• Șabloane
  • Șabloane pentru serviciul clienți

Șabloane pentru serviciul clienți

E-mailul rămâne în continuare unul dintre principalele canale de servicii pentru clienți pentru un număr mare de consumatori. Cu toate acestea, nu toate întreprinderile depun un efort deosebit pentru a oferi răspunsuri rapide și profesionale – de fapt, unele nu răspund deloc. Sondajul realizat de SuperOffice a constatat că 62% dintre companii nu răspund la e-mailurile de serviciu clienți, 90% nu informează clientul că a primit un e-mail, în timp ce 97% nu urmăresc să vadă dacă clienții sunt mulțumiți de răspuns.

În timp ce este aproape imposibil să creezi manual fiecare e-mail către clienții potențiali sau actuali, utilizarea de șabloane pentru serviciul clienți care acoperă o varietate de scenarii poate fi de mare ajutor pentru echipele de servicii clienți, în special pentru cele care trebuie să se ocupe de un număr mare de e-mailuri. Cu șabloanele ca punct de plecare, agenții dvs. pot ajuta mai mulți clienți în mai puțin timp și cu mai puțin stres și se pot asigura că oferă un serviciu consecvent.

Șabloane pentru serviciul clienți
Exemplu de ticketing prin e-mail în LiveAgent

Beneficii ale utilizării șabloanelor de e-mail pentru serviciul clienți

  • Economisiți timp și îmbunătățiți eficiența agenților. Utilizarea șabloanelor de servicii pentru clienți atunci când răspundeți clienților vă va scuti echipa de asistență de necesitatea de a crea răspunsuri individuale, le va optimiza timpul și va îmbunătăți eficiența.
  • Reduceți numărul de erori umane. Cu șabloanele de răspuns la e-mailurile de serviciu clienți, gata făcute, încercate și testate, puteți elimina eroarea umană și elimina riscul de a trimite mesaje incorecte care ar putea frustra clienții.
  • Mențineți un mesaj coerent al companiei. Șabloanele de e-mail pentru serviciul clienți asigură faptul că toată lumea din echipa de asistență este pe aceeași pagină, în timp ce vocea mărcii dvs. rămâne prezentă în fiecare interacțiune cu clienții.

Șabloane de e-mail comune pentru serviciul clienți

Construirea propriei biblioteci de șabloane de e-mail pentru serviciul clienți poate fi o provocare și poate consuma mult timp. Iată câteva șabloane de e-mail dovedite, bazate pe 10 scenarii diferite pe care echipa dvs. de asistență le poate utiliza și adapta după cum este necesar atunci când interacționează cu clienții și potențialii clienți.

Șablon de e-mail de răspuns automat


Hi [NAME],
Thanks for contacting [COMPANY]!
This automatic reply is just to let you know we received your request and we’ll get back to you with a response as quickly as possible. During [business_hours] we usually reply within a couple of hours, evenings and weekends may take us a little bit longer.
While you wait, you are welcome take a look at our Frequently Asked Questions or browse through our Knowledge base where you can find lots of guidance on [PRODUCT].
Or, if your request is urgent, feel free to give us a call at [number] or start a live chat with our support team. We look forward to getting you back in business!
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Șablon de e-mail pentru înregistrarea unui client


Hi [NAME],
Hope you’re well and enjoying your product. I’m just checking in to see if you have any questions or need any help. We’ve added quite a few features lately and I know it might be difficult to keep track of all our releases.
As a reminder, here’s a [link] to our Knowledge Base where you can find up-to-date information about our product and company at any time.
Feel free to reach me for any questions, I would be more than happy to assist.
Cheers,[YOUR SIGNATURE]

Șablon de e-mail de mulțumire


Dear [NAME],
Thank you so much for your positive feedback and leaving a review on [website], you put a big smile on our faces! 🙂
Our team is constantly trying to improve our [product/service] and it’s always rewarding to hear kind words from our customers. We love that you love us, and it’s also great to know our [product/service] has helped you achieve your business goals.
Thanks again for being a fantastic customer!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Șablon de e-mail de răspuns pentru clienții furioși


Dear [NAME],
I am so sorry to hear that you’ve had such a poor experience that you no longer want to work with us. Satisfying our customers has always been a number one priority for us and I’m sorry we couldn’t meet your requirements.
As much as we hate to see you go, I completely understand how upset you must feel and I fully respect your decision. I apologize once again for any trouble we may have caused you.
Let me know if you have any more questions, comments, or further feedback. And should you change your mind, I’ll be here to help you in any way I can.
Best of luck!
[YOUR SIGNATURE]

Șablon de e-mail de răspuns pentru clienți fericiți


Hi [NAME],
We’re so happy to hear you are pleased with [PRODUCT/ SERVICE]. At [COMPANY], we always strive to deliver the best customer experience, and it makes our day to know we have accomplished that.
We would be grateful if you would leave a review on our Facebook page as your insights could help our prospects learn more about us.
Thanks again and let us know if there’s anything we can do for you in the future!
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]

Șablon de e-mail de răspuns la reclamațiile clienților


[NAME],
I’m so sorry to learn that you were on hold with our customer service department for almost 30 minutes. I completely understand how frustrating this must have been for you. That should never have happened as we value our customers’ time. I’ve passed this message on to the appropriate service rep.
Our tech support team is prioritizing the issue you’re facing with our software, they are working now to make this right. I will immediately notify you as soon as it’s fixed.
I appreciate you making us aware of your negative experience. We strive to ensure customer satisfaction with every interaction, and I apologize for the inconvenience we have caused you.
Meanwhile, please let me know if there is anything else I can do for you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

[NAME],
I’m so sorry to learn that you were on hold with our customer service department for almost 30 minutes. I completely understand how frustrating this must have been for you. That should never have happened as we value our customers’ time. I’ve passed this message on to the appropriate service rep.
Our tech support team is prioritizing the issue you’re facing with our software, they are working now to make this right. I will immediately notify you as soon as it’s fixed.
I appreciate you making us aware of your negative experience. We strive to ensure customer satisfaction with every interaction, and I apologize for the inconvenience we have caused you.
Meanwhile, please let me know if there is anything else I can do for you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Șablon de e-mail de răspuns întârziat


Hi [NAME],
Thank you for reaching out to [COMPANY}! Your request was received on [date] with Reference Number: [number].

Sorry we haven’t gotten back to you yet. We are currently experiencing a high volume of support requests and appreciate your patience as we work to provide the highest level of support to each customer. Rest assured, one of our agents will follow up with you as soon as possible.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Șablon de e-mail de urmare


Hey [NAME],
Hope you’re doing great. I wanted to check in with you regarding the issue you had the other day with [describing the issue]. Was it resolved successfully?
If there’s anything we can do to make your experience better, just let us know by replying to this message. I’d be happy to assist you in any case and look forward to hearing from you soon.
Have a great day,[YOUR SIGNATURE]

Șablon de e-mail de reamintire a reînnoirii


Hi [NAME],
We’d like to thank you for using our product for the past year and hope we’ve made a difference for you.
I noticed that your annual subscription is expiring in two weeks, so I wanted to check in with you about next steps. Are you interested in renewing your subscription? If you’re weighing your options, I’d love to chat further with you to help you come to a decision.
Looking forward to hearing from you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Șablon de e-mail de rambursare


Hi [NAME],
We’ve processed your refund, and you should expect to see the credit appear in your account within 1-3 business days depending on your bank.
I’m sorry to hear you’re not happy with our product, but I completely understand it isn’t for everyone. As any feedback is important to us, could you please give me a little more detail about what exactly you didn’t like?
In the meantime, thank you for your time and for giving us a try. We hope to connect with you again in the near future.
Best,
[YOUR SIGNATURE]

Întrebări frecvente

Cum puteți îmbunătăți serviciile pentru clienți în compania dvs.?

Industria serviciilor pentru clienți este una dintre cele cu cea mai rapidă creștere din lume. Cu ajutorul unui software de servicii pentru clienți, veți putea să urmăriți mai multe conversații în același timp și să faceți mai multe lucruri într-o zi.

Cum scrieți un e-mail profesional pentru serviciul clienți?

Atunci când răspundeți la o reclamație a unui client, asigurați-vă că abordați problema în cauză și folosiți numele clientului. Pentru a răspunde în mod corespunzător, trebuie să folosiți, de asemenea, un ton profesional, fiind în același timp amabil și politicos.

De ce ar trebui să vă concentrați pe un serviciu bun pentru clienți?

Un serviciu bun pentru clienți este o parte importantă a gestionării unei afaceri de succes. Poate îmbunătăți reputația companiei dvs. și vă poate ajuta să vă păstrați clienții.

Ready to put your customer service templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer service software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Cum puteți îmbunătăți serviciile pentru clienți în compania dvs.?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Industria serviciilor pentru clienți este una dintre cele cu cea mai rapidă creștere din lume. Cu ajutorul unui software de servicii pentru clienți, veți putea să urmăriți mai multe conversații în același timp și să faceți mai multe lucruri într-o zi.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Cum scrieți un e-mail profesional pentru serviciul clienți?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Atunci când răspundeți la o reclamație a unui client, asigurați-vă că abordați problema în cauză și folosiți numele clientului. Pentru a răspunde în mod corespunzător, trebuie să folosiți, de asemenea, un ton profesional, fiind în același timp amabil și politicos.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “De ce ar trebui să vă concentrați pe un serviciu bun pentru clienți?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Un serviciu bun pentru clienți este o parte importantă a gestionării unei afaceri de succes. Poate îmbunătăți reputația companiei dvs. și vă poate ajuta să vă păstrați clienții.” } }] }
Înapoi la șabloane Creați un cont GRATUIT

Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.

×
Programați un apel unu-la-unu și descoperiți cum LiveAgent poate fi avantajos afacerii dumneavoastră.

Suntem disponibili pe mai multe date

Programați o demonstrație