Șabloane de e-mail de marketing sunt instrumente esențiale pentru companiile care doresc să crească vânzările, să atragă și să păstreze clienții. LiveAgent oferă 10 modele de e-mailuri de marketing gata de utilizare, inclusiv pentru achiziție și post-cumpărare.
Numărul de utilizatori de e-mail la nivel global s-a ridicat la 3,9 miliarde în 2019 și urmează să crească la 4,48 miliarde de utilizatori în 2024, potrivit Statista. De aceea, companiile cheltuiesc din ce în ce mai mult pe marketingul prin e-mail și îl folosesc pentru atragerea de potențiali clienți, păstrarea clienților existenți, creșterea vânzărilor și accelerarea ROI. Campaniile eficiente de marketing prin e-mail pot face totul. Pentru că este una dintre cele mai rentabile și mai bogate în conversii forme de marketing digital, se așteaptă ca cheltuielile globale pentru marketingul prin e-mail să crească în continuare în următorii ani. Aflați mai multe motive pentru care ar trebui să acordați atenție marketingului prin e-mail și inspirați-vă cu cele 10 modele de e-mailuri de marketing pe care le creăm.
Fie că doriți să câștigați mai mulți clienți sau să vă consolidați relația cu cei existenți, marketingul prin e-mail vă poate ajuta să ajungeți direct la publicul dvs. și să stimulați afacerile. Aruncați o privire la următoarele statistici care dovedesc că marketingul prin e-mail este un instrument valoros pentru afacerile de orice dimensiune și din orice sector:
Un raport realizat de McKinsey Global Institute a arătat că un angajat în interacțiune petrece aproximativ 28% din timpul săptămânii de lucru gestionând e-mailuri – ceea ce reprezintă aproape o treime din timpul lor de lucru. Una dintre modalitățile de a reduce acest timp este utilizarea de șabloane de e-mail gata făcute. Iată 10 șabloane de e-mail de bază (bazate pe tipurile de e-mailuri pe care comercianții sunt susceptibili să le trimită în mod repetitiv) pe care le puteți folosi ca punct de plecare și le puteți personaliza pentru propriile campanii de marketing și comunicări de marketing outbound.
We’re excited to welcome you to the [Brand] family!
Every single one of us is here to make sure you’re happy with [Product]. Firstly, let’s make sure your account is set up properly.
Watching our Onboarding Tutorial will help you familiarize yourself with [product]. It covers how to complete your set up process, key features of your account, plus some handy tips and tricks.
Onboarding Tutorial Video
If you need any help at all, drop us a line anytime at (email) or Tweet us @brandname We’ll be more than happy to lend a hand!
Until next time,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for subscribing to [Brand’s] Weekly Newsletter!
By signing up for our newsletter, each week you’ll be the first to hear about our [updates/ news/ hot deals/ events/ webinars] and receive exclusive content straight to your inbox.
Want more? Follow us on Facebook and Twitter to get your daily dose of advice, helpful tips, and industry trends.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
To ensure that our messages arrive (and don’t go to your junk or bulk email folders), please add (email) to your address book.
We noticed that you left a few items in your shopping cart. We’re low on stock, so they could sell out quickly! But don’t worry, it’s not too late yet. Here’s what you wanted to get:
Item 1
Item 2
Item 3
Click this link to get back to where you left off and complete your purchase: customer’s cart
Thanks for shopping with [Brand]! If you have any questions or issues during the checkout process, we’re always here to help.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
We’re sorry to see you go! 🙁 Your current subscription will remain active until [Date]. We’ll automatically downgrade you to a free account after that date, but you’ll always be able to access your account.
If you’d like to reactivate your account, simply click the button below:
Reactivate My Account
If you have any questions, feel free to reach out to us at any time.
We’ll miss you!
[YOUR SIGNATURE]
Join us for a live webinar on [Date/ Time] to find out the most effective ways to [details on what the webinar is about]. Together with our Head of Marketing, [Name], we’re going to squeeze in as much practical info as we can under 60 minutes. You won’t want to miss this! Here’s what we’ll cover:
How you can […]
Best practices on […]
Simple strategies to improve […]
[Save Your Seat]
If you register today, we’ll send you the recording of the webinar as an added bonus for free.
See you there!
[YOUR SIGNATURE]
This summer has started quite productively for [Company] as we’ve been working hard on a few long-awaited updates to [Product] that make it stronger, faster, and more useful to you. The updates are now live and you can read more about them on our blog: blog post link
Here are our top 3 features from the past 3 months:
Feature 1 (From now on you can …)
Feature 2 (We’ve added …)
Feature 3 (The tool now supports …)
We’d love to hear your thoughts on our latest updates – which one of them have you tried already? And as always, let us know if there’s anything we can do to make your experience with [Company] better.
Best Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I run co-marketing partnerships at [your company], a [what your company does] that’s recognized for [what your company is recognized for]. We have an audience of [audience persona and audience size] that has shown interest in [what their company does].
My team focuses on partnerships with companies like yours – we’ve also worked with [examples of other companies you’ve worked with]. I believe there’s an opportunity for us to partner on [asset you’d like to partner on] to [end goal you’d like to achieve].
Would you be interested in talking about partnership opportunities between [their company] and [your company]? If you’re not the best person to continue a conversation with, would you mind introducing me to someone I could speak with?
Looking forward to hearing from you,
[YOUR SIGNATURE]
I’ve been a subscriber and a big fan of [Blog Name] for some time now – and I’ve especially enjoyed reading one of your recent posts about [details of a blog post]. I noticed there was no article covering [the aspect they haven’t covered]. So, I thought I’d write a draft and see if you would be interested in publishing it on your blog.
Please find the draft attached. Does this sound like something that would be suitable for your readers? If you’re interested in publishing it, I would be excited to see it go up! If you’d like me to make any revisions, I can do that too.
Looking forward to your feedback,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for sending over the article on [article topic]. However, I will have to pass on this piece because it doesn’t completely meet our guidelines for guest posts. Besides, we already have a couple of articles about this topic, you can check them out here: links to previous posts.
However, I’m open to another pitch from you in the future. If you have any questions about our guest post guidelines, don’t hesitate to reach out.
Thanks again and hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]
Ready to test our email marketing templates?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small and medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Șabloane de e-mail privind vânzări promoționale
Folosiți cele 10 șabloane de e-mailuri de vânzări promoționale pentru fiecare ocazie. De la șabloanele de Black Friday la vânzări ascendente și promoții pentru zile de naștere - le avem pe toate.
Șabloane de e-mail de întâmpinare a clienților
Marketingul prin e-mail rămâne eficient pentru vânzări, iar întâmpinarea clienților este importantă pentru loialitate. Șabloanele de e-mail sunt utile pentru a comunica cu clienții și a le oferi valoare. Este crucial să investiți în canale de comunicare practice și eficiente, cum ar fi marketingul prin e-mail.
Șabloane de e-mailuri informative
E-mailurile informative sunt esențiale pentru a informa clienții despre modificări, evenimente și situații importante fără a include elemente de marketing. Ele sunt scurte, concise și mențin o relație bună cu clienții.
Șabloane de e-mail de apreciere a clienților
Evitați limbajul complex și jargonul în comunicarea cu clienții. Răspundeți politicos și profesionist, formatând informațiile importante înainte de a trimite. E-mailurile de apreciere a clienților sunt esențiale pentru a crește satisfacția și loialitatea clienților. Software-ul LiveAgent este apreciat de peste 21.000 de companii din întreaga lume, oferind flexibilitate, personalizare și prețuri corecte.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team