Șabloanele de e-mail post-cumpărare sunt șabloane predefinite și personalizabile, utilizate pentru a comunica cu clienții după efectuarea unei achiziții. Aceste e-mailuri ajută la menținerea relațiilor cu clienții și încurajarea vânzărilor repetate. Marketingul prin e-mail poate aduce beneficii semnificative companiilor de comerț electronic, generând mai multe conversii decât celelalte canale de marketing.
Înregistrându-mă, accept Termeni și condiții și Politică de confidențialitate.
Indiferent de ceea ce vindeți și către cine – indiferent dacă este un client repetat sau un cumpărător pentru prima dată – e-mailurile automate post-cumpărare, bine compuse și la timp, pot avea un impact pozitiv imediat asupra afacerii dvs. Aceste tipuri de e-mailuri vă pot ajuta să păstrați clienții implicați cu marca dvs., să întrețineți relațiile cu clienții pe termen lung și să generați mai multe vânzări repetate. Campaniile de e-mail post-cumpărare sunt, de asemenea, una dintre cele mai simple și mai eficiente tactici pentru îmbunătățirea loialității și fidelizării clienților . Și întrucât atragerea de noi clienți costă de obicei de cinci ori mai mult decât păstrarea celor existenți – aceste e-mailuri ar trebui să fie cu siguranță o parte a strategiei dvs. de marketing prin e-mail.
E-mailurile post-cumpărare au cele mai ridicate rate de deschidere și click-uri ale oricărei campanii de marketing prin e-mail. De fapt, conform datelor de la Klaviyo, e-mailurile post-cumpărare au o rată de deschidere cu 217% mai mare, o rată de click-uri cu peste 500% mai mare și venituri cu 90% mai mari pentru fiecare destinatar decât media campaniei dvs. de e-mail. Cercetarea de la Medallia (o firmă de experiență pentru clienți) publicată și în Harvard Business Review a constatat că „Clienții care au avut cele mai bune experiențe din trecut cheltuiesc cu 140% mai mult comparativ cu cei care au avut cea mai slabă experiență din trecut.”
E-mailurile post-cumpărare pot fi utilizate pentru:
E-mailurile post-cumpărare pot avea diverse scopuri, în funcție de ceea ce este cel mai important pentru afacerea dvs. – indiferent dacă este vorba de a face clienții să se simtă speciali, de a le reaminti să reaprovizioneze un produs, să vândă produse similare sau să colectați feedback – atunci când se face corect, e-mailurile post-cumpărare sunt incredibil de puternice. Mai jos sunt 10 șabloane de e-mail post-cumpărare pentru unele dintre cele mai frecvente scenarii pe care le puteți utiliza atunci când creați propriile campanii de e-mail post-cumpărare.
Congratulations! Your purchase on [Website.com] was successfully processed. Your order is now being prepared. You will be receiving shipping updates soon.
How was it to shop at [Website.com]? Help us serve you better, click here to take a quick survey. (It won’t take you more than a minute – we promise!).
Here’s your order confirmation:
Order number: ***
Payment method: ***
Items ordered: ***
Total: ***
Your Order Details:
[listing items purchased]
Thank you for shopping with [Brand],
[YOUR SIGNATURE]
YOUR ORDER HAS SHIPPED
Good news, [Name] – your items are on their way! Are you smiling? You’re totally smiling. ☺
Here are a few things you should know:
Your order should arrive at your shipping address within [number] business days.
Items may be shipped in separate boxes with no additional shipping charges.
Updated tracking information will be posted to the carrier’s website within 24 hours.
Here’s what we shipped:
[Item 1]
[Item 2]
[Item 3]
TRACK MY ORDER
Thanks for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]
———————————————
HAVE QUESTIONS OR NEED HELP?
Let us know! We’ll do everything we can to make sure you love your experience with us. Reach us at [email], [live chat] or [number]. We’re available Monday – Friday **am – **pm.
WE’RE HONORED that when it comes to [style/ footwear/ beauty, etc.], you think of us.
There’s a lot of choices out there but you singled us out, and that means a lot. We just want to express how much we appreciate your business. When you’re looking for something truly special, we hope that we’ll continue to be the place you think of first.
Thank you!
[YOUR SIGNATURE]
P.S. If we ever fail to live up to your expectations with the quality of our products, delivery times, or anything else – you can always reach out to our customer care team at [number], [email], or [live chat].
Thanks for your recent purchase with [Brand]! Your order should have arrived by now, and we hope you are enjoying your new [products].
We thought that you’d like to know customers who made the same purchase also enjoyed the following favorites:
[Recommended product 1]
[Recommended product 2]
[Recommended product 3]
[Recommended product 4]
If you need any help with your next purchase, don’t hesitate to reach out anytime.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Greetings from [Brand]! Hope you’re doing great.
According to our records, you ordered (products) a while ago and we would hate for you to run out. So, this a friendly reminder that it’s time to restock, in case your supplies are running low.
RESTOCK NOW
Order in the next 24 hours and shipping is on us.
Let us know if you have any questions. We’re here to help!
[YOUR SIGNATURE]
Maybe you’ve been away or just super busy but we noticed you haven’t ordered in a while. So perhaps we can tempt you back with 10% OFF your next order?
We’ve actually added some cool new stuff we think you might like! Here’s a coupon for 10% OFF your next purchase in the next two weeks (expires on ***): [CODE NUMBER]
SHOP NOW
If you have questions or need any help, just reply to this email and we’ll get back to you as soon as we can.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Congratulations on your new purchase of [product]!
You’ve made an excellent choice by shopping with us. At [Brand] we truly care about our customers and appreciate your business. If you have any issues at all, we’ll work with you until you are completely satisfied.
Here are a few great tips on using your [product]:
[Product usage tip 1]
[Product usage tip 2]
[Product usage tip 3]
I will contact you in a few days to make sure everything is working well for you and to also share some Frequently Asked Questions (FAQs) about your new [product] that I’m sure will be very helpful.
If by any chance you will not receive your product within [number] days of placing your order, please do let us know right away. We’ll be happy to assist you in any way that we can.
Once again, thank you very much for purchasing [product]!
Best,
[YOUR SIGNATURE]
A great big thank you for shopping with [Brand]!
We love our customers dearly, and their opinions mean a lot to us. So, we put together a survey that gives you an opportunity to share your thoughts, so WE can improve your shopping experience – and YOU can take 20% OFF your next purchase for completing it. Click below to take the survey (it won’t take you more than a few minutes) and receive your offer.
START SURVEY
Thank you for your participation.
[YOUR SIGNATURE]
[Name],
We wanted to say a HUGE thank you for shopping with us and we’d love to know what you thought of [Website.com]. If you can spare a few minutes to leave us a review, we’d be super grateful! Please be as honest as you want to be (we can take it).
Write a Review of [Brand]
We love you either way.
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for signing up and joining the [Brand] family! We built [Product name] to help businesses [achieve specific goals], and I hope that we can achieve that for you.
Over the last couple of weeks, we’ll be sending you a few more emails to help you get maximum value from [Product name]. We’ll be sharing some tips, checking in with you, and showing how some of our customers use [Product name] to [whatever the product helps to achieve].
In the meantime, you might find these resources helpful:
[QUICK VIDEO GUIDE]
[KNOWLEDGE BASE]
[COMPANY BLOG]
If you have any questions or hit any bumps in the road, please feel free to call us at [number], start a chat with our support team or visit our FAQs.
Until next time,
[YOUR SIGNATURE]
Experiența post-cumpărare a clienților reprezintă comunicarea și acțiunile care au loc după ce un client face o achiziție de la o întreprindere.
Puteți oferi asistență pentru clienți post-cumpărare trimițând automat un e-mail de reamintire cu un link către articole din baza de cunoștințe pentru asistență 24/7.
Disonanța post-cumpărare este sentimentul negativ care apare după ce o persoană a achiziționat un produs sau un serviciu. Pentru a o reduce, organizațiile ar trebui să aibă un mod solid de a-și sprijini clienții, inclusiv rezolvarea imediată a problemelor și o modalitate ușoară de a ajunge la asistență.
Live chat, ticketing, call center, and knowledge base all packed into one.
Discover over 180 advanced features including automation, gamification, and social media integrations.
Sarcini în serviciul pentru clienți
O echipă de serviciu pentru clienți trebuie să răspundă la recenzii negative, să dezvolte conținut util și să urmărească KPI-uri pentru a proteja reputația brandului.
Serviciul de relații cu clienții
LiveAgent furnizează soluții CRM și de centru de apel pentru gestionarea proiectelor și oferă servicii clienți de calitate pentru îmbunătățirea relațiilor, vânzărilor și fidelității la brand.
Șabloane de e-mail de invitație la convorbire
Formele convenționale de comunicare, cum ar fi apelurile telefonice, sunt importante pentru transmiterea de mesaje și informații care se pierd în comunicarea digitală. Invitarea clienților la convorbiri ar trebui să facă parte din strategia de marketing prin e-mail.
Apreciem înscrierea dvs. recentă în LiveAgent.
Imediat după ce contul dvs. este creat, vă va fi trimis un mesaj la adresa dvs. de e-mail cu detaliile de conectare.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Suntem disponibili pe mai multe date