Ce este apelarea SIP?
Apelarea SIP este cunoscută și sub numele de apelare prin Session Initiation Protocol. Protocolul de inițiere a sesiunii este un protocol de semnalizare utilizat pentru inițierea, menținerea și terminarea sesiunilor de comunicare prin VoIP și alte platforme de comunicare pe internet și în cloud. Apelarea SIP este adesea confundată cu apelarea VoIP, însă acest lucru nu este tocmai corect. VoIP (Voce prin Protocolul Internet) este un termen mai larg care se referă la un grup de tehnologii utilizate pentru trimiterea și primirea de apeluri telefonice efectuate prin internet, mai degrabă decât prin liniile telefonice tradiționale. În timp ce SIP este o tehnologie individuală care suportă VoIP. Pe lângă apelurile vocale, protocolul SIP este utilizat pentru a transmite diverse date, inclusiv chat-uri și apeluri video, videoconferințe, mesagerie instantanee și alte comunicații multimedia.
În afară de inițierea apelurilor telefonice, un sistem de telefonie SIP este capabil să îndeplinească și alte funcții VoIP, cum ar fi identificarea locației utilizatorului, determinarea disponibilității acestuia de a răspunde și dacă dispozitivul destinatarului este compatibil cu tipul de apel inițiat, transferul și încheierea apelurilor etc.
Cum funcționează apelarea SIP?
Un sistem telefonic tradițional este format din trei părți principale:
- Centrala de telefonie privată (PBX/Private Branch Exchange), un sistem telefonic local care gestionează apelurile.
- Liniile de interfață cu frecvență primară (PRI/Primary Rate Interface ) care conectează apelurile la PSTN.
- Rețeaua de telefonie publică comutată (PSTN/Public Switched Telephone Network) care direcționează apelurile către destinația lor.
Practic, apelarea SIP permite renunțarea la liniile PRI, deoarece utilizează un trunchi SIP (care este o conexiune virtuală) care conectează direct PBX-ul cu PSTN prin internet. De asemenea, apelurile SIP elimină necesitatea de a utiliza mai multe linii telefonice, ceea ce permite o scalabilitate mai ușoară și mai ieftină în comparație cu utilizarea liniilor telefonice tradiționale de afaceri.
Deoarece fiecare SIP trunk poate conține un număr nelimitat de canale (un canal este echivalent cu un apel de intrare sau de ieșire), o întreprindere ar avea nevoie de un singur SIP trunk, indiferent de numărul de apeluri simultane. În loc să achiziționați linii telefonice suplimentare care, de obicei, vin în grupuri de 23 de linii (ceea ce reprezintă, de obicei, mai mult decât se utilizează în realitate), cu apelurile SIP puteți cumpăra câte un canal doar atunci când este necesar. În plus, apelurile SIP oferă economii semnificative de costuri în domeniul comunicațiilor de afaceri, deoarece apelurile locale, interurbane și internaționale pot fi efectuate prin simpla utilizare a conexiunii la internet.
Start your free trial today
Learn all about LiveAgent and how it can help you improve your call center customer service.
Frequently asked questions
Care sunt avantajele apelării SIP?
Apelarea Sip oferă o serie de avantaje pentru întreprinderi. Un sistem de telefonie SIP este ușor de configurat, de gestionat și de extins ori de câte ori este nevoie, fără a fi nevoie să adăugați mai multe linii telefonice. Acesta permite o mai mare eficiență a costurilor prin eliminarea rețelelor multiple, a excesului de hardware, a costurilor de instalare și de întreținere. Deoarece apelurile SIP pot fi recepționate de pe toate tipurile de laptopuri și dispozitive mobile și pot fi direcționate cu ușurință, acest lucru contribuie la creșterea disponibilității afacerii dvs. pentru clienți și angajați.
Cine ar trebui să utilizeze Apelarea SIP?
Apelarea SIP este adoptată pe scară largă de către întreprinderile mici și întreprinderile nou înființate într-o varietate de sectoare, datorită implementării fără efort, flexibilității, accesibilității ușoare între dispozitive, scalabilității, fiabilității și eficienței costurilor. Multe organizații îl folosesc atât pentru comunicații externe, cât și interne. Deși pentru întreprinderile mai mari ar putea fi o provocare trecerea la SIP trunking și trecerea sistemului lor PBX în cloud, acestea pot beneficia, de asemenea, de economiile pe termen lung în ceea ce privește cheltuielile de comunicare.
Este posibil să efectuați apeluri SIP în LiveAgent?
Software-ul de call center LiveAgent poate fi integrat cu o varietate de aplicații terțe, inclusiv cu o serie de furnizori de SIP trunking, cum ar fi Twilio. Puteți conecta cu ușurință telefoanele soft ca un alt dispozitiv, adăugați furnizorul SIP și efectuați apeluri SIP în LiveAgent, în timp ce aceste apeluri vor fi în continuare gestionate, înregistrate și urmărite de propria infrastructură de rețea robustă a LiveAgent. Pentru adăugarea propriului furnizor SIP în LiveAgent, vă rugăm să consultați acest ghid: Integrarea furnizorului SIP pentru licențele găzduite.
LiveAgent is a global help desk software that provides multilingual support in over 40 languages. It offers over 179 support features and 40 integrations, and its intuitive ticketing system allows for the automation of common customer service tasks. The customer experience can be customized through personalized contact forms and support centers. LiveAgent also offers a knowledge base and free 14-day trial period. A customer service center is essential for any business, and LiveAgent's software is a cost-effective choice that increases efficiency and saves time through chat, social media, and phone support. Its methods of reporting and email integration are also highly valued by users. The software is adaptable and constantly improving, and customer representatives should have communication skills and be flexible to offer personalized solutions and a quality experience for customers.
Centru pentru intrările apelurilor
LiveAgent oferă servicii de migrare de la majoritatea soluțiilor populare de birou de asistență și poate fi utilizat ca un centru pentru intrările apelurilor, fiind o soluție eficientă și scalabilă pentru o gamă largă de companii. Programul vine cu diferite caracteristici și integrări cu alte software-uri pentru serviciul clienților, precum și suport de asistență. În plus, LiveAgent are parteneri VoIP și un program de afiliere. Centrul de contact și centrul de apelare sunt două opțiuni diferite, dar centrul de contact oferă opțiuni de gestionare self-service și funcționalități de automatizare mai eficiente.
LiveAgent este o aplicație de chat online care oferă suport în timp real pentru clienți și poate fi o soluție excelentă pentru afaceri. Aceasta poate fi adaptată la mai multe limbi și oferă șabloane pentru chat-ul live și aplicații de chat utile în cadrul unei companii. De asemenea, LiveAgent oferă suport pentru telefonie VoIP și rețele sociale. Compania se angajează să ofere cel mai bun serviciu clienților și să asigure confidențialitatea datelor.
Serviciul de chat este esențial pentru gestionarea relațiilor cu clienții, oferind comunicare în timp real cu reprezentanții organizației și un serviciu rapid și eficient. LiveAgent oferă servicii de mesagerie instantanee, cu caracteristici precum chatbot-uri bazate pe AI, comunicare personalizată și răspunsuri rapide. Este recomandat să puneți o casetă de chat pe fiecare pagină a site-ului dvs. web și să integrați chatul live cu CRM. Serviciile de chat online sunt o soluție mai accesibilă decât chat-ul în timp real, reducând în același timp cheltuielile și îmbunătățind serviciul pentru clienți.