Lista de verificare pentru apelurile de vânzări oferă sfaturi pentru succes: stabilirea obiectivelor, pregătirea propunerii unice de valoare, descoperirea nevoilor clienților și oferirea de soluții personalizate. Include și importanța mesajelor de mulțumire și feedback.
Un apel de vânzări poate fi stresant, mai ales dacă este prima dată când faceți acest lucru. Nu vă faceți griji – suntem aici pentru a vă ajuta. Această listă de verificare vă oferă o listă de sarcini la îndemână, astfel încât să nu ratați nimic. Haideți să începem.
O ședință telefonică de succes se bazează pe pregătire. De aceea, este util să folosiți o listă de verificare a apelului de vânzări pentru a vă asigura că ați acoperit tot ce aveți nevoie înainte de întâlnire.
O listă de verificare privind apelurile de vânzări are multe beneficii – vă ajută să rămâneți organizat și vă asigură că acoperiți toate punctele cheie ale procesului sau că faceți ajustările necesare. În plus, vă sporește încrederea în apelurile de vânzări.
Profesioniștii în vânzări
Atunci când sunteți nou în vânzări, o listă de verificare privind apelurile de vânzări vă ajută să vă amintiți ce trebuie să spuneți și să faceți în timpul și după întâlnire sau apel. Indiferent de cât de experimentat sunteți, aceasta poate fi întotdeauna utilă și vă poate ajuta să rămâneți organizat.
Liderii în vânzări
Atunci când gestionați o echipă de vânzări, puteți utiliza o listă de verificare a apelurilor de vânzări pentru a-i ajuta pe membrii echipei să se pregătească pentru întâlnirile lor. De asemenea, o puteți utiliza pentru a urmări progresul echipei dvs. și pentru a identifica domeniile în care trebuie să se îmbunătățească. Listele de verificare pot ajuta, de asemenea, la identificarea blocajelor din procesul de vânzări.
Profesioniștii în operațiunile de vânzări
Cei care lucrează în operațiuni de vânzări pot folosi o listă de verificare privind apelurile de vânzări pentru a îmbunătăți eficiența ședințelor de echipă. O listă de verificare bine întocmită poate contribui, de asemenea, la reducerea timpului de care are nevoie echipa dvs. pentru a se pregăti pentru întâlniri, astfel încât să se poată concentra pe vânzări.
Antreprenorii
Patronii companiilor pot folosi o listă de verificare privind apelurile de vânzări pentru a-i ajuta să încheie mai multe afaceri. O listă de verificare cuprinzătoare a apelurilor de vânzări le va reaminti toate punctele cheie pe care trebuie să le abordeze în timpul întâlnirilor. Acest lucru le permite să se concentreze asupra discursului.
Concluzia este că o listă de verificare a apelurilor de vânzări este un instrument valoros pentru oricine se străduiește să aibă succes în vânzări.
A avea un software de serviciu clienți integrat cu un CRM este un punct de plecare excelent pentru reprezentanții de vânzări. În acest fel, aceștia pot vedea toate interacțiunile cu clienții și datele asociate acestora într-un singur loc.
Pentru a obține informații actualizate despre un prospect înainte de a efectua un apel. Reprezentanții de vânzări pot utiliza datele despre clienți din CRM pentru a obține informațiile, care includ interacțiuni anterioare, istoricul contactelor și detalii despre cont. Având aceste informații din timp îi poate ajuta pe reprezentanții de vânzări să își personalizeze ofertele și să aibă conversații mai semnificative cu prospecții.
Cu CRM-ul încorporat al LiveAgent, puteți vedea istoricul interacțiunilor clientului dvs. cu afacerea. Veți putea vizualiza toate mesajele anterioare și detalii despre fiecare interacțiune, inclusiv contextul, canalul și conversațiile anterioare.
De asemenea, puteți scrie notițe private personalizate despre fiecare client pentru a fi sigur că nu pierdeți niciun detaliu.
Dacă nu aveți deja LiveAgent, nicio problemă. Puteți folosi în continuare versiunea noastră de încercare gratuită de 14 zile pentru a vă face o idee despre cum funcționează software-ul și pentru a vedea dacă este potrivit pentru afacerea dvs.
Interacțiunile anterioare vă oferă o mulțime de informații despre cum să abordați un client în viitor.
Cercetarea înainte de apel vă ajută să evitați repetarea acelorași greșeli, vă oferă o idee despre subiectele de care trebuie să vă feriți și vă arată care sunt domeniile cele mai relevante pentru clienții dvs. Aceste informații vă pot ajuta să vă adaptați discursurile de vânzare pentru a răspunde mai bine nevoilor clienților, precum și pentru a consolida încrederea și credibilitatea.
Dacă lucrați pentru prima dată cu un client, întrebați-i pe reprezentanții de vânzări sau pe colegii dvs. despre interacțiunile anterioare pe care le-au avut cu acesta. Atunci când gestionați o echipă de vânzări, luați în considerare utilizarea unui CRM care include date istorice despre clienți, astfel încât să puteți înțelege mai bine comportamentul lor anterior.
Primiți informații semnificative de la LiveAgent într-o căsuță de primire universală care adună tichete de pe mai multe canale sub un singur acoperiș.
Cunoscând mai multe despre potențialul dvs. client vă va ajuta să înțelegeți mai bine nevoile și motivațiile acestuia.
Vă ajută să vă personalizați prezentarea și arată că sunteți interesat să vă cunoașteți clienții potențiali. Descoperirea acestui trecut vă oferă multe indicii despre ce subiecte să discutați. Faptul că aveți suficiente informații poate sprijini, de asemenea, personalizarea, ceea ce este esențial dacă doriți să construiți încredere cu lead-ul dvs.
Întrebați-i direct. De asemenea, puteți cerceta compania lor online pentru a afla mai multe despre produsele și serviciile lor. Dacă folosiți un CRM, atunci vizualizați informațiile de contact ale lead-ului dvs. pentru a vedea de unde sunt și ce tip de activitate desfășoară.
LinkedIn este un instrument de rețea puternic care vă poate ajuta să aflați mai multe despre clienții dvs. potențiali.
Vă ajută să vedeți istoricul de activitate al clienților potențiali, să înțelegeți rolul lor actual și să vă faceți o idee despre interesele lor. De asemenea, puteți utiliza LinkedIn pentru a găsi conexiuni comune.
Există câteva opțiuni pentru a verifica activitatea LinkedIn a lead-ului dvs. Puteți merge direct pe pagina lor de LinkedIn sau puteți utiliza un instrument precum Sales Navigator pentru a găsi profilul lor și a vedea informații suplimentare despre ei. Dacă folosiți un CRM, puteți, de asemenea, să vizualizați profilurile LinkedIn ale lead-urilor dvs. direct de acolo.
Este esențial să începeți să vă pregătiți din momentul în care îl informați pe clientul dvs. despre ordinea de zi și îl invitați la ședință.
Vă asigură că amândoi sunteți pe aceeași lungime de undă, arată că respectați timpul clienților și le oferă acestora șansa de a adresa orice întrebare pe care o au. De asemenea, arată că sunteți organizat și pregătit, ceea ce consolidează încrederea față de clientul principal.
Cea mai bună soluție este să trimiteți clientului o invitație la ședință sau un e-mail înainte ca aceasta să aibă loc, pentru a-l informa cu privire la ordinea de zi. Sau puteți face acest lucru în timpul prezentării dvs. în timpul apelului. Dacă folosiți un instrument de automatizare, puteți crea șabloane pentru e-mailurile și invitațiile la ședință care vor include automat agenda.
Înainte de a începe convorbirea, petreceți câteva minute pentru a vă gândi la ce anume doriți să obțineți.
Vă ajută să rămâneți concentrat și vă asigură că ambele părți știu clar ce încercați să realizați. De asemenea, vă permite să măsurați dacă apelul a fost sau nu de succes după aceea.
Decideți ce doriți să realizați înainte de a începe apelul. Care ar fi cel mai bun rezultat pentru dvs.? Puteți menționa acest obiectiv în timpul prezentării dvs. în timpul apelului.
Având în vedere că există atât de mulți vânzători, este esențial să aveți o modalitate clară și concisă de a explica ceea ce vă diferențiază.
Vă ajută să vă diferențiați de concurență, facilitează înțelegerea de către lead-ul dvs. a ceea ce vă face unic și, astfel, vă poate ajuta să încheiați mai multe contracte.
Gândiți-vă la ceea ce vă face special și la ceea ce puteți oferi lead-urilor dvs. pe care nimeni altcineva nu o poate face. Asigurați-vă că UVP-ul dvs. este transparent și se distinge de concurență. De asemenea, puteți crea un șablon UVP pe care să îl folosiți la fiecare apel de vânzări.
După introducere, puteți trece la subiectul principal al discuției – subiectul dvs. de afaceri.
Trebuie să țineți cont de faptul că timpul clientului este prețios, așa că asigurați-vă că ajungeți rapid la subiect. De asemenea, este esențial să rămâneți concentrat asupra agendei, astfel încât să puteți acoperi toate subiectele necesare în timpul stabilit.
Prezentați-vă pe dvs. și compania, apoi oferiți o scurtă prezentare generală a subiectului convorbirii. De asemenea, puteți menționa orice interacțiuni anterioare pe care le-ați avut cu clientul. Odată ce sunteți gata, puteți trece la următorul subiect de pe agendă.
Cu ajutorul întrebărilor deschise, profesioniștii în vânzări pot afla mai multe despre potențialii clienți în câteva secunde.
Acestea vă permit să adunați mai multe informații despre clienții potențiali și vă ajută să construiți relații. De asemenea, ele arată că sunteți interesat să aflați mai multe despre client și vă pot ajuta să descoperiți orice obiecții pe care le-ar putea avea acesta.
Trebuie să evitați întrebările cu răspunsuri de tip da sau nu. În schimb, concentrați-vă pe întrebări care încep cu cine, ce, când, unde, de ce sau cum. Acest lucru le oferă lead-urilor dvs. șansa de a manevra cu răspunsurile lor – și, prin urmare, de a vă oferi mai multe date. În loc de un simplu răspuns dintr-un singur cuvânt, puteți obține informații pe care nu le-ați găsi în altă parte.
De asemenea, puteți utiliza întrebări ulterioare pentru a explora în continuare răspunsurile.
Pentru a determina dacă lead-ul ar putea fi interesat de oferta dvs., aflați mai multe despre obiectivele și provocările acestuia.
Pe lângă faptul că vă oferă idei pentru potențiale soluții, vă ajută să evaluați dacă produsul dvs. se potrivește sau nu pentru ei. De asemenea, arată că sunteți interesat să vă ajutați clienții să își atingă obiectivele.
În timpul apelului, adresați întrebări care vă vor ajuta să înțelegeți nevoile lor de afaceri. De asemenea, ar trebui să descoperiți orice puncte nevralgice cu care s-ar putea confrunta. În cazul în care folosesc un alt produs sau serviciu, aflați cum se compară și contrastează cu al dvs.
Înțelegerea cerințelor clientului vă va ajuta să vă poziționați mai bine produsul ca soluție.
Acum este în sfârșit momentul să vă prezentați soluția!
Este adesea singura ocazie de a demonstra toate caracteristicile produsului dvs. De asemenea, vă oferă șansa de a explica modul în care produsul dvs. poate ajuta clientul și de a răspunde la toate întrebările acestuia.
Începeți prin a vă prezenta produsul sau serviciul, apoi explicați modul în care acesta rezolvă problema potențialului client. Oferiți o demonstrație sau un studiu de caz pentru a arăta cum funcționează. Asigurați-vă că aveți pregătită o foaie de prețuri sau o propunere, astfel încât să puteți discuta despre buget și despre următorii pași.
Chiar dacă ați făcut totul cum trebuie, există întotdeauna o șansă să aibă obiecții clientul. Este esențial să fiți pregătit pentru a le putea depăși și a încheia afacerea.
Disipând îndoielile, demonstrați că îl ascultați pe client și că sunteți interesat să răspundeți la preocupările sale. De asemenea, puteți explica în detaliu modul în care oferta dvs. ameliorează punctele lor nevralgice.
Recunoașteți obiecția și apoi oferiți un răspuns care explică modul în care produsul sau serviciul dvs. o poate rezolva. Dacă nu aveți un răspuns, fiți sincer și spuneți-i prospectului că veți reveni la el. În această etapă, puteți oferi, de asemenea, o reducere sau o probă pentru a ajuta la depășirea obiecției lor.
Înainte de a încheia afacerea, trebuie să stabiliți cine sunt factorii de decizie. În acest fel, vă puteți asigura că vă adresați persoanelor potrivite și că acestea vă înțeleg oferta.
Fără acest pas, s-ar putea să pierdeți mult timp – așa că trebuie să identificați factorii de decizie pentru a vă asigura că persoanele potrivite au toate informațiile necesare pentru a face conversia.
În timpul apelului, adresați întrebări despre cine este implicat în procesul de luare a deciziilor. Cereți-le detaliile acestora, astfel încât să puteți face un follow-up cu ei. Dacă nu se află în timpul apelului, puteți cere să fiți redirecționat către ei.
Întrebând despre bugetul potențialului client, vă puteți asigura că nu vă cheltuiți energia pe clienți care nu își pot permite produsele sau serviciile dvs.
Arată că sunteți interesat să lucrați cu clientul și că sunteți dispus să vă adaptați soluția la nevoile sale. Cunoașterea bugetului vă ajută să aflați dacă există flexibilitate sau disponibilitate pentru o rezolvare comună.
Întrebați pur și simplu cât este dispus clientul să cheltuiască pentru o anumită soluție. Ar trebui să aflați, de asemenea, dacă au vreo flexibilitate în buget și dacă sunt deschiși să discute opțiunile de preț.
Pentru a încheia afacerea, trebuie să stabiliți un interval de timp pentru perioada de valabilitate a ofertei.
Stabiliți un interval de timp arată că sunteți dispus să lucrați în funcție de programul lor. De asemenea, le oferă clienților dvs. potențiali un sentiment de urgență, astfel încât aceștia vor simți nevoia de a lua o decizie.
În propunerea dvs. sau în fișa de prețuri, includeți o dată până la care oferta este valabilă. De asemenea, puteți oferi un termen limită pentru când trebuie să decidă dacă vor sau nu să meargă mai departe.
Asigurați-vă că produsul sau serviciul dvs. poate satisface nevoile specifice ale clientului înainte de a încheia afacerea.
Le arată clienților dvs. că sunteți dornici să lucrați cu ei. De asemenea, vă ajută să descoperiți dacă au cerințe sau restricții, asigurându-vă că produsul sau serviciul dvs. le va satisface nevoile.
În timpul apelului, adresați întrebări despre ceea ce caută la o soluție. Țineți cont de ceea ce au nevoie și dacă produsul dvs. poate satisface pe deplin aceste cerințe.
Atunci când încheiați afacerea, este util să oferiți o abordare individuală. Acest lucru arată că sunteți dispus să lucrați cu clientul pe termen lung.
Demonstrează angajamentul dvs. față de o colaborare particulară. De asemenea, sprijină personalizarea soluției dvs. în funcție de nevoile lor, lăsându-i să știe că sunteți interesat să găsiți o modalitate de a lucra ca parteneri în viitor.
În propunerea dvs. sau în fișa de prețuri, includeți o secțiune privind modul în care veți lucra și veți beneficia reciproc de pe urma colaborării. De asemenea, puteți menționa modul în care veți fi disponibil pentru a răspunde la întrebări pe tot parcursul procesului și ce poate fi personalizat.
Modul corect în care vă pregătiți oferta va determina în mare măsură succesul dvs.
O ofertă bine pregătită și personalizată încheie adesea afacerea mai repede. Personalizarea ofertelor pentru clienți arată că le înțelegeți provocările și că doriți să le satisfaceți nevoile.
Oferta dvs. personalizată nu trebuie să fie prea complicată sau copleșitoare pentru client. Ca atare, este adesea util să păstrați lucrurile simple și să vă concentrați pe evidențierea câtorva beneficii cheie care ies cel mai mult în evidență. Includeți și UVP-ul dvs.
Trimiteți clientului un mesaj de mulțumire după ce ați încheiat convorbirea sau ați încheiat afacerea.
Acest lucru demonstrează aprecierea dvs. atât pentru afacerea lor, cât și pentru timpul lor. Chiar dacă nu finalizați afacerea acum, un astfel de mesaj va lăsa o impresie pozitivă și vă poate ajuta să o încheiați mai târziu.
Puteți trimite un e-mail, scrie o scrisoare sau chiar îi puteți suna din nou. Doar asigurați-vă că vă exprimați mulțumirile și că le spuneți cât de mult ați apreciat interacțiunea.
Dacă nu reușiți să încheiați afacerea de la primul apel, programați un follow-up.
Păstrarea contactului cu un client vă permite să construiți o relație și, în același timp, să rămâneți la curent cu nevoile acestuia. Apelurile ulterioare demonstrează angajamentul dvs. de a lucra cu ei și de a încheia afacerea cât mai curând posibil.
Țineți un calendar care să arate disponibilitatea dvs. și verificați frecvența și cadența apelurilor potențiale. Menționați, de asemenea, că intenționați să îl sunați din nou pe client și puteți chiar să programați data și ora exactă pentru aceasta.
După ce ați încheiat afacerea sau ați terminat convorbirea, cereți întotdeauna feedback.
Solicitarea de feedback vă permite să vă îmbunătățiți procesul de vânzare. Puteți afla rapid unde trebuie să vă îmbunătățiți și ce domenii sunt bine acoperite.
Puteți trimite un e-mail, scrie o scrisoare sau chiar puteți da un alt telefon clientului. Uneori, chiar și trimiterea unui scurt sondaj sau a unui chestionar de tip da/nu poate funcționa bine.
Un apel la rece este un apel de vânzări efectuat către un prospect care nu a avut niciun contact anterior cu vânzătorul. Apelurile la rece sunt efectuate de obicei de întreprinderi care vând produse sau servicii cu care prospectul nu este deja familiarizat. Scopul unui apel la rece este de a stabili o relație cu prospectul și de a genera interes pentru ceea ce are de oferit vânzătorul.
Apelurile la cald sunt adresate clienților potențiali care au fost identificați ca fiind interesați de produsele sau serviciile dvs. Este posibil ca aceștia să își fi exprimat anterior interesul, să fi descărcat conținut de pe site-ul dvs. web sau să fi participat la un eveniment sponsorizat de dvs. Scopul principal al unui apel la cald este de a muta potențialul client în josul pâlniei de vânzări, făcându-l să vorbească la telefon și angajându-l într-o conversație.
Un apel de vânzări tradițional este o întâlnire între un vânzător și un potențial client. Apelurile de vânzări tradiționale au loc, de obicei, după ce potențialul client a fost identificat ca fiind interesat de produsul sau serviciul dvs., iar scopul este de a încheia afacerea și de a realiza o vânzare.
Planificarea înainte de apel:
În timpul apelului:
Încheiere:
To structure a sales call, you need to know what your goals for it are. Usually, there are two types of goals: discovery and persuasion. Discovery goals involve finding out more about the customer and their needs, while persuasion goals involve trying to get them to buy something from you. Once you know your goal, you need to come up with a structure for the call to help you achieve it. This usually involves asking questions and then listening attentively to the answers. Be sure not to bombard the prospect with too many questions at once, as this can be overwhelming and may turn them off doing business with you. Take your time and let the conversation flow naturally.
The four types of sales calls are introduction calls, product demonstration calls, price objection calls, and closing calls. The introduction call is your opportunity to introduce yourself and your company to a potential customer. The product demonstration call is your sales opportunity to show the customer how your product can benefit them. The price objection call is your opportunity to address any concerns the customer may have about the cost of your product. And the closing call is your opportunity to make a sale by getting a commitment from the customer.
Go through it before every call to make sure that you're covering all of the necessary topics and keeping track of your progress. It can be helpful to review your notes from previous calls so that you can see what worked well and what didn't.
There's no magic formula for preparing for sales calls, but there are a few things you can do to set yourself up for success. First, research your potential customer. This will help you tailor your sales pitch to their specific situation. Secondly, you should practice your pitch until you're confident and comfortable with it. You don't want to sound like you're reading from a script, so memorize key points and bullet points rather than word-for-word. You also need to be prepared to answer any questions that the customer may ask.
The goal of any sales call should be to establish a rapport with the potential customer, identify their needs, and then determine whether or not your product or service can meet them.
Introduce yourself and explain what you do. Make sure that you give the prospect enough information to understand what you are selling, but not so much that they feel overwhelmed. Be friendly and personable. Have some kind of opening offer or discount available to entice prospects who may be on the fence about buying.
Listă de verificare privind evaluarea serviciului clienți
Lista de verificare privind evaluarea serviciului clienți este o oportunitate de a cunoaște zonele care trebuie îmbunătățite. Acordați atenție sugestiilor clienților dvs.
Listă de verificare privind asigurarea calității serviciului clienți
Descoperă lista de verificare pentru asigurarea calității serviciului clienți, oferind instrumente esențiale precum fișe de evaluare, panouri de bord și feedback de la clienți. Îmbunătățește performanța și gestionează eficient toate canalele cu LiveAgent. Disponibilă în limba română. Vizitează acum!
Listă de verificare pentru serviciul clienți
Descoperiți cum să oferiți un serviciu clienți de 5 stele cu lista noastră de verificare completă. Îmbunătățiți interacțiunile prin gestionarea eficientă a frustrărilor, stabilirea așteptărilor clare și utilizarea instrumentelor moderne. Asigurați un suport excelent și depășiți așteptările clienților!
Software de centru de apeluri de intrare
Cercetările arată că 39% dintre consumatori preferă asistența prin telefon față de alte canale de comunicare. Cu Liveagent puteți configura un centru de apel virtual chiar în biroul dvs. de asistență. Gestionați cu ușurință comunicările de intrare cu clienții, îmbunătățiți performanțele echipei de asistență și generați mai multe vânzări de intrare.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team