Încercare gratuită
  • Academy
  • Automatizarea vânzărilor

Automatizarea vânzărilor

Ce este automatizarea vânzărilor?

Automatizarea vânzărilor utilizează un sistem care vă permite să reduceți sarcinile/procesele repetitive de vânzare. Ca urmare, echipa dvs. are mai mult timp pentru a se concentra pe încheierea mai multor vânzări. 

Ce sarcini/procese de vânzări puteți automatiza?

  • Mesaje de urmare prin e-mail
  • Integrarea vânzărilor
  • Reamintiri de plată/factură 

Care sunt beneficiile automatizării vânzărilor?

Beneficiile automatizării vânzărilor includ:

Productivitate sporită

Pentru a avea o afacere de succes, trebuie să vă gestionați timpul în mod eficient și eficace. Acest lucru se reduce la sarcinile și fluxurile de lucru zilnice ale angajaților dvs. Automatizarea vânzărilor vă permite să realizați mai multe pe parcursul zilei, deoarece sarcinile repetitive sunt automatizate. 

Fluxuri de lucru controlate

Fluxurile de lucru controlate permit afacerii dvs. să creeze un proces de succes de stimulare a clienților potențiali. În plus, acestea asigură că fiecare prospect/client principal trece prin procesul corespunzător al pâlniei de vânzări. Automatizarea fluxurilor de lucru specifice vă permite să oferiți o experiență de vânzare de calitate cu produsul/serviciul pentru fiecare prospect, ceea ce ajută afacerea dvs. să atingă indicatorii de performanță stabiliți. 

Consecvența mărcii

Sarcinile repetitive de vânzări, cum ar fi e-mailurile de urmare, pot fi plictisitoare și obositoare. Ceea ce se întâmplă de multe ori este că, în timp, s-ar putea să nu mai transmitem același mesaj de calitate. După cum știm cu toții, mesajele monotone pot dăuna afacerii dvs. pe termen lung. Cu toate acestea, ar trebui să oferiți un mesaj coerent cu privire la imaginea brandului dvs. Dacă prezentați o imagine de marcă diferită pentru fiecare client în parte, acest lucru poate fi derutant și poate dăuna brandului dvs. Astfel, automatizarea e-mailurilor de vânzare poate fi o modalitate excelentă de a vă prezenta brandul în mod consecvent, astfel încât clienții să vă perceapă și să vă țină minte dintr-un unghi pe care brandul dvs. încearcă să îl portretizeze. 

Utilizarea eficientă a resurselor

Suportul pentru automatizarea vânzărilor îmbunătățește productivitatea fără a fi nevoie de angajați suplimentari. Astfel, puteți utiliza eficient resursele suplimentare pentru a vă îmbunătăți și mai mult produsul/serviciul. Din nefericire, multe întreprinderi nu își folosesc resursele în mod eficient, mai ales atunci când le merge foarte bine. Nu uitați că afacerea dvs. poate folosi oricând aceste resurse în vremuri mai puțin bune sau le puteți folosi pentru a vă cultiva și mai mult brandul.

Proces ușor de integrare

Procesele automatizate de vânzări vă pot pune la curent cu noile angajări în mod eficient. Fluxurile de lucru/activitățile automatizate și controlate, cum ar fi e-mailurile/messajele pre-scrise, permit noilor angajați să înțeleagă calitatea portretelor de marcă.

Creșterea veniturilor

Ca un beneficiu final, fluxurile de lucru simplificate și sarcinile automatizate echivalează cu venituri mai mari, deoarece echipa dvs. este mai eficientă și aveți o pâlnie de vânzări automatizată.

Sfat bonus

Automatizarea este o modalitate excelentă de a îmbunătăți fluxul de lucru și productivitatea zilnică a departamentului dvs. de vânzări. Cu toate acestea, prea multă automatizare poate fi contraproductivă. Dacă afacerea dvs. încearcă să automatizeze majoritatea sarcinilor, mesajele pot deveni robotizate și impersonale, lucru pe care clienții îl pot detecta aproape imediat. Drept urmare, poate reduce ratele de conversie și chiar poate afecta reputația mărcii dvs. Cu toate acestea, dacă puteți integra în mod inteligent automatizarea în procesul pâlniei de vânzări, vă puteți ridica afacerea la nivelul următor. Cheia este să vă asigurați că adăugați mici note personale, cum ar fi numele clientului.

Cum poate LiveAgent să automatizeze unele dintre procesele dvs. de vânzări?

Șabloane de e-mail

Șabloane de e-mail reprezintă o funcție din cadrul LiveAgent, care vă permite să creați e-mailuri universale potrivite pentru toate contactele dvs., cum ar fi o parolă uitată sau un e-mail de urmare a vânzărilor. Mai mult, LiveAgent vă permite să automatizați aceste e-mailuri pe baza regulilor dvs. și să le personalizați în funcție de informațiile din CRM. În plus, agenții pot edita cu ușurință e-mailurile, deoarece există un editor integrat WYSIWYG, sau puteți formata e-mailurile în HTML, dacă preferați să faceți acest lucru. 

Aveți nevoie de ajutor cu crearea de șabloane de e-mail? Consultați ideile noastre gratuite de șablon de e-mail de vânzări.

Reguli

Regulile automatizează fluxul de lucru prin intermediul regulilor SLA, de timp și de acțiune. LiveAgent oferă această funcție pentru a le permite agenților dvs. să se concentreze pe sarcini mai urgente pe parcursul zilei. 

Exemplu de automatizare a vânzărilor

Regulile vă permit să automatizați șabloanele de e-mail pe care le-ați creat. De exemplu, dacă doriți să trimiteți e-mailuri de urmare a vânzărilor la o anumită oră, faceți acest lucru prin setarea unei reguli de timp în LiveAgent. 

CRM

CRM este o abreviere pentru managementul relațiilor cu clienții. LiveAgent oferă integrări CRM pentru îmbunătățirea serviciilor pentru clienți și a comunicării în domeniul vânzărilor. Deoarece toate datele despre clienți se află într-un singur loc, este ușor de comunicat și de automatizat procesele plictisitoare. De exemplu, atunci când creați șabloane de e-mail de urmare a vânzărilor, puteți personaliza cu ușurință mesajele prin adăugarea unui nume de client.

Nu știți de LiveAgent?

LiveAgent este o soluție de asistență tehnică bogată în funcții, care urmărește, automatizează și raportează. Sistemul reunește toate comunicările primite într-o singură interfață, astfel încât angajații nu trebuie să treacă de la o platformă media la alta pentru a răspunde la toate solicitările. Acesta transferă solicitările clienților din medii precum e-mail, Instagram, Facebook, Viber, forum și altele. În plus, oferă funcții de automatizare a serviciilor pentru clienți, cum ar fi distribuirea automată a tichetelor, IVR sau reapelare automată.

LiveAgent Product Tour

Ready to try LiveAgent?

Try out LiveAgent for free and take your customer service and sales to the next level.

14-day free trial
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
logo esky color
slido green
Back to Academy Create account for FREE

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.