Șabloanele de e-mailuri informative pot fi utilizate pentru a trimite mesaje utile și informative către clienți și utilizatori fără a fi excesiv de promoționale, incluzând notificări, rapoarte și sondaje. Aceste șabloane îi ajută pe cei care trimit e-mailuri să furnizeze informații valoroase și consistente, în timp ce ahorcă timp și efort.
Există mai multe scenarii în care o companie trebuie să trimită e-mail clienților sau utilizatorilor să le ofere informații fără a fi deosebit de promoțional. Cele mai frecvente exemple de e-mailuri informative sunt rapoarte de știri scurte despre modificările din conducerea sau viitoarea conducere a companiei etc.
E-mailurile informative ar putea fi, de asemenea, despre modificări ale termenilor și condițiilor sau altor acorduri legale, precum și declarații pentru a-i asigura pe abonați în lumina evoluțiilor actuale din industrie sau a evenimentelor globale. Aceste tipuri de mesaje au fost deosebit de frecvente în ultimii ani, cu Regulamentul general privind protecția datelor din UE (GDPR) care a dus la nenumărate e-mailuri despre politica de confidențialitate, schimbări care au aterizat în căsuțele noastre de primire. Mai recent, actuala pandemie de coronavirus a determinat multe mărci să-și informeze constant clienții prin e-mail despre modul în care se adaptează la situația în continuă evoluție.
Alte tipuri de e-mailuri informative sunt sondaje trimise clienților pentru a îi informa despre posibilitatea de a participa la un chestionar sau o invitație de a-i informa despre un eveniment al companiei care va avea loc în viitorul apropiat. La rândul său, expeditorul speră să primească feedback despre un produs / serviciu sau un RSVP(Répondez s’il vous plaît/ Răspundeți vă rog) pentru participarea planificată a destinatarului.
În cele din urmă, e-mailurile de achiziție informează utilizatorii că s-au înscris cu succes la un cont sau s-au abonat pentru a primi conținut de la newsletter. Mesajele Winback informează clienții existenți că nu au cumpărat de ceva timp și că pot fi eliminați din baza de date a companiei dacă rămân inactivi. Aceste două tipuri de e-mailuri informative sunt ușor mai promoționale decât celelalte menționate, deoarece includ adesea îndemnuri (CTA) sau oferă reduceri drept recompensă.
Trimiterea de e-mailuri informative vă permite să ajungeți la clienții dvs. existenți și potențiali pentru a îi informa despre anumite știri necesare pentru ei să le citească sau pe care credeți că le vor găsi utile. Diferite exemple de astfel de mesaje au fost adunate în acest articol, cu subiecte sugerate, ca bonus.
Există anumite situații pe care fiecare companie ar trebui să le abordeze (cum ar fi COVID-19). În aceste momente, este important să le comunicați clienților și personalului cum va continua să funcționeze afacerea dvs., precum și orice schimbări care ar putea surveni. Aceste e-mailuri nu ar trebui să conțină niciun fel de comunicări de marketing, ci pur și simplu să asigure oamenii că datele, comenzile sau abonamentele lor, de exemplu, sunt în siguranță. Intenția acestor e-mailuri este de a le ura pur și simplu cele mai bune lucruri clienților dvs., fără a include niciun fel de discurs de vânzare. Pe scurt, scopul este de a menține o relație bună cu clientul, informându-l despre tot ceea ce este necesar să fie spus.
Celălalt tip de e-mail informativ se concentrează pe noutățile specifice companiei. Aceste e-mailuri pot include actualizări ale politicilor, ale structurii de afaceri sau o schimbare de direcție. Aceste noi abordări ar putea fi rezultatul feedback-ului clienților, motiv pentru care clienții dvs. ar trebui să fie informați în mod direct și să li se mulțumească pentru contribuția lor prin intermediul unui mesaj personal din partea dvs.. Acest lucru va contribui, de asemenea, la fidelizarea clienților și la creșterea încrederii – arătând că opiniile clienților dvs. sunt foarte apreciate.
Șabloanele de e-mail sunt cadre de mesaje pe care le puteți folosi ca punct de plecare pentru a vă scrie propria copie (pur și simplu prin schimbarea textului sugerat cu al dvs.) Șabloanele de e-mail vă permit să scrieți e-mailuri fără efort – pur și simplu introduceți imagini sau alt conținut și modificați stilul pentru a se potrivi cu personalitatea mărcii dvs.
E-mailurile informative nu sunt numite „informative” fără niciun motiv. Scopul lor principal este de a informa destinatarul cu privire la o anumită acțiune și, în timp ce a fi creativ este întotdeauna un lucru bun, nu ar trebui să vă lăsați să fiți prea secretos, neclar, sau misterios în acest moment. Timpul înseamnă bani, nu doar pentru dvs., ci și pentru destinatarii e-mailului dvs.
Dacă există un model pe care îl urmați în e-mailurile dvs. informative, nu îl modificați brusc. Publicul dvs. poate fi obișnuit să vadă anumite elemente din e-mailurile dvs., inclusiv liniile de subiect, aspectul sau chiar ora din zi în care trimiteți e-mailurile. În esență, asigurați-vă că clienții nu vă confundă e-mailurile cu cele ale altei mărci. De asemenea, trimiteți e-mailurile dvs. informative numai atunci când este cu adevărat necesar – nu folosiți în exces această opțiune și aglomerați căsuțele de e-mail ale clienților cu o mulțime de e-mailuri, cu excepția cazului în care este ceva cu adevărat urgent.
Vorbind despre aspectul e-mailului: asigurați-vă că e-mailul dvs. este formatat corect. Probabil că mulți destinatari nu vor citi totul – vor judeca conținutul după linii de subiect, declarații îndrăznețe sau puncte de paragraf. Formatarea dvs. ar trebui să vorbească de la sine, să fie directă, la obiect și să aibă un ton adecvat. De exemplu, dacă există ceva neplăcut de anunțat, probabil că nu este cea mai bună idee pentru a exagera conținutul dvs. cu emoji-uri sau semne de exclamare care pot întări doar sentimentele de dezamăgire sau furie. Pe de altă parte, atunci când există ceva pozitiv de anunțat, vă recomandăm să începeți e-mailul cu un salut plăcut.
Exemple de subiecte pentru e-mailuri informative
Mai jos sunt câteva exemple de subiecte pentru e-mailuri informative:
Iată unde se îndreaptă [numele companiei]. Vă veți alătura nouă?
Șablonul de e-mail pentru anunțul companiei 1 – anunț de promovare
I am happy to announce that [name of employee] has been promoted to the position of [job title].
[Name of employee] has been working at [company] for [X] years, and played a vital role in [achievement].
During that time, they have always been dedicated to [company] and displayed great team spirit, which we’re happy to reward with this promotion.
I would be grateful if you join me in congratulating [name of employee] on this exciting news.
Regards,
[name & position]
As of today, there is a vacancy for the [job title] role in our [department].
We highly recommend any current employee who is interested in this role to apply as soon as possible, as the vacancy will also be advertised externally soon.
Our new [job title] will work with the [team] to perform [main responsibilities].
To be considered for this role, you must have [experience] and meet the following criteria: [requirements]
Click here [button] for a full job description.
Please reply to this email by [date] with your CV/resume and provide a short covering letter to apply for this position.
If you have any more questions regarding this vacancy, please contact the HR team at [email].
Best regards,
[name & position]
Șablonul de e-mail pentru anunțul companiei 3 – introducerea unui nou angajat
[Name of new employee] will be joining [company] in the position of [job title], starting from the [date].
We are delighted to welcome [name of new employee] because their [X] years of experience in [field] will help us drive [company] forward.
If you see [name of new employee] around the office, please introduce yourself to make them feel at home here right away.
Alternatively, if you have any questions or would like to meet [name of new employee] before they start, please contact their employee mentor [name of mentor] to make arrangements.
Thanks for joining me in welcoming [name of employee] to [company].
Regards,
[name & position]
A reminder that the [purpose] Open Staff Meeting hosted by [name of host] is taking place on [date] at [time].
This online meeting can be accessed using the following link: [button]
Future related meeting dates are as follows: [dates]
Please note that everyone is welcome to attend any meeting, and the contents will be tailored to [department].
Please feel free to ask any questions during the meeting. Note that there is a limit of [X] participants, so please register in advance by replying to this email.
Recordings of all past meetings can be found at [link].
Best regards,
[name & position]
It’s time for your regular roundup of how we’ve been getting on recently at [company]. Here is the month in numbers:
Statistic 1
Statistic 2
Statistic 3…
Below you can see the changes in some important metrics:
[Graphic of company data]
Look out for another update landing in your inbox next month.
Best,
[Name], [position] at [company]
Have you heard about everything that’s been going on at [company name] recently? Maybe you missed the news about [announcement].
We’ve also made some updates to our [product/service], which, as a current user, we’re sure that you’ll be interested in:
New feature
Update
Fix…
What’s more, we’re already well underway on our plans for the next [week/month], including:
Plan 1
Plan 2
Plan 3…
As usual, we’ll update you again next [week/month], when those changes will hopefully have been implemented.
Regards,
The [company] team
Do you know how you got on [today/this week/this month]? Well, there’s no need to guess, as we’ve got all the important numbers for you right here.
Here is your [day/week/month] in numbers:
[Visualization of personal stats]
For full details of your [daily/weekly/monthly] roundup, you can read the report that we’ve generated for you here: [link]
We’ll be in touch again [tomorrow/next week/ next month].
[Name] at [company]
Think that you’ve been performing well [today/this week/this month]? No doubt that you have! But here’s how you got on compared to others:
[Graphical comparison]
As you can see above, you were in the top [X]% of all [product/service] users for [achievement] over the course of the [day/previous week/previous month]. Congrats!
Can you do even better [tomorrow/next week/ next month]? We’ll be sure to let you know!
The [company] team
The wellbeing of our staff and customers is more important for everyone at [company] than anything else. That’s why it’s important to be able to keep in touch with friends, family, and acquaintances.
That goes for us too, which is why we’re writing to let you know how we’ll be keeping our community connected even during these hard times. This will allow our employees and staff to contact one another to talk about whatever they want to.
We will also be sharing additional content for the foreseeable future, which will range from helpful and informative to uplifting and (hopefully) funny. Don’t forget that we’re here for you.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
We know that the current situation with [crisis] is affecting everybody right now, and we hope that this email finds you, your friends, and your family all safe and healthy.
During these difficult times, we have decided to put the following measures into place in order to ensure the safety of our loyal customers:
New/temporary procedure 1
New/temporary procedure 2
New/temporary procedure 3…
If you have any questions regarding any of these changes then don’t hesitate to get in touch, we’d be happy to answer any questions or comments.
Stay safe,
[Name] from the [company] team
Today is the start of a bright future for [company].
Thanks to the valued feedback of loyal customers like yourself, we’ve made some changes to the way in which we operate:
Procedural change 1
Procedural change 2
Procedural change 3…
We look forward to providing an improved service for all of our clients as a result of these updates.
If you have any questions or comments about the changes or any other matters, don’t hesitate to get in touch.
Best,
[Company]
At [company] want to be open and transparent with our users while providing them with the best level of service that we possibly can.
That’s why we’re writing to let you know that our Terms and Conditions are changing, and the new agreement [link] will come into effect on [date].
Here is a summary of the most important changes:
T&Cs change 1
T&Cs change 2
T&Cs change 3…
If you continue using our service after [date], then your acceptance of the updated Terms and Conditions will be considered granted.
You can cancel your membership by clicking here [link] if you don’t agree to the updated agreement.
Kind regards
[Name] from [company]
At [company], we treat our customers with the utmost care and respect. That goes for your personal data too, which is why we’re updating our Privacy Policy to give you more control over your personal details.
The changes are being made so that:
-You can more understand how we use your personal data more easily.
-We can use your data to gather feedback for improving our services.
-Only information that you have provided us when registering may be used by us.
-You have the right to request to view, modify, or erase the data we have about you.
As you can see, the changes are being made for the protection of your personal data. For more information and to read the agreement in full, please click here [link].
Best,
The [company] team
We’ve been making changes to our [service] plans in order to suit the needs of our valued users, like yourself, as best as possible.
Apart from being able to provide a better service and customer experience, we’ve had to update our Fair Usage Policy corresponding to the new plans.
No need to worry, as the updated agreements are more user-friendly and you don’t need to do anything in order to accept the new policies.
You can read them in full here [link] if you wish, or feel free to ask us any questions.
Best wishes,
[Name] from [company]
We’d really like your feedback to help improve [pain point] so that we can provide a better customer experience for all of our clients.
As a thank you for completing our short survey, which will only take about [Y] minutes of your time, we are offering all respondents a [X]% discount code off their next purchase in our online store!
To take advantage of this opportunity, please click on the link below.
[Start survey]
Thanks for your time, it is really appreciated.
Best,
The [company] team
The opinions of our users are of the utmost importance to [company], which is why we’d love for you to answer one simple question for us.
Your feedback will help shape our future content about [subject], so we hope you agree that it will be mutually beneficial for us to find out what you really think.
You can answer our single-question survey simply by clicking on your preferred choice below, without even leaving this email!
Option 1
Option 2
Option 3…
We really appreciate your feedback, as it will help us to achieve our goal of exceeding the expectations of all of our clients.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
You recently purchased [product/service] in our online store, and we’d be extremely grateful to hear your thoughts about it.
The survey will only take [X} minutes to complete, and your feedback will help us improve future [product lines/software versions].
To start, please click on your rating below to be taken to the survey.
[Feedback scale with link]
Thanks for your input,
[Company]
We’ve gathered the results of our recent survey, which we really appreciate you answering.
Since you took the time to share your thoughts about [product/service], we thought you might like to know the results.
We are pleased to announce that [X}% of our customers would recommend [product/service] to a friend! While this is great news, there is still room for improvement, and we will take each of the comments that we received from loyal users like yourself into consideration.
Hope to see you soon! [Optional reward as a token of appreciation]
Best wishes,
[company]
The next [company] [weekly/monthly/annual] [conference/webinar] will take place on [date].
With a great list of speakers that will cover a wide range of [subject]-related topics, we’re sure that this event will be our most successful yet.
There will be presentations that you won’t want to miss from:
Speaker 1
Speaker 2
Speaker 3…
For more information, including a full schedule, visit the dedicated [conference/webinar[ website here [link].
Don’t forget to confirm your attendance in advance in order to receive your [event pass/link to video stream]:
[RSVP]
Best wishes,
The [company] team
As a valued [customer/team member], you are hereby cordially invited to celebrate the [name of the ceremony] awards with us at [location] on [date].
You can expect a great evening with [activity] and [food/drink] besides the awards ceremony itself.
The awards will be handed out for multiple categories in the field of [subject], including:
Awards category 1
Awards category 2
Awards category 3…
More details about the event, including a full list of nominees and categories, can be found on the event’s webpage [link].
We very much hope to see you there! All you need to do is RSVP by clicking below:
[Confirm your attendance]
Kind regards,
[Name] from [company]
The [company] team has been busy planning our [quarterly/bi-annual/annual] team-building with the hope of making this event our most successful so far!
On [date] at [time] all [department] staff are invited to leave their work for [period of time] to get to know each other better whilst taking part in some fun activities, such as:
Activity 1
Activity 2
Activity 3…
There will be no formal dress code for the day, so feel free to wear casual clothes for a more comfortable [morning/afternoon/day]. If you have any questions, don’t hesitate to get in touch with us.
We look forward to seeing you there! Just RSVP [link] beforehand so we can accommodate the correct number of attendees.
Best, all the HR staff
Thanks for signing up for our [content] emails.
This is just a short message to confirm that your subscription is now active and that you’ll start receiving industry insights from us shortly.
If you have any comments or questions in the meantime, feel free to contact us by replying to this email. We’d be happy to help you!
Regards,
The [company] team
P.s. If you have been sent this email in error or would like to unsubscribe, please click on the following [link].
As a member of the [industry] community, I’m sure that you’re one of many people who’ve encountered trouble with [issue/pain point].
I thought you might like to hear a few pieces of advice from us about how to deal with this problem that our other clients have benefited from:
Advice 1
Advice 2
Advice 3…
If you don’t find our tips useful, please let us know how to improve. Alternatively, you can unsubscribe by clicking here [link].
Best,
[Name] from [compa
[copy button="yes"]
Dear [name],
I commented under your post/answered your question on [social media platform], and thought I’d follow up by sharing some more resources that you might find interesting.
Here are some guides about [topic] that may be helpful for you:
Link 1
Link 2
Link 3…
If you’d like to get more advice on a regular basis then you can sign up for the [company] newsletter by clicking on the button below. Once you sign up you’ll receive great tips straight to your inbox every [X] weeks.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
We’ve noticed that you haven’t made a purchase in a while, and we miss you!
There’s never been a better time to start shopping with us again because we’d like to give you a special discount of [X]% off everything in our store.
To benefit from these reduced prices, just enter the following code at checkout:
[Discount code]
There are lots of great new products available that we’re sure you’ll find interesting.
[Images of products with prices]
See you soon,
[company]
You may have noticed the discount coupon that we sent to you recently. Don’t worry – it’s still not too late to use it!
If you’ve already made a purchase, feel free to enter the same code at checkout again for another [X]% off your next purchase with us:
[Discount code]
We hope you enjoy using your new products, and we hope to see you return to our online store again in the near future. Here’s what we can offer to keep you coming back for more:
Reason 1
Reason 2
Reason 3…
Feel free to contact us with any questions or comments.
Best,
The [company] team
We’ve been in touch recently with a discount code for [X]% off your next purchase at the [company] store, which you can find below and still use:
[Discount code]
As we haven’t heard back from you, and you haven’t made a purchase for a while, we are wondering if you’d still like to receive emails from us. Choose your response below:
[Keep receiving emails]
[Send fewer emails]
[Unsubscribe]
It would be great if you’d like to stay in touch with us, but if you do decide to unsubscribe now, we’ll always welcome you back with open arms.
Kind regards,
[Name] from [company]
Free 14-day trial. No credit card required. Sign up today!
Send out informational email campaigns with confidence. Save our templates, customize them, and watch your email engagement rise.
Pentru a scrie un e-mail informativ, mai întâi ar trebui să veniți cu un subiect excelent. Apoi, scrieți corpul e-mailului și asigurați-vă că includeți un îndemn la acțiune.
În linia de subiect a e-mailului, începeți cu intenția de a socializa în mod informal. Mai mult, enumerați data și numele dvs. În primul paragraf, prezentați-vă, poziția dvs. și compania pentru care lucrați. În al doilea paragraf, fiți concis și spuneți că doriți să aflați mai multe despre afacerea lor. În al treilea paragraf, cereți o întâlnire de 15 minute, de preferință personal. În cele din urmă, adăugați câteva linii de închidere.
E-mailurile informative trebuie să fie scurte declarații care să evidențieze situația actuală și modul în care compania o va gestiona. Prin urmare, aceste e-mailuri ar trebui să fie relativ scurte, rezumând detaliile importante în cadrul a 3 până la 5 paragrafe care constau doar din câteva rânduri de text.
Răspunsul scurt la această întrebare este nu. Există un timp și un loc pentru marketing, iar acesta nu este cu siguranță unul dintre ele. Dacă e-mailul informativ se referă la o criză sau la o situație dificilă, acest lucru este valabil în special. E-mailurile informative sunt redactate pur și simplu pentru a liniști clienții, pentru a le ura succes și pentru a-i anunța cum ar putea fi afectați de orice schimbare în perioadele de incertitudine.
Acest lucru depinde de câte crize sau evenimente importante au loc. În cazul în care o anumită situație se desfășoară pentru o perioadă lungă de timp, e-mailul informativ ar putea evolua într-un e-mail trimis în mod regulat cu actualizări. Aceste declarații scurte, însă, ar trebui într-adevăr să fie rezervate pentru cele mai importante și rare ocazii, în caz contrar, vor deveni prea normalizate pentru a avea impactul dorit.
Puteți alege între trei tipuri de e-mailuri pe care să le folosiți pentru clienții dvs.: newsletter, e-mail promoțional și de sondaj.
Șabloane de e-mail de marketing
Companiile investesc mai mult în marketingul prin e-mail pentru a atrage și păstra clienții, având în vedere potențialul său ridicat în conversii și ROI. Cheltuielile globale pentru marketingul prin e-mail sunt în creștere, iar statistici relevante susțin eficiența acestei strategii.
Șabloane de e-mail care trebuie citite
E-mailurile personalizate și convorbirile telefonice sunt importante în marketingul digital. Redirecționarea e-mailurilor este eficientă în comunicare.
Șabloane de e-mail privind coș de cumpărături abandonat
Trimite primul e-mail în momentul ideal pentru o rată de conversie de 20,3%. Folosește CTA cu angajament redus și dovadă socială pentru a-i convinge pe utilizatori să finalizeze cumpărăturile.
Cum să începeți un email (Sfaturi + șabloane)
Începutul emailului companiei dvs. este primul lucru văzut de destinatar. Salutul și primele propoziții sunt importante pentru a crea o impresie pozitivă. Evitați saluturile prea obișnuite sau prea formale.încercați să fiți mai personalizați, dar păstrați un ton profesional. Alegeți cu grijă frazele de deschidere și asigurați-vă că verificați erorile. Este esențial să creați o primă impresie pozitivă pentru a încuraja destinatarul să răspundă.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team