Customer service is the way that an organization deals with customers before, during, and after a sale, and the activities involved in dealing with customers.
În ce constă un serviciu excelent de suport clienți?
Există multe modalități prin care puteți oferi un serviciu de suport de calitate. Trebuie să răspundeți întrebărilor clienților cât de repede posibil. Compania trebuie să se concentreze pe construirea unei relații durabile și de încredere cu clienții, nu să se axeze doar pe vânzări. Reprezentanții departamentului de suport ar trebui să asculte clienții cu atenție pentru a-i putea ajuta. Ei trebuie să mențină clienții mulțumiți. Aceasta este cheia succesului. Agenții trebuie de asemenea să fie intruiți și să-și dezvolte aptitudinile și cunoștințele în mod constant.
Care este topul celor mai bune 10 practici în ce privește serviciul de suport?
- Spune-ți Îmi pare rău și Mulțumesc
- Ascultați
- Încurajați exprimarea unei opinii și acționați ținând cont de aceasta
- Gestionați timpul în mod eficient
- Fi-ți empatic
- Identificați tipurile de clienți
- Răspundeți prin Live chat
- Colectați și utilizați datele clienților
- Evitați jargonul
- Instruiți reprezentanții serviciului de asistență clienți.
Cum puteți îmbunătăți serviciul de suport clienți cu ajutorul programului de suport?
Există un singur progres pe care îl poate înregistra o companie, în afara practicilor menționate. Având un program de suport ca LiveAgent, veți cunoaște o îmbunătățire a activităților zilnice în ce privește suportul acordat clienților.
LiveAgent creează un mediu eficient atât pentru agenți cât și pentru clienți. Acesta colectează date de pe toate tipurile de platforme și le redă într-o singură interfață. Crește gradul de retenție al clienților și veniturile companiei.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquires from one interface and start improving your customer service with a 14-day free trial right away.
Ce companii au un serviciu remarcabil de suport clienți?
- Chick-fil-A
- Ikea
- Amazon
Care sunt metodele prin care aceste brand-uri oferă suport de excepție?
După cum puteți observa, companiile activează în domenii diferite. Însă toate se străduiesc să ofere suport de excepție clienților. Haideți să le analizăm și să ne inspirăm din fiecare companie în parte.
Google oferă beneficii angajaților excepționali din SUA. Spre exemplu: mese gratuite la serviciu, medici la dispoziția angajaților, posibilitatea de a aduce animalul de companie la serviciu și multe altele. Acestea creează un mediu de lucru puțin stresant, ceea ce îi face pe reprezentanții serviciului de suport să fie mai creativi și productivi în același timp.
Chick-fil-A este un lanț renumit de restaurante de tip fast-food. Prin ce metode oferă servicii de suport de excepție clienților? Compania pur și simplu înțelege nevoia de a investi în primul rând în angajați. Angajații instruiți pot avea un impact uriaș în cadrul serviciului clienți. Serviciul clienți al Chick-fil-A a fost considerat ca fiind cel mai politicos. Iată cum politețea a făcut din Chick-fil-A un adevărat competitor.
IKEA se focusează pe crearea unei experiențe plăcute. IKEA întotdeauna a făcut tot posibilul să îmbunătățească experiența clienților. Haideți să vedem un exemplu. Familia dvs. trebuie să meargă la cumpărături de mobilă. Dacă aveți copii, IKEA îi invită la locul de joacă în timp ce dvs. faceți cumpărături. De îndată ce ați terminat cumpărăturile, puteți să luați copiii și să mergeți să luați masa în același loc. Acestea reprezintă un bun exemplu de experiență excelentă pentru clienți ce constituie un aspect important, care contribuie la creșterea gradului de satisfacție al clienților companiei.
Și nu în ultimul rând, Amazon. Ce strategie are Amazon încât să primească numeroase aprecieri în ce privește gradul de satisfacție al clienților? Gândiți-vă la momentul în care ați cumpărat ceva de pe Amazon și a trebuit să returnați produsul. Sunt șanse foarte mari ca procesul de retur să se fi desfășurat destul de rapid și ușor. Acesta este unul dintre aspectele la care serviciul de asistență clienți al Amazon excelează.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Ce reprezintă serviciul de suport?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Serviciul de suport presupune interacțiunea directă dintre client și reprezentantul companiei pe care l-a contactat clientul. Serviciul de suport clienți reprezintă un factor important în construirea unei relații cu clienții și a unei imagini de brand.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Cum se poate oferi cel mai bun serviciu de suport clienți?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Există multe modalități prin care puteți îmbunătăți serviciul de asistență clienți. Trebuie să dețineți informații cât mai detaliate despre produsele și serviciile pe care le oferiți. De asemenea, trebuie să ascultați clienții cu atenție și să le solicitați opinia. Nu uitați să adoptați un ton prietenos. Asigurați-vă că echipa dvs. poate oferi răspuns imediat oricărui client. Obțineți cel mai bun feedback din partea clienților și construiți o relație strânsă cu clienții – rezultatele nu vor întârzia să apară!” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Care sunt greșelile cel mai des întâlnite în ce privește serviciul de suport clienți?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Sunt greșeli care se fac și care afectează într-o măsură foarte mare percepția clienților și evident duc la o diminuare a profitului companiei. Una dintre cele mai întâlnite greșeli în ce privește serviciul de suport constă în lipsa competenței membrilor unei echipe care asigura suport clienților. Lipsa de proactivitate a agenților în ce privește nevoile clienților este iarăși una dintre cele mai grave greșeli în cadrul unui proces de asistență. Inexistența disponibilității si suportului imediat pentru clienți reprezintă o altă bulină roșie pentru serviciul de suport. Alte aspecte care dăunează ar fi să nu ascultăm clienții, să ne încălcăm promisiunile și să-i dezamăgim. Dacă nu există un istoric al serviciului de relații cu clienții, este greu ca echipa de suport să fie cu ochii pe procesele ce stau la baza serviciului de suport, ceea ce se poate transpune într-un grad scăzut de satisfacție al clienților. ” } }] }Întrebări frecvente
Ce reprezintă serviciul de suport?
Serviciul de suport presupune interacțiunea directă dintre client și reprezentantul companiei pe care l-a contactat clientul. Serviciul de suport clienți reprezintă un factor important în construirea unei relații cu clienții și a unei imagini de brand.
Cum se poate oferi cel mai bun serviciu de suport clienți?
Există multe modalități prin care puteți îmbunătăți serviciul de asistență clienți. Trebuie să dețineți informații cât mai detaliate despre produsele și serviciile pe care le oferiți. De asemenea, trebuie să ascultați clienții cu atenție și să le solicitați opinia. Nu uitați să adoptați un ton prietenos. Asigurați-vă că echipa dvs. poate oferi răspuns imediat oricărui client. Obțineți cel mai bun feedback din partea clienților și construiți o relație strânsă cu clienții – rezultatele nu vor întârzia să apară!
Care sunt greșelile cel mai des întâlnite în ce privește serviciul de suport clienți?
Sunt greșeli care se fac și care afectează într-o măsură foarte mare percepția clienților și evident duc la o diminuare a profitului companiei. Una dintre cele mai întâlnite greșeli în ce privește serviciul de suport constă în lipsa competenței membrilor unei echipe care asigura suport clienților. Lipsa de proactivitate a agenților în ce privește nevoile clienților este iarăși una dintre cele mai grave greșeli în cadrul unui proces de asistență. Inexistența disponibilității si suportului imediat pentru clienți reprezintă o altă bulină roșie pentru serviciul de suport. Alte aspecte care dăunează ar fi să nu ascultăm clienții, să ne încălcăm promisiunile și să-i dezamăgim. Dacă nu există un istoric al serviciului de relații cu clienții, este greu ca echipa de suport să fie cu ochii pe procesele ce stau la baza serviciului de suport, ceea ce se poate transpune într-un grad scăzut de satisfacție al clienților.
Expert note
Pentru a oferi cel mai bun serviciu de suport clienți, este esențial să avem o echipă bine pregătită, să fim receptivi, să oferim multiple canale de contact și să fim prompti și empatici.

Ce reprezintă serviciul clienți?
A software program for customer support should contain features such as ticket tracking, automation of repetitive tasks, integration with marketing/sales platforms, call recording, automated feedback forms, 24/7 support, and innovative solutions. Businesses seeking to build customer relationships should focus on excellent customer service experiences and rapid, high-quality services. Using a customer-centric approach and technology can improve a company's reputation, loyalty, and revenue. Templates for customer follow-up emails can also enhance the overall customer experience.
Ce reprezintă serviciul clienți?
Programele de suport clienți joacă un rol esențial în comunicarea cu clienții și în rezolvarea diferitelor probleme. Există patru tipuri fundamentale de astfel de programe, inclusiv cele ce permit acumularea unui număr mare de tichete și ulterior analiza trendurilor, automatizarea proceselor repetitive, integrarea facilă cu alte platforme și înregistrarea apelurilor telefonice. În plus, un astfel de program permite colectarea feedback-ului clienților și susținerea serviciului de suport permanent. În contextul cerințelor tot mai mari privind utilizarea inteligenței artificiale și a programelor de suport clienți, serviciul clienți va fi una din principalele direcții pe care afacerile se concentrează pe viitor. Cu peste 180 de funcționalități, LiveAgent este un program software de servicii clienți cu o gamă largă de aplicații.
Serviciul de relații cu clienții
Serviciul de relații cu clienții este esențial pentru orice companie, deoarece ajută la crearea unei imagini bune a companiei și la creșterea gradului de satisfacție a clienților. Retenția clienților poate crește profiturile pe termen lung și promotorii sunt predispuși să cumpere din nou și să încerce noi oferte. Cele trei principii ale unui serviciu clienți sunt ascultarea clienților, abordarea personală și empatia.
Un serviciu de clienți excelent ar trebui să fie disponibil pe multiple canale și să permită clienților să contacteze prin canalul selectat. Dezvoltarea abilităților de comunicare ale echipei și utilizarea unui sistem de serviciu clienți automatizat pot facilita munca agenților și îmbunătăți serviciul clienți.