În fiecare zi, un număr mare de companii, atât mari, cât și mici, în aproape orice industrie se bazează pe software de asistență pentru a urmări și rezolva problemele clienților. Modul în care biroul de asistență este implementat și gestionat determină în cele din urmă dacă o organizație este capabilă;
- să gestioneze în mod eficient operațiunile de servicii pentru clienți
- să adreeze în timp util întrebări clienților
- să ofere o experiență de asistență fără probleme
Mai jos sunt cele mai bune practici ale biroului de asistență IT care vă vor îmbunătăți performanța și calitatea generală a asistenței/serviciului pentru clienți.
15 Cele mai bune practici pentru software-ul de asistență
1. Folosiți software-ul potrivit de asistență
Primul pas este să selectați software-ul de asistență potrivit în funcție de parametrii solicitați. Aceasta este pentru a vă asigura că instrumentul va aduce valoare afacerii dvs.
Unii factori critici de luat în considerare;
- Tipul de asistență
- Setul de caracteristici și personalizările disponibile
- Opțiunile de automatizare
- Securitatea
- Ușurința de implementare și utilizare
- Integrările de canale
- Capacitățile de autoservire
- Prețuri accesibile, care se potrivesc bugetului dvs.
- Scalabilitatea software-ului
- Asistență pentru clienți receptivă
2. Activați un singur punct de contact
Potrivit sondajului privind așteptările de la serviciul pentru clienți din 2018 realizat de Gladly; 87% dintre consumatori se simt frustrați când trebuie să repete de mai multe ori la agenți diferiți despre aceeași problemă. Asigurați-vă că biroul de asistență este singurul punct de contact (SPOC). Ajută la reducerea confuziei dintre utilizatorii finali, aduce consistență procesului de asistență, și oferă timpi de răspuns mai rapizi.
3. Automatizați procesele de asistență
Cu un sistem puternic de asistență, puteți automatiza o serie de procese și fluxuri de lucru. Cheia este automatizarea cât mai multor sarcini cu valoare redusă. Astfel, permițând agenților de asistență să se concentreze pe probleme mai importante. De exemplu, Distribuirea automată a tichetelor asigură că tichetele sunt direcționate către agenții potriviți. Acest lucru are ca rezultat o soluționare mai rapidă și o satisfacție a clienților crescută.
4. Incorporsți Acorduri privind Nivelul de Serviciu (SLA)
Acordurile privind Nivelul de Serviciu (SLA-uri) sunt esențiale pentru gestionarea performanței instrumentului dvs. de asistență. Se asigură că solicitările clienților sunt tratate în timp util. Rezolvarea tichetelor cu SLA-uri vă permite să setați ținte specifice de performanță pentru agenții dvs. de asistență. Cum? De exemplu, prin definirea timpului de răspuns, ajutându-vă astfel echipa să rămână responsabilă.
5. Creați grupuri de asistență dedicate
Grupurile de asistență dedicate sunt echipe segmentate de agenți de asistență specializați într-un anumit produs sau serviciu. Sunt reprezentanții care sunt cei mai bine echipați și calificați pentru a rezolva cazurile de asistență în jurul produselor/serviciilor, rapid și eficient. Utilizarea acestora asigură clienților asistență rapidă și competentă de fiecare dată.
6. Implementați o arhitectură pe mai multe niveluri
Împărțirea asistenței pentru clienți pe mai multe niveluri este una dintre cele mai eficiente cele mai bune practici de asistență pentru departamentele de asistență IT. Structura ar putea include 3 niveluri de sprijin. Nivelul 1 se ocupă de probleme comune, în timp ce problemele de nivel superior (mai complexe) sunt transmise la nivelul 2 și, eventual, la agenții de suport de nivelul 3, dacă este necesar.
7. Folosiți răspunsuri predefinite
Răspunsurile predefinite, sau macro-urile sunt răspunsuri predeterminate la întrebări frecvente care permit agenților de asistență să răspundă rapid la problemele clienților. Crearea unui catalog extins de mesaje predefinite poate crește eficiența agenților. Prin urmare, le permit să-și accelereze răspunsurile, economisind în același timp și dificultatea de a redacta aceleași răspunsuri din nou și din nou.
8. Asigurați suficientă capacitate de angajați
Dacă conduceți o afacere internațională, asigurați-vă că biroul dvs. de asistență are suficientă capacitate pentru a vă asista clienții globali. Înseamnă să aveți suficienți agenți de birou de asistență pentru a susține în mod eficient volumul de tichete fără a fi supraîncărcat, precum și capacitatea de a răspunde în timp util clienților din diferite fusuri orare din întreaga lume sau în afara orelor de program și a sărbătorilor.
9. Oferiți un portal de autoservire pentru clienți
Sondajul Microsoft a constatat că 90% dintre consumatorii globali se așteaptă ca mărcile să ofere un portal online pentru autoservire. Activarea unui portal de autoservire pentru clienți,o caracteristică oferită de majoritatea sistemelor de asistență, permite utilizatorilor finali să-și trimită propriile tichete. De fapt, acest lucru îi împuternicește să rezolve singuri problemele. În plus, ajută la reducerea volumului de muncă al agentului, lăsându-i să se concentreze pe sarcini mai critice.
10. Construiți o bază de cunoștințe extinsă și întrebări frecvente
Sondajul Gladly a arătat că mai mult de jumătate dintre consumatorii care au folosit întrebări frecvente (51%) și-au evaluat experiența la cel mai de jos capăt al scalei, deoarece răspunsurile au fost;
- Prea generice
- Lipsite de detalii
- Organizate slab
Atunci când creați articole și întrebări frecvente pentru baza de cunoștințe asigurați-vă că furnizați informații corecte, complete și cuprinzătoare, bine structurate și organizate într-un mod logic.
11. Utilizați analizele biroului de asistență
Asigurați-vă că vă urmăriți performanța prin intermediul indicatorilor cheie ale biroului de asistență.
Indicatori demni de urmărit pentru asistență;
- Rate de soluționare a tichetelor
- Timpul de rezolvare a tichetelor
- Timp mediu de preluare/răspuns la tichet
- Ratele de soluționare la primul contact
Rapoartele detaliate vă vor oferi o imagine cuprinzătoare a valorilor de asistență (KPI-uri) care vă permit să identificați punctele slabe din procesele dvs. Prin urmare, să puteți măsura eforturile echipei dvs. de birou de asistență pentru a face îmbunătățiri acolo unde este necesar.
12. Configurați integrări terță parte
Dacă utilizați o soluție software de asistență care acceptă integrare cu plugin-uri și aplicații de la terțe părți, puteți extinde capacitățile instrumentului dvs. de asistență și le puteți extinde într-un sistem mai mare și mai avansat. Pentru a maximiza valoarea biroului dvs. de asistență, cea mai bună practică este să configurați integrările disponibile oferite de furnizorul dvs. de asistență.
13. Asigurați instruirea angajaților de asistență
Succesul serviciului de asistență depinde în mare măsură de competența și abilitățile agenților care operează instrumentul. Oferiți o instruire extinsă de asistență pentru toți reprezentanții de asistență, pentru a vă asigura că pot folosi biroul de asistență la eficiența maximă. Învățarea tuturor aspectelor comunicării eficiente și a abilităților soft de servicii pentru clienți ar trebui să fie, de asemenea, o parte integrantă a oricărei instruiri de asistență.
14. Efectuați sondaje regulate de satisfacție a clienților
Colectarea feedback-ului utilizatorilor finali este extrem de importantă pentru îmbunătățirea procesului de asistență pentru clienți și creșterea satisfacției clienților. Urmăriți periodic tichetele rezolvate cu un sondaj sau un formular de feedback pentru a colecta informații valoroase. Astfel, vă puteți înțelege punctele slabe ale asistenței pentru clienți și puteți afla cum funcționează de fapt biroul dvs. de asistență.
15. Aveți grijă de echipa dvs. de asistență
Agenții dvs. de birou de asistență sunt angajații din prima linie și sunt foarte des primul și singurul punct de contact pentru clienți. Tratarea corectă a acestora este crucială pentru a vă asigura că oferă servicii excelente și o experiență de asistență satisfăcătoare pentru clienții dvs., în mod constant. Aceasta include menținerea lor implicată și motivată, utilizarea obiectivelor de performanță realiste, oferirea unui sistem de recompensă, luarea în serios a feedback-ului lor și adoptarea măsurilor de prevenire a epuizării.
Descoperiți pe cont propriu
Cunoașterea este importantă, dar numai atunci când este pusă în practică. Testați tot ce aflați în academia noastră chiar în cadrul LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Serviciu clienți intern vs externalizat
Echipa internă pentru asistență clienți oferă feedback rapid și control mai bun, dar este mai costisitoare. Externalizarea permite o alegere mai mare și înlocuire mai ușoară, dar poate apărea dificultăți în comunicare și riscuri de securitate. Alegerea depinde de nevoi, buget și tipul de produs.
Software de asistență la sediu
Centrul de asistență monitorizează activitatea clienților și agenților, oferind date utile despre funcționarea serviciului. Software-ul de asistență la sediu oferă infrastructură și flexibilitate, economisind timp și bani.
Sarcini în serviciul pentru clienți
Reprezentanții serviciului pentru clienți joacă un rol crucial în dezvoltarea conținutului util și în urmărirea performanțelor în relația cu clienții. Aceștia trebuie să fie ascultători empatici și să rezolve problemele rapid și eficient.
Managerii centrelor de apeluri trebuie să gestioneze activitățile zilnice și să îi ajute pe operatori să atingă obiectivele. Aceștia trebuie să aibă abilități de comunicare eficiente și să utilizeze software-ul adecvat precum LiveAgent. Managementul centrelor de apeluri poate fi o carieră profitabilă și necesită o perspectivă responsabilă.