• Șabloane
  • Șabloane de e-mail privind vânzări promoționale

Șabloane de e-mail privind vânzări promoționale

În ciuda creșterii rapide a rețelelor de socializare și a altor canale de marketing digital, e-mailul rămâne cel mai puternic și mai eficient instrument de vânzări și marketing, care depășește orice alt canal. De fapt, cu un potențial de rentabilitate a investiției de până la 4400%, marketingul prin e-mail s-a dovedit a fi cea mai bună modalitate de a atrage și de a păstra clienții atât pentru întreprinderile mici, cât și pentru organizațiile mari. Următoarele statistici privind marketingul prin e-mail demonstrează clar că succesul eforturilor dvs. de vânzare depinde în mare măsură de faptul dacă și cum utilizați e-mailul în strategia dvs. de marketing digital.

Șabloane de e-mail privind vânzări promoționale
Salvați șabloanele noastre ca mesaje predefinite pentru a avea la dispoziție mesajele perfecte de vânzare ascendentă și încrucișată

De ce e-mailul rămâne cel mai bun canal de vânzări

  • 72% dintre oameni preferă să primească conținut promoțional prin e-mail, față de 17% care preferă rețelele de socializare
  • 61% dintre consumatori preferă să fie contactați de către mărci prin e-mail. 
  • 90% din e-mailuri ajung în căsuța de primire a destinatarului, în timp ce doar 2% dintre fanii de pe Facebook vă văd postările în News Feed.
  • Mesajul dvs. are de 5 ori mai multe șanse de a fi văzut prin e-mail decât prin Facebook. 
  • Aveți de 6 ori mai multe șanse să obțineți un click de la o campanie prin e-mail decât de la un Tweet. 
  • În ceea ce privește achizițiile efectuate ca urmare a primirii unui mesaj de marketing, e-mailul are cea mai mare rată de conversie (66%), în comparație cu rețelele de socializare, poșta directă și alte canale. 
  • 4,24% dintre vizitatorii din marketingul prin e-mail cumpără ceva, față de 2,49% dintre vizitatorii din motoarele de căutare și 0,59% din rețelele de socializare.
  • Valoarea medie a comenzilor clienților din e-mail este de cel puțin trei ori mai mare decât cea din social media. 
  • La nivel global, 30% dintre specialiștii în marketing consideră că marketingul prin e-mail are cel mai mare ROI. 

10 șabloane de e-mail pentru echipa dvs. de vânzări și marketing

Utilizarea șabloanelor de e-mail gata făcute vă poate ușura munca și vă poate crește performanța. Iată 10 șabloane de bază pentru e-mailuri de vânzări pe care le puteți adapta în funcție de industrie, produs, client sau prospect. De la prospectarea la rece și succedare la captivarea bazei dvs. de clienți existenți cu diferite tipuri de e-mailuri promoționale – aceste șabloane pot fi un punct de plecare excelent pentru propriile dvs. campanii de marketing prin e-mail de asistență și comunicări de vânzări outbound.

Email de primire a lead-urilor


Hi [NAME],

You recently visited our website and [action took on website]. I was wondering whether you were trying to figure out how you might [business solution]?

This inspired me to spend a few minutes on your site to gain a better understanding of how [Company] can help you [achieve specific goals].

We are working with similar companies in your industry, helping them [accomplish …]. Would it make sense to talk for 10 minutes this week? Please also feel free to book time directly onto my calendar here: [link].

Hope to hear from you,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de prezentare a vânzărilor promoționale


Hi [NAME],

I checked out your website, and it looks like you might be trying to [accomplish specific goals]. If you’re unfamiliar with [Company], we are working with similar companies in your industry, such as [competition], helping them accomplish three major goals:

[Goal #1]
[Goal #2]
[Goal #3]

If this is something you’re challenged with too, l would love to introduce you to [Product] to see if it meets your requirements. Would you have 10 minutes this week for a Zoom call?

Best,
[YOUR SIGNATURE]

P.S. If you’re not the right person to speak with, who do you recommend I talk to?

E-mail de urmărire a prospectului


Hi [NAME],

Hope all is well. I trust that you have had an opportunity to read my previous email and look at our website, so I figured it’d be worth checking in with you again.

Have you given any additional thought to our proposal? I’d be happy to do a quick review of it on the phone and answer any questions you may have.

If it makes sense to talk, please let me know how your calendar looks. If not, who is the appropriate person for me to talk to?

Look forward to hearing from you,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de lansare a unui produs nou


Hey [NAME],

We’re thrilled to let you know that [Company] has just launched our new [Product name]!

In the last few months, we’ve been tirelessly working to make it valuable for our customers and we believe that [Product name] will help you enjoy your experience with [Company] even more.

If you’ve been struggling with [Issues this product solves], [Product name] would be a big help. If you’re interested in learning more about it, feel free to reach out. You can also find out more about it on our website here: [link].

Let us know if you have any questions or want to talk more.

Thanks!
[YOUR SIGNATURE]

E-mail privind programul de fidelizare


Hey [NAME],

We’re excited to announce the launch of our new [Name of loyalty program]. We’ve created lots of exciting and exclusive rewards to say thank you to our amazing customers, like you!

Earn 1 point for every $ you spend [online and/or in-store] to unlock exclusive rewards.

[Reward Title 1] – [100] points to redeem
[Reward Title 2] – [200] points to redeem
[Reward Title 3] – [300] points to redeem

There are also lots of other ways to earn loyalty points with us. You can earn points for [joining / completing your profile/ following us on social media/ referring friends, etc.].

Join Our Loyalty Program/ Learn More

[YOUR SIGNATURE]

E-mail de vânzare ascendentă


Hi [NAME],

I hope your [year] is off to a great start!

We noticed that you’ve been paying for a monthly [Product/Service] subscription, and we’re grateful to be able to help you [accomplish your business goals]. I’m writing today with a small tip on how you can get the same set of features at a lower price.

By switching to annual billing, you’ll bring your monthly costs down from $ X to $ Y. There’s no lock-in contract or any obligations. If you decide to switch back or cancel your subscription at any point, we’ll be happy to refund you for any unused time.

Switch to Annual Billing and Save X %

If you have any questions or need any help at all, don’t hesitate to reach out.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de actualizare a ofertei


Hi [NAME],

As a valued [Company] customer, you’re invited to enjoy a free, one-month upgrade to [Product] Premium. Activate your free upgrade with no risk, no commitment, and no credit card input. With [Product] Premium, you can:

Benefit 1
Benefit 2
Benefit 3
And much more!
Upgrade to Premium Now

Your account will be upgraded instantly, and you’ll enjoy full access to premium features for a full month. Join thousands of users who have discovered the difference [Product] Premium makes to their [business/ daily productivity, etc.].

Best regards,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail cu ofertă cu ocazia zilei de naștere a clientului


Dear [NAME],

It’s your birthday today! Celebrate with a little extra something on us.

As a small birthday treat, we are giving you 50% off your next purchase for the rest of the month. Make sure to enter your unique code below at checkout. But hurry – it’s only valid till the end of the month!
DISCOUNT CODE

Best wishes from all of us at [Company]!
[YOUR SIGNATURE]

E-mail cu ofertă de vacanță


Hi [NAME],

The holidays are fast approaching and will be here before you know it! At [Company], we’ve got something for everyone this year. Get your holiday list in check and take advantage of our incredible deals this week:

Shop our Holiday deals here

Bonus: Spend $XX or more on [products] and receive a FREE [product] as a gift with your purchase!

Happy holidays!
[YOUR SIGNATURE]

 E-mail de promoție de Black Friday


Hey, [NAME]!

Are you as excited as we are for Black Friday?

To celebrate the holidays and eating turkey, we’re running our biggest sale yet. Starting at midnight Thanksgiving day, we’re opening up 50% OFF our hottest products!

Hurry, the sale ends Sunday at midnight. Keep in mind that stock is limited and it’s on a first-come, first-served basis!

Grab the Offers

Don’t want to miss out? Click here to join our special Black Friday email list to be among the first to get notified when our sales happen (and when stock is getting low).

Until then, wishing you a happy Thanksgiving!

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Șabloane de e-mail de vânzări promoționale – Întrebări frecvente

Cum se scrie un e-mail de vânzări promoționale?

Puteți aborda scrierea e-mailurilor de vânzări promoționale în numeroase moduri. Cel mai important lucru este să înțelegeți nevoile clienților dvs. și să vă adaptați mesajul în funcție de acestea. Restul va urma.

Cum scrieți un e-mail țintit de vânzări promoționale?

Pentru fiecare client nou, va trebui să scrieți un nou e-mail care să includă un salut personal, o prezentare generală a produsului sau serviciului, un obiectiv de vânzare și un apel la acțiune.

Cum încheiați un e-mail de vânzări promoționale?

Puteți încheia un e-mail de vânzări promoționale cu un apel la acțiune care oferă destinatarului un produs sau un serviciu.

Ready to put our sales templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Cum se scrie un e-mail de vânzări promoționale?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Puteți aborda scrierea e-mailurilor de vânzări promoționale în numeroase moduri. Cel mai important lucru este să înțelegeți nevoile clienților dvs. și să vă adaptați mesajul în funcție de acestea. Restul va urma.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Cum scrieți un e-mail țintit de vânzări promoționale?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Pentru fiecare client nou, va trebui să scrieți un nou e-mail care să includă un salut personal, o prezentare generală a produsului sau serviciului, un obiectiv de vânzare și un apel la acțiune.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Cum încheiați un e-mail de vânzări promoționale?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Puteți încheia un e-mail de vânzări promoționale cu un apel la acțiune care oferă destinatarului un produs sau un serviciu.” } }] }
Înapoi la șabloane Creați un cont GRATUIT

Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.

×
Programați un apel unu-la-unu și descoperiți cum LiveAgent poate fi avantajos afacerii dumneavoastră.

Suntem disponibili pe mai multe date

Programați o demonstrație