Ce este o aplicație call center?
Aplicația de suport clienți preia și transmite centrului de asistență toate formele de comunicare, cum ar fi email-uri, mesaje pe chat. Această aplicație ajută echipa de suport să fie organizată și coordonată. Permite utilizatorilor să sorteze tichetele sau să aloce un tichet unui anumit agent. Sunt multe funcționalități pe care aplicația de suport clienți le oferă – forum, bază de informații, live chat sau suport pe mobil. Puteți introduce un buton de ajutor în aplicația pentru mobil și clienții pot primi o rezoluție prin intermediul serviciului de suport pentru mobil.
Aplicația call center este un tip de aplicație utilizat în relația cu clienții. Oferă posibilitatea clienților de a primi suport prin telefon. Utilizarea acestei aplicații duce la creșterea eficienței agenților și al gradului de satisfacție al clienților.
Frequently asked questions
What is a call center app?
The call center application is one of the types of applications supporting customer service. Thanks to it, the efficiency of the customer service team increases, and thus also its satisfaction. All connection processes are automated.
What are the must-have features of a call center app?
There are several necessary functions of a call center application. These include recording of calls - thanks to such a feature, you’re given the possibility to archive requests and return to them when it’s necessary. You have also interactive voice response features at your disposal, where you can set up some IVR trees and menus for better customer service over the phone. Call forwarding (routing) is also helpful, especially if you need to handle a solid volume of calls, since clients can be matched to agents in the right way. What’s more to require, then? Automatic call distribution that reduced the client’s waiting time and redirects calls to the right agent, 24/7 call monitoring and live call forwarding, external integrations (e.g. with CRM to boost sales and keep it on track) and detailed analysis in the form of reports are also sought after.
How to connect a call center app to a help desk in LiveAgent?
LiveAgent has a built-in call center. Thanks to this combination, both configuration and use are easy. If you have already created an account you will find a setup option in the dashboard. Connect your devices, add phone numbers and also add a call center button on your website. It will take you a few minutes.