Ce este apelarea SIP?
Apelarea SIP este cunoscută și sub numele de apelare prin Session Initiation Protocol. Protocolul de inițiere a sesiunii este un protocol de semnalizare utilizat pentru inițierea, menținerea și terminarea sesiunilor de comunicare prin VoIP și alte platforme de comunicare pe internet și în cloud. Apelarea SIP este adesea confundată cu apelarea VoIP, însă acest lucru nu este tocmai corect. VoIP (Voce prin Protocolul Internet) este un termen mai larg care se referă la un grup de tehnologii utilizate pentru trimiterea și primirea de apeluri telefonice efectuate prin internet, mai degrabă decât prin liniile telefonice tradiționale. În timp ce SIP este o tehnologie individuală care suportă VoIP. Pe lângă apelurile vocale, protocolul SIP este utilizat pentru a transmite diverse date, inclusiv chat-uri și apeluri video, videoconferințe, mesagerie instantanee și alte comunicații multimedia.
În afară de inițierea apelurilor telefonice, un sistem de telefonie SIP este capabil să îndeplinească și alte funcții VoIP, cum ar fi identificarea locației utilizatorului, determinarea disponibilității acestuia de a răspunde și dacă dispozitivul destinatarului este compatibil cu tipul de apel inițiat, transferul și încheierea apelurilor etc.
Cum funcționează apelarea SIP?
Un sistem telefonic tradițional este format din trei părți principale:
- Centrala de telefonie privată (PBX/Private Branch Exchange), un sistem telefonic local care gestionează apelurile.
- Liniile de interfață cu frecvență primară (PRI/Primary Rate Interface ) care conectează apelurile la PSTN.
- Rețeaua de telefonie publică comutată (PSTN/Public Switched Telephone Network) care direcționează apelurile către destinația lor.
Practic, apelarea SIP permite renunțarea la liniile PRI, deoarece utilizează un trunchi SIP (care este o conexiune virtuală) care conectează direct PBX-ul cu PSTN prin internet. De asemenea, apelurile SIP elimină necesitatea de a utiliza mai multe linii telefonice, ceea ce permite o scalabilitate mai ușoară și mai ieftină în comparație cu utilizarea liniilor telefonice tradiționale de afaceri.
Deoarece fiecare SIP trunk poate conține un număr nelimitat de canale (un canal este echivalent cu un apel de intrare sau de ieșire), o întreprindere ar avea nevoie de un singur SIP trunk, indiferent de numărul de apeluri simultane. În loc să achiziționați linii telefonice suplimentare care, de obicei, vin în grupuri de 23 de linii (ceea ce reprezintă, de obicei, mai mult decât se utilizează în realitate), cu apelurile SIP puteți cumpăra câte un canal doar atunci când este necesar. În plus, apelurile SIP oferă economii semnificative de costuri în domeniul comunicațiilor de afaceri, deoarece apelurile locale, interurbane și internaționale pot fi efectuate prin simpla utilizare a conexiunii la internet.
Start your free trial today
Learn all about LiveAgent and how it can help you improve your call center customer service.
Frequently Asked Questions
Care sunt avantajele apelării SIP?
Apelarea Sip oferă o serie de avantaje pentru întreprinderi. Un sistem de telefonie SIP este ușor de configurat, de gestionat și de extins ori de câte ori este nevoie, fără a fi nevoie să adăugați mai multe linii telefonice. Acesta permite o mai mare eficiență a costurilor prin eliminarea rețelelor multiple, a excesului de hardware, a costurilor de instalare și de întreținere. Deoarece apelurile SIP pot fi recepționate de pe toate tipurile de laptopuri și dispozitive mobile și pot fi direcționate cu ușurință, acest lucru contribuie la creșterea disponibilității afacerii dvs. pentru clienți și angajați.
Cine ar trebui să utilizeze Apelarea SIP?
Apelarea SIP este adoptată pe scară largă de către întreprinderile mici și întreprinderile nou înființate într-o varietate de sectoare, datorită implementării fără efort, flexibilității, accesibilității ușoare între dispozitive, scalabilității, fiabilității și eficienței costurilor. Multe organizații îl folosesc atât pentru comunicații externe, cât și interne. Deși pentru întreprinderile mai mari ar putea fi o provocare trecerea la SIP trunking și trecerea sistemului lor PBX în cloud, acestea pot beneficia, de asemenea, de economiile pe termen lung în ceea ce privește cheltuielile de comunicare.
Este posibil să efectuați apeluri SIP în LiveAgent?
Software-ul de call center LiveAgent poate fi integrat cu o varietate de aplicații terțe, inclusiv cu o serie de furnizori de SIP trunking, cum ar fi Twilio. Puteți conecta cu ușurință telefoanele soft ca un alt dispozitiv, adăugați furnizorul SIP și efectuați apeluri SIP în LiveAgent, în timp ce aceste apeluri vor fi în continuare gestionate, înregistrate și urmărite de propria infrastructură de rețea robustă a LiveAgent. Pentru adăugarea propriului furnizor SIP în LiveAgent, vă rugăm să consultați acest ghid: Integrarea furnizorului SIP pentru licențele găzduite.
Oferiți clienților servicii de asistență excelente.
LiveAgent oferă o platformă de serviciu clienți pe mai multe canale, inclusiv sistem avansat de ticketing și chat live rapid. De asemenea, furnizează resurse precum seminarii web și liste de verificare pentru gestionarea proceselor. Aflați mai multe despre companiile partenere, precum FrëschKëscht și Post Affiliate Pro, și comparați-le pentru a găsi cea mai potrivită soluție pentru dvs.
Articolul prezintă modalități prin care utilizatorii pot adăuga fișiere la baza lor de cunoștințe și cum pot crea un spațiu online de comunitate pentru clienți. Sunt disponibile demo-uri și perioade de încercare gratuite, iar platforma este potrivită pentru diferite industrii, inclusiv comerțul cu amănuntul. Există și informații despre alte resurse conexe, cum ar fi șabloane de e-mail pentru invitații și software-ul pentru gestionarea proiectelor. LiveAgent este prezentat ca o soluție completă pentru suportul clienților.
LiveAgent oferă soluții CRM și de centru de apel prin integrarea de pluginuri. În plus, compania furnizează o bază de cunoștințe și servicii de e-mail pentru prezentarea seminariilor web. Oferirea unui serviciu clienți de calitate poate îmbunătăți relațiile cu clienții și gradul de retenție al acestora. Stimulentele pentru clienți pot crește vânzările și fidelitatea la brand.