• Șabloane
  • Întrebări de sondaj privind satisfacția clienților

Întrebări de sondaj privind satisfacția clienților

Diverse studii au descoperit că:

  • Un client nemulțumit va spune către 9-15 persoane despre experiența lor negativă cu o afacere
  • Este nevoie de o medie de 12 experiențe pozitive pentru a compensa o experiență negativă nerezolvată
  • Clienții care acordă companiei dvs. un rating de 5 stele pe o scară de la 1 la 5 sunt de 6 ori mai predispuși să cumpere din nou de la dvs.

Ceea ce înseamnă acest lucru este că miza este mare pentru companii atunci când vine vorba de satisfacția clienților , iar sondajele privind satisfacția clienților sunt una dintre cele mai eficiente modalități de a afla ce simt clienții despre afacerea dvs. Sondajele vă ajută, de asemenea, să identificați ce funcționează, ce nu și ce trebuie să îmbunătățiți, astfel încât să puteți oferi clienților dvs. o experiență mai bună.

măsurători-sondaj-clienți-pentru-urmărirea-satisfacției-Nicereply
Sondajele CSAT (Satisfacția clienților) ale Nicereply

Ce sunt sondajele de satisfacție a clienților?

Sondajele privind satisfacția clienților sunt chestionare concepute pentru a ajuta companiile să înțeleagă nivelul de satisfacție pe care îl au clienții lor în legătură cu produsele, serviciile, experiențele personale, imaginea de marcă sau asistența pentru clienți. Scopul general al sondajelor de satisfacție a clienților este de a evalua cât de mulțumiți sau nemulțumiți sunt clienții dvs. de diferite aspecte ale produselor, serviciilor sau proceselor dvs.

Sondajele de satisfacție a clienților pot include diferite tipuri de întrebări, cum ar fi întrebări cu alegeri multiple (întrebări cu scară de evaluare, întrebări cu scară binară „da / nu”, întrebări nominale, întrebări cu scară Likert, întrebări diferențiale semantice) și întrebări deschise sau orice combinație de întrebări menționate mai sus.

clienți-rata-sondaj-agenți-Nicereply
Integrarea sondajelor de satisfacție a clienților Nicereply în e-mailurile LiveAgent

Cele mai bune practici pentru sondajele de satisfacție a clienților

  • Fiți concis – sondajele cu 1-3 întrebări au cea mai mare rată medie de finalizare (83,34%)
  • Puneți întrebări care au un scop bine definit și un argument puternic pentru a fi incluse
  • Nu puneți întrebări cu dublă barilă care se referă la mai multe probleme
  • Evitați utilizarea jargonului intern sau industrial care ar putea fi confuz pentru respondenți
  • Folosiți întrebări da / nu, atunci când puneți o întrebare care are un rezultat simplu
  • Permiteți feedback de tip text deschis – s-ar putea să descoperiți noi informații la care nu vă așteptați
  • Asigurați-vă că sondajul dvs. este optimizat pentru dispozitivele mobile .
  • Decideți cele mai bune metode de distribuire a sondajelor pentru afacerea dvs. (e-mailuri, ferestre pop-up pe pagină, widget-uri de feedback etc.)
  • Gândiți-vă la un moment ideal pentru a vă distribui sondajele în diferite etape ale ciclului de viață al clienților
  • Oferiți respondenților la sondaj un bonus (dacă are sens) – studiile au arătat că stimulentele pot crește ratele de răspuns la sondaje cu 5% până la 20%.
  • Mulțumiți clienților pentru feedback-ul lor , indiferent de natura feedback-ului

Întrebări de sondaj de satisfacție a clienților

Pentru a obține feedback valoros de la clienții dvs., trebuie să le adresați întrebările corecte. Mai jos sunt câteva dintre cele mai frecvente întrebări ale sondajului de satisfacție a clienților (atât generale, cât și specifice produselor) pe care le puteți utiliza atunci când creați propriile sondaje CSAT.

Întrebări generale de sondaj de feedback al clienților


-Overall, how satisfied are you with our products?
-How satisfied are you with the diversity of our product/ service line?
-How often do you use the product/ service?
-What would persuade you to use [Product name] more often?
-Does [Product name] help you achieve your goals?
-How well does our product meet your needs?
-How has our product/service made an impact on you/ your business/ your lifestyle?
-How would you rate the quality of the product?
-How would you compare the quality of our products to that of our competitors?
-Compared to our competitors, is our product quality better, worse, or about the same?
-Compared to our competitors, are our prices higher, lower, or about the same?
-Are our products/services priced appropriately?
-How would you feel if you couldn’t use [Product name] anymore?
-How satisfied are you with the payment options we provide?
-How easy was it to complete your purchase?
-On a scale of 1 (not easy) to 10 (very easy), how easy was your checkout experience?
-Did you encounter any problems during checkout?
-Was there anything in your checkout process we could improve? If so, what?
-What was the main concern or fear you had before purchasing?
-What, if anything, almost stopped you from purchasing from us?
-What was the main thing that persuaded you to purchase?
-How satisfied are you with our product packaging?
-How satisfied are you with the delivery of our products?
-How would you rate the delivery time?
-How satisfied are you with our return policy?
-If we provided [rewards program/ discounts/] would you use it?

Întrebări de sondaj de feedback despre produs SaaS

-How did you hear about us?
-Which of our competitors did you consider before choosing us?
-What is the primary reason for choosing our product over competitors?
-What was the one thing that almost stopped you from signing up?
-How do you use our product/ service?
-What are you trying to solve by using our product /service?
-Have you used a similar [product/ service] before?
-What did you like about the previous product/ service(s)?
-What is the most important feature of our product?
-Which 3 features are the most valuable to you?
-What’s the most important feature we should add?
-What are the 3 most important features we’re missing?
-What’s one feature we can add that would make our product indispensable for you?
-If we introduced [new feature/product] would you be willing to test it/them?
-How often do you use this feature?
-How disappointed would you be if you could no longer use [Feature name?]
-Which features aren’t useful to you?
-If you could change just one thing about our product, what would it be?
-Is our pricing clear to you?
-Do you feel our [product/ service] is worth the cost?
-What would you use as an alternative if our tool was no longer available?
-How satisfied are you with our billing and invoicing?
-To what extent do you agree with the following statement: [Product name]’s onboarding process was simple, straightforward, and painless.
-How helpful do you find our video tutorials?
-How would you rate the training and help you’ve received from our team so far?
-How could we improve your experience using our solution?
-What could we change to make our product/ service more user-friendly?
-What’s the main reason you are downgrading/ canceling?
-Did the price of our product/service cause you to leave?
-Have you decided to test out a competitor?
-Are you likely to upgrade your account in the future?
-What is the primary benefit that you have received from using our product?
-How long did you use our product/ service before seeing results?

Întrebări de sondaj privind experiența clienților


-Overall, how satisfied or dissatisfied are you with our company?
-From 1 (unhappy) to 10 (very happy), how would you rate your overall satisfaction with us?
-In your own words, describe how you feel about [Company name or Product name].
-How would you rate your last experience with us?
-How did your experience compare to your expectations?
-Were your expectations met, unmet, or exceeded?
-How responsive have we been to your questions or concerns about our products?
-How satisfied are you with our company’s overall communication efforts?
-How likely are you to return to [Company name] for your next purchase?
-If we could do anything, what should we do to WOW you?
-Which company would you say is our biggest competitor in the … market?
-What do our competitors do better than us?
-How would you compare our prices to those of our competitors?
-On a scale from 0 to 10, how likely are you to recommend our company to a friend or colleague?
-Do you have any additional comments or feedback for us?
-How could we improve your experience with [Company name]?

Întrebări de sondaj de servicii pentru clienți


-Overall, how would you rate the quality of your customer service experience?
-How satisfied are you with the overall performance of our service team?
-How responsive (or unresponsive) is our company in answering your questions?
-How well did we understand your questions and concerns?
-How much time did it take us to address your questions and concerns?
-How much effort did you personally have to put forth to handle your request?
-How easy was it to solve your issue with us, on a scale of 1-5?
-Based on your recent interaction regarding (incident), how satisfied or dissatisfied were you with our customer service representative?
-How responsive or unresponsive would you say our customer service representative was?
-How courteous or uncourteous would you say our customer service representative was?
-How knowledgeable or unknowledgeable would you say our customer service representative was?
-How effective or ineffective would you say the communication was?
-How much did you feel our customer service representative wanted to assist you?
-Did our customer support representative make you feel valued as a customer?
-Based on your recent support call/ chat session, how easy or difficult was it to interact with [Company name]?
-What can our customer service team do better?
-How could we make it easier to resolve your questions or concerns?
-What is the one thing that you would like to see improved in your interactions with our customer service team?

Întrebări de sondaj de feedback al site-urilor web

-Overall, how well does our website meet your needs?
-What was your first impression when you entered the website?
-How satisfied are you with the design and functionality of our website?
-How well do you understand what [Company name] does from our homepage?
-How easy was it to use/ navigate our website? Did you have any problems?
-What are you hoping to accomplish by visiting our website?
-How easy was it to find what you were looking for on our website?
-Did it take you more or less time than you expected to find what you were looking for on our website?
-How visually appealing is our website?
-How easy is it to understand the information on our website?
-How much do you trust the information on our website?
-Is there a feature you wish our website had?
-What could we do to make our website more useful?
-Is there anything on this website that doesn’t work the way you expected it to?
-If you could change one thing about our website, what would it be?
-How would you rate your overall experience on our website today?
-How likely is it that you would recommend our website to a friend or colleague?
-If you were to review the website, what score would you give it out of 5?
-Do you have any other comments about how we can improve our website?

Sondaj de satisfacție a clienților – Întrebări frecvente

Ce întrebări ar trebui să pun pentru feedback-ul clienților?

Ar trebui să puneți un set de întrebări care vă vor ajuta să înțelegeți atât punctele forte și punctele slabe ale muncii dvs., cât și motivele pentru satisfacția sau nemulțumirea clienților.

Cum să evaluați satisfacția clienților?

Puteți utiliza sondaje pentru a colecta feedback de la clienți. Unii clienți vor alege să completeze un sondaj în schimbul unei recompense, în timp ce alții vor răspunde pentru că sunt dispuși să-și împărtășească opiniile.

Cum ar trebui să construiți întrebările pentru un sondaj?

Când proiectați un sondaj, ar trebui să puneți întrebări care sunt:

  • Clare, directe și ușor de răspuns pentru respondenți
  • Deschise
  • Specifice – pentru a oferi suficiente informații pentru a le răspunde și nu prea puține
  • Închise – pentru a oferi respondenților un set limitat de răspunsuri posibile (cu alegere multiplă), mai degrabă decât să le cereți să scrie toate răspunsurile

Discover our award winning help desk software complete with native live chat, call center, and social integrations.

Tired of using multiple tools and sorting through tickets<br> manually? Put an end to it with LiveAgent!

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Ce întrebări ar trebui să pun pentru feedback-ul clienților?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Ar trebui să puneți un set de întrebări care vă vor ajuta să înțelegeți atât punctele forte și punctele slabe ale muncii dvs., cât și motivele pentru satisfacția sau nemulțumirea clienților.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Cum să evaluați satisfacția clienților?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Puteți utiliza sondaje pentru a colecta feedback de la clienți. Unii clienți vor alege să completeze un sondaj în schimbul unei recompense, în timp ce alții vor răspunde pentru că sunt dispuși să-și împărtășească opiniile.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Cum ar trebui să construiți întrebările pentru un sondaj?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Atunci când proiectați un sondaj, ar trebui să puneți întrebări care sunt: ​​- Clare, directe și ușor de răspuns pentru respondenți. – Deschise – Specifice, prin faptul că oferă suficiente informații pentru a le răspunde și nu prea puține. – Închise, pentru a oferi respondenților un set limitat de răspunsuri posibile (cu alegere multiplă), mai degrabă decât să le cereți să scrie toate răspunsurile.” } }] }
Înapoi la șabloane Creați un cont GRATUIT

Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.

×
Programați un apel unu-la-unu și descoperiți cum LiveAgent poate fi avantajos afacerii dumneavoastră.

Suntem disponibili pe mai multe date

Programați o demonstrație