Descoperiți 10 șabloane de e-mail eficiente pentru programul dvs. de fidelizare, care vă vor ajuta să vă implicați clienții, să construiți relații cu aceștia și să creșteți vânzările. Investiția în programe de fidelizare are beneficii pe termen lung, iar e-mailul rămâne unul dintre cele mai eficiente canale pentru a stimula afilierea.
Înregistrându-mă, accept Termeni și condiții și Politică de confidențialitate.
În timp ce achiziția de clienți poate părea o investiție mai bună pentru întreprinderi, numeroase studii au demonstrat că, pe termen lung, atragerea de noi clienți poate costa compania dvs. de până la 7 ori mai mult în comparație cu păstrarea clienților existenți. Când vine vorba de păstrarea clienților, programele de fidelizare pot fi un instrument puternic care îi face să revină, reduce rata de dezabonare a clienților și crește vânzările dvs. generale. Citind acest articol veți afla de ce merită să investiți în programele de fidelizare, împreună cu 10 exemple de șabloane de e-mail pe care le puteți folosi în campaniile de marketing pentru programele de fidelizare.
Un program de fidelizare a clienților este un program de recompense pe care o companie îl oferă clienților săi pentru a-i încuraja să cumpere mai mult, oferindu-le anumite beneficii. Acestea pot include reduceri, marfă gratuită, produse lansate în avans, avantaje exclusive sau orice alte recompense semnificative. Deși sunt adesea folosite pentru a atrage noi clienți, scopul principal al programelor de fidelizare este de a păstra clienții existenți, de a încuraja loialitatea și de a încuraja susținerea mărcii.
O varietate de studii privind loialitatea clienților au arătat că programele de loialitate pot aduce o valoare imensă oricărei afaceri. Iată doar câteva statistici impresionante de menționat:
Un sondaj realizat de iVend a constatat că aproape 63% dintre consumatorii din întreaga lume preferă să primească comunicări de la întreprinderi prin e-mail – ceea ce face ca e-mailul să fie unul dintre cele mai eficiente canale pentru a stimula afilierea la un program de fidelizare. Iată 10 șabloane de bază pe care le puteți folosi în campaniile de e-mail din cadrul programului dvs. de loialitate pentru a îmbunătăți implicarea clienților, pentru a construi relații mai bune pe termen lung cu clienții și pentru a crește vânzările.
We’re thrilled to announce the launch of our new [Loyalty Program Name]. We’ve added lots of exciting and exclusive rewards to say thank you to our amazing customers, like you!
Earn [X] points for every $** you spend [online and/or in-store] to unlock exclusive rewards.
[Reward Title 1] – [***] points to redeem
[Reward Title 2] – [***] points to redeem
[Reward Title 3] – [***] points to redeem
JOIN THE [LOYALTY PROGRAM NAME]
Have a question? We’re here to help. Contact us today or visit our FAQs.
[YOUR SIGNATURE]
Welcome to [Business name] and thank you for signing up! Please enjoy 15% OFF your first purchase at [www.website.com]. Just enter [code] at checkout.
SHOP NOW
By the way, did you know about all the exclusive perks that you can receive for joining our loyalty program? Just to name a few …
[Benefit #1]
[Benefit #2]
[Benefit #3]
JOIN NOW
If you have any questions or ever need help, feel free to email us at [email address], call us at [phone number] or visit our FAQs.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Welcome to [Loyalty Program Name] Rewards! Now you can earn points every time you shop online or in our stores. Redeem your points for fun rewards, like free products and special discounts.
As a thank you for joining [Business’s] Loyalty Program, we have credited you with 50 points, and you are now on your way to your first reward.
100 points are all you need to get your first free product/ discount – here are two quick ways to get there:
Like our Facebook page (50 points)
Follow [Brand] on Instagram (50 points)
When you’re done, you can check your points balance and find more ways to earn points by visiting our website.
If you have any questions or need help – feel free to email us at [email address] or give us a call at [phone number].
Thanks for becoming part of our community!
[YOUR SIGNATURE]
We hardly need to tell you that the more points you earn, the more you get. You are now only ** $/ ** points away from [Loyalty Program Name] Gold Level Rewards! At this level you’ll enjoy:
[Benefit #1]
[Benefit #2]
[Benefit #3]
Earning more points is easy!
Place an order: ** points
Refer a friend: ** points
Follow us on social media: ** points
Make a product review: ** points
Thanks for your continued loyalty.
[YOUR SIGNATURE]
We’re thrilled to report that you just leveled up to our [tier name] tier!
You’re about to enjoy exclusive opportunities, including early access to [tier name]-only sales throughout the year, and even more points for every single purchase you make.
EXPLORE MY REWARDS
Enjoy, and thanks for being an amazing customer!
[YOUR SIGNATURE]
Thanks for being a loyal [Loyalty Program Name] member! Check out your monthly membership statement below.
Status: Active Member
Points balance: ***
Expiring points: *** points expiring on [dd/mm/yy]
Points to next level: ***
Earn even more points when you shop our special deals now through [date].
SHOP NOW
Got questions? We’ve got answers! Visit our FAQs to see if we’ve covered your question, call us at [number] or start a live chat with our service reps.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
This is just a friendly reminder that your [Customer Loyalty Rewards Program] points will expire at the end of the year (December 31st, 2020). Make sure to redeem your points on any order before this date– they will not roll over into 2021!
Your current balance is ***points.
SHOP NOW
Any questions or issues? Send us a message – we’re always happy to help!
[YOUR SIGNATURE]
We just wanted you to know that WE MISSED YOU since we haven’t seen you in a while. So we’ve decided to credit your account with *** points!
CLAIM YOUR FREE POINTS NOW
The more points you earn, the more benefits you get access to. Here’s a quick reminder of how to earn more points:
SHOP: Spend $** and get ** points
REFER FRIENDS: Get ** points when they place their first order
FACEBOOK: Like our Facebook page and get ** points
INSTAGRAM: Follow us on Instagram and get ** points
Have questions or need help redeeming your points? We would be more than happy to assist you via [email], [phone number], or live chat.
Thank you for being a [Brand] customer and part of our family.
[YOUR SIGNAT
[copy button="yes"]
[Name],
You’ve been a valued member of [Brand’s] loyalty program for [period of time] now. Don’t you think it’s time you let the world know? We’ll reward you if you do!
Give $** and get ** points when you refer a friend
HERE’S HOW IT WORKS
Send your below unique $** discount code to your friends
Your friend gets $** off their purchase
You get ** Rewards Points when your friend completes their purchase
Your current rewards points balance is: ***
READY TO SHARE?
Copy and paste this code and share amongst friends: CODE
Any questions or issues? We’re always here to help. Thanks for being an awesome customer!
[YOUR SIGNATURE]
From all of us at [Company], we wanted to take a moment to wish you the happiest of birthdays! Here’s another reason to celebrate: we’ve just added [reward amount] points to your account!
CHECK MY BALANCE
Thanks for being a loyal customer and we hope you enjoy your special day.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Puteți să vă promovați programul de fidelizare prin trimiterea de e-mailuri membrilor programului de fidelizare. În plus, le puteți oferi un link pentru a se înscrie în programul dvs. de fidelizare.
Există multe modalități de a măsura succesul unui program de fidelizare. Puteți măsura numărul de persoane care participă la program, numărul de persoane care au găsit programul util și numărul de persoane care au generat recomandări.
Lungimea optimă a e-mailului din programul de fidelizare ar trebui să fie de aproximativ 1000-1500 de simboluri (aproximativ 100-150 de cuvinte).
Free templates and a free trial?
That's right! Enjoy a free 14-day trial on us. Test all that LiveAgent has to offer, including email templates and canned messages.
Cum să folosiți stimulentele pentru clienți
Stimulentele pentru clienți oferă o valoare suplimentară și îmbunătățesc relația cu aceștia. Acestea pot fi utilizate prin recompense, feedback și implicarea în social media.
Teoria serviciului pentru clienți
Șabloanele de răspuns agent economisesc timpul asistenților clienți, oferind soluții rapide și de calitate. Motivația angajaților este crucială pentru a avea clienți mulțumiți. Un aspect important este viteza de răspuns a agenților, iar instrumentele adecvate și abilitățile agenților sunt cheia succesului în serviciul pentru clienți.
Șabloane pentru e-mail de anulare
LiveAgent oferă gestionarea facturării și soluții omnicanale pentru serviciul clienților. E-mailurile de anulare ar trebui să lase o impresie pozitivă pentru reangajare clienți.
Apreciem înscrierea dvs. recentă în LiveAgent.
Imediat după ce contul dvs. este creat, vă va fi trimis un mesaj la adresa dvs. de e-mail cu detaliile de conectare.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Suntem disponibili pe mai multe date