Îmbunătățiți satisfacția și loialitatea clienților prin trimiterea de e-mailuri de apreciere a clienților. Aflați cum și utilizați aceste șabloane de e-mail pentru a ajuta la creșterea vânzărilor și a implicării clienților.
Înregistrându-mă, accept Termeni și condiții și Politică de confidențialitate.
E-mailurile de apreciere a clienților – sunt ele o necesitate? Având în vedere concurența acerbă de pe piața actuală și faptul că până la 80% din veniturile viitoare ale unei companii vor proveni de la 20% din clienții existenți – conform Gartner Group – construirea unor relații pe termen lung cu clienții și cultivarea loialității clienților nu a fost niciodată mai importantă pentru întreprinderi. Trimiterea de e-mailuri de apreciere a clienților ca parte a strategiei de apreciere a clienților vă poate ajuta să faceți exact acest lucru. E-mailurile de mulțumire bine redactate și trimise la momentul potrivit pot crește satisfacția clienților, pot conduce la o mai mare captivare, îmbunătățire a loialității și a cuvântului din gură în gură.
Studiul realizat de Rockefeller Corporation a arătat că 68% dintre clienți părăsesc o relație de afaceri din cauza unei atitudini percepute ca fiind de indiferență din partea companiei care îi deservește. Un alt studiu realizat de ClickFox a raportat că 62% dintre consumatori nu cred că brandurile cărora le sunt cel mai loiali fac suficient de mult pentru a-i răsplăti. E-mailurile de apreciere le oferă clienților un sentiment de siguranță, arată fața umană a brandului dvs. și vă asigură că apreciați cu adevărat afacerea clientului dvs. Aceste e-mailuri vă pot ajuta să construiți relații mai sănătoase cu clienții și să creșteți valoarea de viață a clienților dvs.
Eloqua a descoperit că e-mailurile cu “Mulțumesc” în subiectul mesajului au o rată de deschidere semnificativ mai mare (14,29%) și o rată de click mai bună (1,93%). Mai jos sunt câteva linii de subiect de e-mail testate și încercate pe care le puteți folosi în campaniile de marketing prin e-mail de apreciere a clienților:
Un e-mail bun de mulțumire a clienților poate contribui în mare măsură la crearea unei experiențe excelente pentru clienți și la îmbunătățirea percepției mărcii. Există numeroase ocazii de a le spune “mulțumesc” clienților dvs. (în urma unei achiziții, a abonării la newsletter, a feedback-ului clienților, cu ocazia sărbătorilor de sezon, a zilelor de naștere ale clienților, la atingerea unor etape importante ale companiei etc.) Consultați aceste 10 tipuri de bază de e-mailuri de apreciere a clienților pentru a vă inspira propriul e-mail:
We appreciate your most recent purchase and hope you will enjoy your new items.
Your payment has been received and your Order [number] is being processed. Once we carefully pack the items, we’ll ship them to you immediately. You can follow your parcel at any time by clicking this tracking code: [tracking code].
NEED HELP?
Our customer service team is always on hand to answer any questions you may have via [email address], live chat, or phone [phone number].
Thanks once again for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for signing up for [Brand]. We’re happy to have you on board! As a show of our appreciation, we’re giving you 10% OFF of our full range of products. Simply use this discount code at the checkout: [code number].
Start Shopping
If you ever have any questions, concerns, or just want to say ‘hi’, feel free to reach out to our support team any time at [email address], live chat, or phone [phone number].
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for subscribing to [Brand’s] weekly newsletter. We’re thrilled to have you aboard! As a subscriber, you’ll be the first to hear about our sales, exclusive deals, new releases, news, and much more.
In the meantime, be sure to check out our website to see what’s new and browse our bestsellers loved by other [Brand] members like you!
SHOP BESTSELLERS
Thanks again for joining us. Your first newsletter will be arriving soon!
[YOUR SIGNATURE]
P.S. To ensure that you are receiving our messages (and they don’t end up in your junk folder), please add [email address] to your address book.
[Agent Name] here from the [Company name] support team. I’d like to personally thank you for completing the survey about your experience using [Product]! Your feedback has helps us improve, so I really appreciate you taking the time.
You made a good point about the [feature name]. I’ll make sure to forward this feature request to our development team.
Thanks again for your contribution to making [Company name] better.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
Someone purchased [Product] using your unique referral link. As a result, and considering you are a [Product] member, we will credit you [one free month/ discount].
No additional action is needed on your part, we’ll automatically apply [the credit/ discount] to your next order/ invoice.
Most importantly, thank you so much for your referral! We’re honored to have such loyal customers like you.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
We heard it’s your Birthday! To celebrate your special day, here’s a 20% OFF coupon to buy yourself something nice. Use code [code number] at checkout by [date].
GET THE PARTY STARTED
Happy Birthday!
[YOUR SIGNATURE]
Did you know that you’ve been with [Brand] for 1 year? We truly value loyal customers like you. And that’s why we strive to always bring you the best service (and great offers, too).
On behalf of everyone here at [Brand], thank you for staying with us. Here’s a little something extra to commemorate our time together:
Enjoy 20% off your next order with this coupon code: [coupon code].
As always, if there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
You’re the reason we made it to 10 years. What an incredible moment to reflect on. We started [Brand] with one mission – to help [people/ businesses achieve their goals]. A decade later and that mission remains the same – but so many other things have changed. Thank you for being a part of our journey. We wouldn’t be here without you!
Ten years is a long time – but it’s just the beginning. We’re so excited for what’s to come and look forward to many more years of bringing you products/ services that help you reach your goals.
Cheers to another decade of [success/ happiness/ health, etc.],
[YOUR SIGNATURE]
The holidays are a great time to give thanks to the people who matter most. For us, it’s our customers like you. Keeping with the holiday spirit, we’d like to do just that.
As a small token of our appreciation, here’s a 15% off coupon code for your next purchase: [CODE NUMBER].
If there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know: [email/ phone number]
Thanks, and happy holidays from [Brand] to you!
[YOUR SIGNATURE]
I just wanted to take a moment of your time to thank you for consecutively choosing us for over five years now, despite the competition. A recent look at the books also proved that you are one of our most frequent (and loved) repeat customers.
We highly appreciate your loyalty and entrusting us with your [specific] needs. If there is anything you’d like us to do to make your experience with [Brand] a better one, please don’t hesitate to reach out to me directly.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Puteți să le arătați clienților dvs. că îi apreciați trimițându-le un e-mail sau un bilet de mulțumire. Mai mult, oferiți-le clienților cadouri virtuale în semn de apreciere.
Lungimea optimă a unui e-mail de apreciere a clienților este de 4 propoziții sau mai mult.
Trimiterea de e-mailuri de apreciere a clienților ajută la creșterea satisfacției clienților și la îmbunătățirea loialității față de marcă.
Ready to take advantage of our free 14-day trial?
Customize and save our customer appreciation templates and send them out directly from LiveAgent. No credit card required.
Șabloane de e-mail de întâmpinare a clienților
Backlink-urile atrag trafic și cresc profilul mărcii. Intâmpinarea clienților este importantă pentru a îndruma utilizarea produselor și serviciilor. Pentru marketing digital eficient, e-mailurile personalizate joaca un rol crucial.
Șabloane de e-mail pentru programul de fidelizare
Programul de fidelizare a clienților aduce beneficii semnificative pentru afaceri, influențând alegerea mărcilor și creșterea frecvenței de cumpărare. E-mailurile personalizate sunt eficiente și pot fi utilizate pentru a îmbunătăți colaborarea cu clienții și a crește vânzările.
Scorul de satisfacție a clienților
Oferiți clienților servicii de calitate și răspunsuri rapide la solicitări prin cunoașterea produselor și serviciilor. Prioritizați satisfacția clienților și tratați-i individual.
Apreciem înscrierea dvs. recentă în LiveAgent.
Imediat după ce contul dvs. este creat, vă va fi trimis un mesaj la adresa dvs. de e-mail cu detaliile de conectare.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Suntem disponibili pe mai multe date