• Academie
  • Introducere în aprecierea clienților

Introducere în aprecierea clienților

Ce este aprecierea clienților?

Aprecierea clienților poate fi definită ca o măsură a eforturilor unei companii față de clienții săi. Este o abordare proactivă pentru a atrage clienții și pentru a le arăta că vă pasă de ei și că sunteți recunoscător pentru afacerea lor. Astfel, inițiativele de apreciere a clienților sunt destinate în principal clienților existenți.

Având o strategie solidă de apreciere a clienților este fundamentul pentru:

Exemplu de apreciere a clienților - LiveAgent
Exemplu de apreciere a clienților

De ce este importantă aprecierea clienților?

Companiile care nu-și prețuiesc clienții riscă să-i piardă în favoarea concurenței, deoarece clienții care nu se simt apreciați și îngrijiți sunt mai predispuși să renunțe.

Studiul Rockefeller Corporation a constatat că 68% din întreaga bază de clienți pleacă din cauza indiferenței percepute, ceea ce înseamnă că ei cred că întreprinderilor nu le pasă de ei – în comparație cu doar 14% care pleacă din cauza nemulțumirii față de produse sau servicii.

Pe de altă parte, dezvoltarea și implementarea unei strategii eficiente de apreciere a clienților poate deveni un factor critic de succes. Companiile care au mai mulți clienți mulțumiți se bucură de o mai bună loialitate a clienților și retenție a acestora. Având în vedere că, clienții loiali cumpără cu 90% mai des și cheltuiesc cu 60% mai mult pe tranzacție, conform studiului Rosetta Consulting – aceasta duce în cele din urmă la creșterea profitabilității afacerii. Un studiu realizat de Andy Fred Wali și Bright C Opara a arătat, de asemenea, că o strategie de apreciere a clienților influențează loialitatea și susținerea clienților, ceea ce duce la creșterea vânzărilor.

Fraze de apreciere a clienților

Limbajul pe care întreprinderile îl folosesc în comunicarea cu potențialii clienți face o mare diferență în percepția clienților. Există multe moduri diferite de a folosi limbajul pentru a exprima recunoștința față de clienții fideli. Iată câteva dintre cele mai fundamentale fraze și cuvinte de reținut:

  • Un simplu „Mulțumesc” și toate variantele sale;
  • Cuvinte de apreciere („Apreciem cu adevărat că ați ales afacerea noastră…” );
  • Cuvinte de recunoștință („Suntem recunoscători pentru mulți ani în care ați fost un client loial.”);
  • Termeni de confirmare și recunoaștere („Pentru a vă recunoaște loialitatea, ne-ar plăcea să vă invităm să vă alăturați programului nostru de apreciere a clienților.”) 
Introducere în aprecierea clienților

Note de mulțumire pentru întreprinderi 

Dacă echipa dvs. de servicii pentru clienți folosește în mod constant aceeași frază, iată câteva exemple bune de formulare diferită a aceleiași fraze:

  • Vă mulțumim pentru comanda dvs.!
  • Vă mulțumim pentru achiziție!
  • Mulțumim pentru comandă!
  • Vă mulțumesc pentru susținerea micii mele afaceri!
  • Vă mulțumesc că îmi susțineți afacerea!
  • Vă mulțumim că ați cumpărat cu noi!
  • Vă mulțumim că ați făcut afaceri cu noi!

Căutați mai multe modele de apreciere a clienților pe care să le utilizați? Consultați șabloanele noastre gratuite de e-mail de apreciere a clienților pe care le puteți copia & lipi.

Idei de apreciere a clienților

Potrivit unui sondaj ClickFox, 62% dintre consumatori nu cred că mărcile lor loiale îi răsplătesc suficient. Există multe moduri diferite, atât creative, cât și simple, prin care o marcă își poate face clienții să simtă că îi pasă de ei.

Investirea de timp și resurse în inițiative de apreciere a clienților și exprimarea regulată a recunoștinței față de aceștia are câteva beneficii. Poate aprofunda în mod semnificativ relațiile cu clienții, crește satisfacția, îmbunătățește loialitatea clienților și încurajează susținerea mărcii.

Oricare ar fi ideile de apreciere a clienților pe care o afacere alege să le implementeze, există câteva lucruri care trebuie reținute întotdeauna. Fiecare încercare de mulțumire a clienților trebuie să fie relevantă, valoroasă, vizibilă, sinceră și, de preferință, personalizată.

30 de idei de apreciere a clienților pe care afacerile le pot folosi pentru a le mulțumi clienților

  • Oferiți cupoane de reducere aleatorii pentru produsele/serviciile dvs.
  • Trimiteți cupoane, carduri cadou sau pur și simplu o cutie de prăjituri clienților fideli.
  • Oferiți actualizări gratuite pentru produse sau servicii.
  • Includeți notele de apreciere a clienților la fiecare achiziție.
  • Oferiți caracteristici personalizate pentru produsele sau serviciile dvs.
  • Oferiți stimulente clienților care au dat recenzii recente de cinci stele.
  • Trimiteți e-mailuri de mulțumire după o achiziție, o recumpărare sau o mărturie.
  • Împărtășiți conținut valoros care îi ajută pe clienți să profite la maximum de produsele sau serviciile dvs.
  • Creați un videoclip de mulțumire și partajați-l cu clienții.
  • Trimiteți prin poștă scrisori de mulțumire personalizate scrise de mână.
  • Prezentați clienții fideli pe site-ul dvs. web, pe blog sau pe rețelele de socializare.
  • Împărtășiți studiile de caz și poveștile de succes ale clienților pe blogul dvs.
  • Oferiți oferte speciale pentru susținătorii dvs. de pe rețelele de socializare.
  • Trimiteți clienților cadouri de apreciere relevante și valoroase.
  • Oferiți clienților sesiuni de consultanță gratuite.
  • Oferiți materiale educaționale gratuite – de exemplu, seminarii web, cărți albe, tutoriale etc.
  • Oferiți reduceri speciale sau gratuități pentru zilele de naștere ale clienților sau trimiteți-le felicitări de ziua de naștere în care le urați pur și simplu „La mulți ani!”.
  • Recompensați clienții cu un program de fidelizare a clienților.
  • Creați un club VIP pentru clienți cu avantaje exclusive.
  • Începeți un program de recomandare și recompensați clienții care își recomandă prietenii.
  • În cazul în care clienții sunt proprietari de afaceri, recomandați afacerea lor altora.
  • Oferiți clienților oferte speciale la alte mărci (necompetitive).
  • Organizați un eveniment memorabil de apreciere a clienților.
  • Organizați un concurs de apreciere a clienților sau un giveaway.
  • Surprindeți clienții fideli din când în când cu avantaje neașteptate.
  • Arătați că ați implementat schimbări ca răspuns la feedback-ul lor.
  • Sărbătoriți momentele importante ale companiei și evidențiați cei mai loiali clienți.
  • Organizați o zi, o săptămână sau o lună dedicată aprecierii clienților. 
  • Faceți o donație către o organizație de caritate locală în numele clientului dvs.
  • Oferiți-vă să sponsorizați un client pentru un eveniment la care acesta participă.

Citate de apreciere a clienților

Aceste 5 citate de apreciere a clienților demonstrează importanța de a avea grijă de clienți și de a le arăta apreciere:

„Un cuvânt de apreciere poate realiza adesea ceea ce nimic altceva nu ar putea realiza.”

B. C. Forbes

„Gravitați lumea dvs. în jurul clientului și mai mulți clienți se vor învârti în jurul dvs.”

Heather Williams

„Clienților nu le pasă cât de mult știți dacă nu știu cât de mult vă pasă.”

Damon Richards

„Clienții sunt ca dinții. Dacă nu ai grijă de ei, dispar unul câte unul până când nu mai există niciunul.”

Jerry Flanagan

„Este mai ușor să iubești un brand atunci când brandul te iubește înapoi.”

Seth Godin

Descoperiți pe cont propriu

Cunoștințele sunt importante, dar numai atunci când sunt puse în practică. Testați tot ce ați învățat în academia noastră chiar în cadrul LiveAgent.

LiveAgent Product Tour

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Înapoi la academie Creați un cont GRATUIT

Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.