Șabloane de răspuns personalizate la cererile de funcții ale clienților, pentru companiile SaaS. Sfaturi despre cum să gestionați solicitările și să răspundeți la ele profesionist, oferind explicații, alternative, sau anunțând dezvoltarea viitoare a funcției. Exemple de e-mailuri personalizate inclusiv șabloane pentru răspunsul pozitiv, negativ, sau neutru.
Înregistrându-mă, accept Termeni și condiții și Politică de confidențialitate.
Dacă lucrați într-o afacere SaaS, există șanse să primiți tot timpul cereri de funcții din partea clienților. Solicitările de funcții sunt mesaje pe care clienții le trimit pentru a se informa cu privire la o funcție care nu este inclusă în produsul sau serviciul dvs. Primirea de cereri de funcții nu ar trebui să fie privită ca un feedback negativ. De fapt, înseamnă că clienților dvs. le pasă suficient de mult încât să împărtășească ideile lor despre cum cred ei că ați putea îmbunătăți produsul sau serviciul dvs.
Cu toate acestea, multe dintre aceste solicitări nu se vor alinia întotdeauna cu viziunea companiei dvs. sau nu vor avea sens pentru majoritatea clienților dvs. Indiferent dacă veți implementa sau nu funcția solicitată, tot trebuie să răspundeți clienților într-un mod profesionist și să vă asigurați că mesajul dvs. lasă o impresie pozitivă. Iată câteva dintre cele mai bune modalități de a răspunde la solicitările de funcții ale clienților, inclusiv la cele care nu se încadrează în foaia de parcurs a produsului dvs. sau care ar putea fi posibile, dar nu vor fi implementate în viitorul imediat.
Gestionarea cererilor de funcții poate fi o provocare. Deși nu există o modalitate perfectă de a răspunde la toate solicitările de funcții ale clienților, deoarece depinde în mare măsură de context, iată 7 șabloane de e-mail de răspuns la solicitări de funcții care vă pot ajuta să vă creați propriile răspunsuri într-un mod eficient, asigurându-vă în același timp că, clienții rămân mulțumiți de răspunsul dvs. chiar dacă trebuie să le respingeți solicitarea.
Șablon de e-mail #1
Hi [Name],
Thank you for contacting us. You’re asking a great question. I can definitely see how this feature could be beneficial, but unfortunately, it’s not something that we can offer right now.
Could you please explain what you were hoping to achieve with this feature (in the event that [Product] did support that feature)? If you do let me know, I can possibly recommend a workaround or alternative solution.
I’m sorry that we can’t offer you this exact feature, but please tell me if there’s anything else that I can help with.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Șablon de e-mail #2
Hi [Name],
Thank you so much for emailing me about this. Right now, we do not have this feature available. I can certainly understand how that might be frustrating for you, especially given the scenario you described.
That being said, we aren’t planning on building this into our feature set at this point in time since it doesn’t fit into our current product roadmap. I’m going to pass along your thoughts and needs to our product development team, and I will let you know if this becomes something that we might build in the future.
Thanks again for contacting me. Please don’t hesitate to reach out if you have any other ideas.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Șablon de e-mail #3
Hi [Name],
Thank you for taking the time to contact us. There’s no way to do that at the moment, but the good news is that we have already started working on that feature, and it will be available in one of our upcoming releases.
I’m going to make sure that we reach out to you as soon as this feature goes live. Is this the best email to send that notification to?
In the meantime, I recommend [alternative solution]. If you have any other questions or feedback – please don’t hesitate to let us know.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Șablon de e-mail #4
Hi [Name],
Thanks so much for reaching out about this and sharing your perspective. While we currently don’t offer this feature, we are planning on offering something similar to it in the near future. I can’t give you the exact timeline of when it will be ready, but I can tell you that it’s already in the works and we’ll have it released within the next few months.
I just added you to the follow-up list, so as soon as we do have news regarding this feature, we’ll be sure to reach out. Feel free to let us know if you have any other questions or feedback.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Șablon de e-mail #5
Hi [Name],
Thank you so much for reaching out – that is a great suggestion and I appreciate you explaining how it would help you out. We have had other customers asking about this feature as well. While we’re actively looking into the possibility of developing it – it isn’t on our product roadmap for the next few months.
That said, I have added you to the follow-up list, so you can be sure you’ll be the first to know if and when anything changes on the status of this feature.
Though we can’t offer exactly what you’re after, I do have a suggestion that might get you most of what you need: [different features with a similar functionality].
Please, let me know if you have other questions, concerns, or feedback.
Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]
Șablon de e-mail #6
Hi [Name],
Thank you for using [Product/ Service] and moreover, for caring enough to send us your suggestion. We genuinely appreciate it.
There is no way to do what you’re asking for at the moment, unfortunately. While we don’t have plans to build anything like that in the nearest future, I can definitely understand why this would be a handy feature for you and other users.
I’m going to pass along your request to our product development team so that they can consider this moving forward and weigh it against our current product roadmap. In the meantime, I’ll be sure to reach out to you if anything changes about this or we start to work on it.
Thanks again for writing in and I’m sorry that I didn’t have better immediate news for you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Șablon de e-mail #7
Hi [Name],
Thank you for writing in and sharing your specific case. I understand how frustrating it must be to lose a feature that you’ve come to rely on, however, it’s not something we plan to replace. Let me give you a bit more context on why we made that change and how it will hopefully benefit you and other customers in the long run.
In short, it was a complex feature to maintain. It wasn’t being used by the majority of our customers, which meant we were spending a lot of development time and resources on something that wasn’t making our product better for most people.
That being said, by deciding to drop it, we’ve been able to allocate those resources into building [features X and Y], that have been long-awaited by many users – and you’ll see them rolling out much sooner than we originally planned.
I realize that it doesn’t solve your immediate issue, though. Some of our customers have found that [alternative feature] is a good substitute for that functionality. I hope that helps to some extent.
Thanks once again for taking the time to reach out. If you have any other questions, feedback, or concerns, please let me know.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
În cazul în care utilizatorii descoperă erori sau au nevoie de îmbunătățiri la un produs, atunci pot notifica producătorul prin trimiterea unei cereri de funcții.
Răspundeți tuturor clienților care trimit o solicitare de funcție, întrebându-i dacă pot descrie funcția/eroarea mai detaliat. Dacă solicitarea este specifică, o puteți adăuga la foaia de parcurs pentru dezvoltare.
Puteți primi solicitări de funcții sub formă de tichete în programul de asistență. În LiveAgent puteți să le acordați prioritate și să stabiliți o dată limită pentru rezolvarea lor.
Save our templates as canned messages and reply to feature requests with one click.
Test our canned messages with a free 14-day trial today. No credit card required.
Șabloane de email de răspuns la cererea de rambursare
Prioritatea în serviciul clienților este punerea lor pe primul loc, oferindu-le răspunsuri rapide și servicii de calitate. LiveAgent oferă șabloane gratuite pentru evenimente și comerț electronic.
Canalele de comunicare ale Metacritic
Metacritic colectează recenzii și evaluări de top ale criticilor din muzică, jocuri, televiziune și filme. Pot fi contactați prin e-mail, rețele sociale sau auto-asistență.
LiveAgent este un software popular pentru suportul clienților în industria de găzduire web, oferind soluții personalizate și demo-uri gratuite. Acesta permite conversații prin chat, email, telefon și rețele sociale, ajutând la gestionarea clienților nervoși și îmbunătățind comunicarea cu potențialii clienți. Software-ul oferă funcționalități precum mesaje predeterminate, GIF-uri și date stocate despre clienți, ajutând la creșterea vânzărilor și satisfacției clienților.
Apreciem înscrierea dvs. recentă în LiveAgent.
Imediat după ce contul dvs. este creat, vă va fi trimis un mesaj la adresa dvs. de e-mail cu detaliile de conectare.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Suntem disponibili pe mai multe date