizitatori.
Nu uitați să
În cazul în care conținutul site-ului dvs. web este gestionat printr-un sistem de gestionare a conținutului (WordPress de exemplu), asigurați-vă că îl actualizați la cea mai recentă versiune ori de câte ori este posibil. Aceasta va ajuta la prevenirea oricăror probleme de securitate viitoare și va menține totul în bună stare de funcționare și pentru vizitatori.
Gândiți-vă la modul în care va fi accesat site-ul dvs. Este ușor de utilizat pe mobil? Dacă nu, rezolvați această problemă înainte de lansare.
Aveți timp să testați noul dvs. site pentru a vedea dacă există probleme cu cele mai comune browsere (Chrome, Firefox și Safari). Testele browserului vor asigura identificarea oricăror probleme înainte ca site-ul să intre în funcțiune.
Nu uitați să verificați de două ori dacă toate legăturile interne funcționează corect și dacă niciuna nu este întreruptă. Acest lucru înseamnă că trebuie să treceți prin fiecare pagină și să verificați manual dacă toate URL-urile fac referire la locul potrivit. De asemenea, puteți utiliza un instrument online de verificare a legăturilor întrerupte care să facă acest lucru pentru dvs.
Asigurați-vă că includeți apeluri la acțiune (CTA-uri) relevante pe fiecare pagină a noului dvs. site. Acestea vă ajută să vă direcționați audiența pe parcursul călătoriei clienților pe site-ul dvs. Dacă doriți să vă stimulați conversiile, profitați de această ocazie pentru a adăuga CTA-uri relevante.
Exemple de CTA-uri de la LiveAgent
În mod similar, dacă folosiți rețelele de socializare, asigurați-vă că fiecare flux funcționează corect. De exemplu, dacă partajați postările de pe blogul dvs. pe rețelele de socializare, vizitatorii trebuie să poată vedea aceste actualizări odată ce se întorc pe site-ul dvs. Dacă nu este cazul, este posibil ca oamenii să nu rămână mult timp căutând acel conținut.
Blogul LiveAgent
În ziua lansării
În ziua lansării, ar trebui să fiți complet pregătiți să porniți. Nu ar trebui să lipsească nicio pagină sau să fie nevoie de modificări. Verificați de două ori dacă tot ce aveți nevoie pentru a intra în direct este la locul lui înainte de lansare.
De asemenea, asigurați-vă că aveți planificată o promoție de lansare pentru a pune lucrurile în mișcare. Aceasta ar putea fi sub forma unei campanii de e-mail, a unei postări pe Facebook sau chiar doar anunțându-i pe ceilalți că noul dvs. site este funcțional.
Exemplu de promovare LiveAgent
În cele din urmă, una dintre cele mai bune modalități de a vă spori traficul și de a obține mai mulți vizitatori este să investiți în Google Ads. Lucrul grozav la aceste anunțuri este că sunt foarte bine direcționate. Puteți fi siguri că veți avea întotdeauna un public relevant pentru fiecare campanie.
Dacă aveți timp, luați în considerare și posibilitatea de a scrie un comunicat de presă. Aceasta este o modalitate excelentă de a face cunoscut noul dvs. site și vă poate ajuta chiar să obțineți câteva backlink-uri în scopuri SEO.
Rezumat al listei de verificare pentru lansarea site-ului web
Stabiliți obiectivele pentru noul dvs. site
Identificați-vă publicul țintă
Creați un plan de conținut
Construiți structura site-ului
Alegeți un CMS potrivit pentru site-ul dvs.
Creați profiluri de social media
Estimați momentul lansării
Brandingul site-ului web
Vocea brandului
Preferințe în materie de stil
Conținut multimedia licențiat
Design adaptabil
Informații privind conținutul sursei
Traiectoria de conversie
Testarea UX
Imagini comprimate
Verificați formularele
Pagini 404
Conținut șters
Navigare și legături interne
Corectare
Design coerent al site-ului
Favicon
Cookie-uri
Integrarea cu alte instrumente, cum ar fi LiveAgent
Integrări de plată
Timp de încărcare
Link RSS
Coduri de urmărire, scripturi și plugin-uri
Integrarea soluțiilor de analiză
Integrare AMP
Controlați-vă conținutul
Salvați conectările și parolele
Verificați HTTPS
Verificați drepturile de autor
Includeți termeni și condiții și politică de confidențialitate
Excludeți din analiză adresele IP interne
Asigurați-vă că certificatul SSL funcționează
Configurați o soluție de backup
Asigurați-vă că site-ul dvs. este corespunzător din punct de vedere legal
Investiți într-un serviciu de monitorizare
Actualizați CMS-ul la cea mai recentă versiune
Asigurați-vă că site-ul dvs. este accesibil
Testați pentru probleme pe diferite browsere
Verificați de două ori dacă toate URL-urile sunt corecte
Includeți CTA-uri relevante
Asigurați-vă că toate fluxurile de social media funcționează
Verificați paginile
Promovarea lansării
Anunțuri Google
Comunicat de presă
Website launch checklist FAQs
How to announce a new website launch?
It's all about the promotion. Create a buzz and convey a compelling message to your audience. Make an offer your customers can’t refuse. This could be a discount on your services, free samples of products, or exclusive content.
What is a website called before it goes live?
It's called a 'private' website, meaning only people with authorized access can view its contents. On launch day, your new site becomes 'public,' and everyone is able to view it.
How do I promote my new website?
There are many ways to promote your new website. You can use social media, email marketing, or even a press release - just think about what will work best for your target audience and then go with it.
What if my website goes down after launching?
If your site does go down, it's essential to fix the problem as quickly as possible. This is especially true if you're relying on visitors to find your services or products online.
Abonați-vă la buletinul informativ
Fiți prima persoană care primește oferte exclusive și cele mai noi știri despre produsele și serviciile noastre direct în căsuța cu mesaje.
Vă construim contul LiveAgent...
Vă mulțumim pentru că v-ați înregistrat recent pentru un cont pe LiveAgent. Vă vom trimite un mesaj prin poștă electronică cu datele de autentificare, imediat după ce contul dumneavoastră este instalat. Dacă așteptați o scurtă perioadă, vă veți putea acces contul direct de acolo după finalizarea instalării.
În prezent vă construim tabloul de bord LiveAgent...
După ce procesul este finalizat, vă vom trimite datele de autentificare în căsuța poștală.