Șabloane de e-mail de marketing

Numărul de utilizatori de e-mail la nivel global s-a ridicat la 3,9 miliarde în 2019 și urmează să crească la 4,48 miliarde de utilizatori în 2024, potrivit Statista. De aceea, companiile cheltuiesc din ce în ce mai mult pe marketingul prin e-mail și îl folosesc pentru atragerea de potențiali clienți, păstrarea clienților existenți, creșterea vânzărilor și accelerarea ROI. Campaniile eficiente de marketing prin e-mail pot face totul. Pentru că este una dintre cele mai rentabile și mai bogate în conversii forme de marketing digital, se așteaptă ca cheltuielile globale pentru marketingul prin e-mail să crească în continuare în următorii ani. Aflați mai multe motive pentru care ar trebui să acordați atenție marketingului prin e-mail și inspirați-vă cu cele 10 modele de e-mailuri de marketing pe care le creăm.

De ce marketingul prin e-mail este esențial pentru afacerea dvs.

Fie că doriți să câștigați mai mulți clienți sau să vă consolidați relația cu cei existenți, marketingul prin e-mail vă poate ajuta să ajungeți direct la publicul dvs. și să stimulați afacerile. Aruncați o privire la următoarele statistici care dovedesc că marketingul prin e-mail este un instrument valoros pentru afacerile de orice dimensiune și din orice sector:

  • Pentru fiecare dolar pe care îl cheltuiți pe marketingul prin e-mail, vă puteți aștepta la un randament mediu de 0,38 dolari.
  • 80% dintre profesioniștii din mediul de afaceri sunt de acord că marketingul prin e-mail stimulează achiziția și păstrarea clienților.
  • E-mailul are rate de conversie mai mari decât rețelele de socializare și rezultatele motoarelor de căutare la un loc.
  • 72% dintre consumatori preferă e-mailul ca sursă de comunicare în afaceri.
  • 61% dintre consumatori se bucură să primească e-mailuri promoționale săptămânal, în timp ce 38% ar dori ca e-mailurile să fie trimise chiar mai des.
  • 88% dintre utilizatorii de smartphone-uri verifică în mod activ e-mailurile de pe telefoanele lor. Acest lucru o face mai populară decât orice altă aplicație atât pentru iPhone, cât și pentru Android.
Marketing prin e-mail în LiveAgent
Marketing prin e-mail în LiveAgent

10 șabloane de e-mail de marketing

Un raport realizat de McKinsey Global Institute a arătat că un angajat în interacțiune petrece aproximativ 28% din timpul săptămânii de lucru gestionând e-mailuri – ceea ce reprezintă aproape o treime din timpul lor de lucru. Una dintre modalitățile de a reduce acest timp este utilizarea de șabloane de e-mail gata făcute. Iată 10 șabloane de e-mail de bază (bazate pe tipurile de e-mailuri pe care comercianții sunt susceptibili să le trimită în mod repetitiv) pe care le puteți folosi ca punct de plecare și le puteți personaliza pentru propriile campanii de marketing și comunicări de marketing outbound.

Șablon de e-mail de marketing de bun venit pentru clienți


Hi [NAME],

We’re excited to welcome you to the [Brand] family!

Every single one of us is here to make sure you’re happy with [Product]. Firstly, let’s make sure your account is set up properly.

Watching our Onboarding Tutorial will help you familiarize yourself with [product]. It covers how to complete your set up process, key features of your account, plus some handy tips and tricks.

Onboarding Tutorial Video

If you need any help at all, drop us a line anytime at (email) or Tweet us @brandname We’ll be more than happy to lend a hand!

Until next time,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de abonare la newsletter


Hi [NAME],

Thank you for subscribing to [Brand’s] Weekly Newsletter!

By signing up for our newsletter, each week you’ll be the first to hear about our [updates/ news/ hot deals/ events/ webinars] and receive exclusive content straight to your inbox.

Want more? Follow us on Facebook and Twitter to get your daily dose of advice, helpful tips, and industry trends.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

To ensure that our messages arrive (and don’t go to your junk or bulk email folders), please add (email) to your address book.

E-mail de reimplicare a clienților


Hey there!
I noticed you haven’t logged into your account in quite some time, so I just wanted to take a moment to check in with you and see if there’s anything I can help you with.
Feel free to continue working on your account at www.companywebsite.com and please reach out to me if I can be of any assistance.
If you need a refresher on how [Product/ Service] works, check out our quick user guide.
Hope to see you back again soon,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail privind abandonarea coșului de cumpărături


Hey [NAME],

We noticed that you left a few items in your shopping cart. We’re low on stock, so they could sell out quickly! But don’t worry, it’s not too late yet. Here’s what you wanted to get:

Item 1
Item 2
Item 3

Click this link to get back to where you left off and complete your purchase: customer’s cart

Thanks for shopping with [Brand]! If you have any questions or issues during the checkout process, we’re always here to help.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de anulare a contului


[NAME],

We’re sorry to see you go! 🙁 Your current subscription will remain active until [Date]. We’ll automatically downgrade you to a free account after that date, but you’ll always be able to access your account.

If you’d like to reactivate your account, simply click the button below:

Reactivate My Account

If you have any questions, feel free to reach out to us at any time.

We’ll miss you!
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de anunțare a seminarului web


Hi [NAME],

Join us for a live webinar on [Date/ Time] to find out the most effective ways to [details on what the webinar is about]. Together with our Head of Marketing, [Name], we’re going to squeeze in as much practical info as we can under 60 minutes. You won’t want to miss this! Here’s what we’ll cover:

How you can […]
Best practices on […]
Simple strategies to improve […]

[Save Your Seat]

If you register today, we’ll send you the recording of the webinar as an added bonus for free.

See you there!
[YOUR SIGNATURE]

Șablon de e-mail de actualizare a produselor/serviciilor


Hi [NAME],

This summer has started quite productively for [Company] as we’ve been working hard on a few long-awaited updates to [Product] that make it stronger, faster, and more useful to you. The updates are now live and you can read more about them on our blog: blog post link

Here are our top 3 features from the past 3 months:

Feature 1 (From now on you can …)
Feature 2 (We’ve added …)
Feature 3 (The tool now supports …)

We’d love to hear your thoughts on our latest updates – which one of them have you tried already? And as always, let us know if there’s anything we can do to make your experience with [Company] better.

Best Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Șablon de e-mail de parteneriat de co-marketing


Hi [Name] ,

I run co-marketing partnerships at [your company], a [what your company does] that’s recognized for [what your company is recognized for]. We have an audience of [audience persona and audience size] that has shown interest in [what their company does].

My team focuses on partnerships with companies like yours – we’ve also worked with [examples of other companies you’ve worked with]. I believe there’s an opportunity for us to partner on [asset you’d like to partner on] to [end goal you’d like to achieve].

Would you be interested in talking about partnership opportunities between [their company] and [your company]? If you’re not the best person to continue a conversation with, would you mind introducing me to someone I could speak with?

Looking forward to hearing from you,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de lansare a unui articol de blog invitat


Hi [NAME],

I’ve been a subscriber and a big fan of [Blog Name] for some time now – and I’ve especially enjoyed reading one of your recent posts about [details of a blog post]. I noticed there was no article covering [the aspect they haven’t covered]. So, I thought I’d write a draft and see if you would be interested in publishing it on your blog.

Please find the draft attached. Does this sound like something that would be suitable for your readers? If you’re interested in publishing it, I would be excited to see it go up! If you’d like me to make any revisions, I can do that too.

Looking forward to your feedback,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de respingere a unui articol de blog invitat


Hi [NAME],

Thank you for sending over the article on [article topic]. However, I will have to pass on this piece because it doesn’t completely meet our guidelines for guest posts. Besides, we already have a couple of articles about this topic, you can check them out here: links to previous posts.

However, I’m open to another pitch from you in the future. If you have any questions about our guest post guidelines, don’t hesitate to reach out.

Thanks again and hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]

Ready to test our email marketing templates?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small and medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Șabloane de e-mail de marketing – Întrebări frecvente 

Marketingul prin e-mail este încă relevant?

Marketingul prin e-mail este încă un instrument puternic care poate fi folosit pentru a vă promova afacerea sau organizația. Este o modalitate accesibilă de a păstra legătura cu clienții, oferind o modalitate rapidă și convenabilă de a fideliza clienții.

Care este lungimea optimă a unui e-mail de marketing?

E-mailurile de marketing trebuie să fie scurte și la obiect. Nu se știe niciodată cât timp are clientul dvs. la dispoziție pentru a-l citi, așa că este important să fie scurt. Lungimea optimă a unui mesaj de e-mail este între 4 și 6 propoziții, în general sub 200 de cuvinte.

De ce ar trebui să folosiți șabloane de e-mail de marketing?

Utilizarea șabloanelor de marketing va economisi timp și efort atunci când doriți să faceți aceleași modificări la un mesaj de marketing ca parte a fluxului dvs. obișnuit de lucru.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “De ce ar trebui să folosiți șabloane de e-mail de marketing?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Utilizarea șabloanelor de marketing va economisi timp și efort atunci când doriți să faceți aceleași modificări la un mesaj de marketing ca parte a fluxului dvs. obișnuit de lucru.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Este marketingul prin e-mail încă relevant?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Marketingul prin e-mail este încă un instrument puternic care poate fi folosit pentru a vă promova afacerea sau organizația. Este o modalitate accesibilă de a păstra legătura cu clienții, oferind o modalitate rapidă și convenabilă de a fideliza clienții.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Care este lungimea optimă a unui e-mail de marketing?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “E-mailurile de marketing trebuie să fie scurte și la obiect. Nu știi niciodată cât timp are la dispoziție clientul tău pentru a-l citi, așa că este important să fie scurt. Lungimea optimă a unui mesaj de e-mail este între 4 și 6 propoziții, în general sub 200 de cuvinte.” } }] }
Înapoi la șabloane Creați un cont GRATUIT

Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.

×
Programați un apel unu-la-unu și descoperiți cum LiveAgent poate fi avantajos afacerii dumneavoastră.

Suntem disponibili pe mai multe date

Programați o demonstrație