Odată cu creșterea erei digitale, tot mai mulți oameni aleg să lucreze în serviciul pentru clienți. Este un loc de muncă simplu, dar bine plătit, care are multe beneficii pentru cei care abia se alătură forței de muncă și celor care își schimbă cariera. Iată cum puteți deveni unul dintre mulții lucrători din serviciul pentru clienți, cu un CV excelent pentru serviciul clienți.
De ce să vă începeți cariera în serviciul clienți?
Nu v-ați decis încă care va fi primul dvs. loc de muncă? Serviciul pentru clienți poate fi un început minunat. Iată de ce.
1. Este o slujbă entry-level bine plătită
Puțini oameni doresc să lucreze gratuit. Cu toate acestea, este dificil să intri în anumite cariere fără a fi nevoie să faci un stagiu. În multe cazuri, veți fi sub-compensat sau nu veți fi deloc plătit în această etapă.
Serviciul pentru clienți este o modalitate excelentă de a construi abilități ușoare care sunt necesare pentru orice serviciu și de a fi plătit frumos pentru a face acest lucru.
2. Învățați abilități transferabile
În timpul petrecut în serviciul clienți, veți învăța să lucrați în echipă, să rezolvați probleme și să ajutați oamenii. Acestea sunt abilități esențiale de care veți avea nevoie în orice linie de lucru. Chiar și antreprenorii trebuie să poată gestiona clienții.
3. Câștigați relaționare și experiență în muncă
Este greu să obțineți un loc de muncă decent fără experiență profesională. Serviciul pentru clienți poate fi punctul de plecare al majorității carierelor care se ocupă de lumea digitală.
Când simțiți că aveți suficient kilometraj și abilități în portofoliul dvs., puteți schimba locul de muncă.
Ce trebuie să includeți în CV-ul de serviciu pentru clienți
Se poate părea că un CV pentru serviciul clienți este simplu. Deși acest loc de muncă nu este la fel de greu ca unele posturi IT, angajarea nu este ușoară.
Volumul ridicat de CV-uri în care departamentul de resurse umane au de căutat arată că aveți mai puține șanse de a ocupa o poziție deschisă. Iată ce trebuie să includeți în CV-ul de serviciu clienți pentru a crește aceste șanse.
1. Abilități de comunicare
Bunele abilități soft sunt esențiale pentru orice CV pentru serviciul clienți. În această linie de lucru, trebuie să vă confruntați cu zeci de apeluri sau mesaje pe zi și să ajutați oamenii care vă contactează.
Includeți aceste abilități pe listă pentru a vă face mai potrivit pentru slujbă:
- Abilități interpersonale
- Răbdare
- Tratarea conflictelor
2. Abilități software
Puțini reprezentanți ai serviciului clienți lucrează cu apelurile telefonice în aceste zile. Chiar dacă sarcinile dvs. de serviciu includ primirea de apeluri, va trebui să lucrați și cu o mulțime de software. Cu cât stăpâniți mai multe programe, cu atât va trebui să facă mai puțin compania.
Includeți aceste abilități pentru a le arăta referenților că meritați să fiți intervievat:
- Bazele Microsoft
- Software de chat live
- Sisteme de gestionare a clienților
3. Cunoașterea industriei
Lucrătorii din serviciile pentru clienți ajută oamenii din multe domenii, de la IT la comerțul electronic. Dacă nu știți nimic despre piețe și doriți să fiți în serviciul clienți al unei companii financiare, veți întâlni un perete de sticlă.
Menționați că știți multe despre industrie, în general, pentru a arăta că va fi ușor. Afirmați cel puțin că sunteți un cursant rapid.
4. Cazuri în loc de experiență profesională
Dacă este pentru prima dată când scrieți un CV pentru serviciul clienți, nu vă fie teamă că vă lipsește experiența profesională.
Abilitățile sunt cele mai importante, în special pentru pozițiile de bază. Menționați abilitățile soft și hard pe care le-ați dobândit din ocupația dvs. anterioară, chiar dacă a fost vorba de muncă voluntară.
Dacă experiența dvs. este limitată, concentrați-vă pe câteva cazuri când ați folosit abilități soft pentru a ajuta oamenii.
Ce trebuie să includeți în CV-ul managerului de servicii pentru clienți
Crearea unui CV pentru o funcție de conducere se poate dovedi a fi o provocare mai dificilă. Iată ce trebuie să includeți pentru a fi în topul jocului.
1. Abilități de management
Ați fost deja responsabil al unei echipe? Menționați totul despre asta. Numărul de persoane pe care l-ați condus, numărul de clienți pe care îi servea echipa dvs., statisticile dvs. de performanță.
Prezentați ce program de resurse umane cunoașteți și cum l-ați folosit pentru a crește productivitatea echipei dvs.
Dacă nu ați fost în mod oficial responsabil de oameni, prezentați-vă abilitățile și inițiativa de gestionare. Vorbiți despre timpul în care ați ajutat la angajarea de personal nou sau ați ajutat conducerea superioară.
2. Realizări remarcabile
Companiile vor să vadă exact ce puteți face pentru a le economisi bani. Asigurați-vă că vorbiți despre cele mai notabile realizări ale dvs. în jobul anterior.
Poate fi ceva important, de exemplu, a ajuta la conturarea politicii unei companii. Poate fi ceva mic, cum ar fi observarea modului în care colegii dvs. eșuează și îmbunătățirea performanței lor sau readucerea unui angajat bumerang.
Oricum, arătați rezultatele în CV-ul dvs. și veți fi înaintea competiției.
3. Deprinderi profesionale
Aveți abilități în afara slujbei dvs. ca lucrător și manager de servicii pentru clienți? Dacă da, se poate dovedi un mare plus în CV.
De exemplu, dacă aplicați pentru postul de la o companie IT, cunoașterea elementelor de bază ale codificării va fi un mare avantaj. Va arăta resurelor umane că nu veți avea probleme în comunicarea cu departamentul de programare.
Cum să vă transformați CV-ul pentru poziția de serviciu pentru clienți
Trecerea la serviciul pentru clienți poate fi o modalitate excelentă de a vă crește veniturile și de a o lua de la capăt. Puteți să vă transformați CV-ul și să îl faceți să se potrivească celor mai multe locuri de muncă de bază pentru serviciile pentru clienți.
1. Concentrați-vă pe abilitățile transferabile
Abilitățile soft sunt esențiale pentru serviciul clienți. Cu toate acestea, nu trebuie să lucrați în serviciul clienți pentru a le obține.
Dacă ați lucrat vreodată față în față cu un client, aveți deja ce trebuie pentru a face același lucru online. Trebuie doar să îl menționați în CV-ul reprezentantului serviciului pentru clienți.
2. Transformați munca voluntară într-un avantai
Dacă nu ați avut de-a face cu clienții față în față, este posibil să fi avut o experiență ca voluntar. Majoritatea locurilor de muncă de tip voluntar necesită să lucrați în echipă și să ajutați oamenii.
Exact ceea ce aveți nevoie pentru serviciul clienți.
3. Prezentați realizările
Este posibil să nu aveți multă experiență de lucru în domeniu, dar șansele sunt să aveți câteva povești excelente de servicii pentru clienți.
Ați lucrat ca mecanic și ați reușit să întoarceți un client nemulțumit? Ați ajutat la gestionarea grupului părinților la ora copilului dvs.? Includeți aceste experiențe în CV-ul reprezentantului serviciului pentru clienți.
Cum să formatați un CV pentru serviciul clienți
Uneori, forma contează la fel de bine ca și conținutul. Iată cum să scrieți CV-ul reprezentantului serviciului clienți pentru a profita la maximum.
1. Format cronologic
Vă puteți lăuda cu o istorie bogată a ocupării forței de muncă în industrie? Folosiți formatarea cronologică.
Menționați mai întâi experiența dvs. de muncă și prezentați-vă sarcinile și realizările.
2. Format funcțional
Dacă CV-ul dvs. este slab din punct de vedere al experienței, concentrați-vă pe abilități. Prezentați-vă abilitățile soft și hard pentru a impresiona resursele umane.
Asigurați-vă că furnizați exemple de realizări în loc să enumerați abilitățile.
3. CV de o pagină
Majoritatea locurilor de muncă din serviciul clienți nu au nevoie de o listă imensă de abilități și experiențe de muncă pentru angajare. Puteți face munca celor din resurse umane care vă evaluează CV-ul mai ușoară, făcându-l scurt și la obiect.
Încercați să utilizați diferite șabloane de CV pentru a face CV-ul să se potrivească pe câteva pagini, de preferință una.
4. Fotografia dvs. din CV
Se poate părea că adăugarea unei fotografii face CV-ul mai personal, dar nu este cea mai bună idee. Unii dintre angajatorii mai mari pot chiar să vă interzică CV-ul din motive legale.
Nu includeți fotografia decât dacă potențialul angajator vă solicită acest lucru.
5. Concizie
Păstrați-vă CV-ul cât mai scurt posibil. Completați-l cu informații scurte și utile despre dvs. Economisiți-vă calitatea de a fi vorbăreț pentru interviu.
Descoperiți pe cont propriu
Cunoașterea este importantă, dar numai atunci când este pusă în practică. Testați tot ce aflați în academia noastră chiar în cadrul LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Listă de verificare privind auditul serviciului clienți
Descoperiți lista de verificare pentru auditul serviciului clienți, un instrument esențial pentru evaluarea și îmbunătățirea calității interacțiunilor cu clienții. Colectați feedback, analizați performanța pe toate canalele și identificați lacunele pentru a optimiza experiența clientului. Vizitați acum pentru a transforma serviciul dvs. clienți!
Listă de verificare privind asigurarea calității serviciului clienți
Descoperă lista de verificare pentru asigurarea calității serviciului clienți, oferind instrumente esențiale precum fișe de evaluare, panouri de bord și feedback de la clienți. Îmbunătățește performanța și gestionează eficient toate canalele cu LiveAgent. Disponibilă în limba română. Vizitează acum!
Clienții dvs. sunt mulțumiți de serviciul dvs. pentru clienți?
Îmbunătățiți satisfacția clienților cu LiveAgent, soluția completă pentru asistență multicanal. Încercați gratuit!
Interviu pentru serviciul clienți
Explorați întrebările esențiale pentru interviurile de serviciu clienți, de la întrebări comportamentale la cele situaționale, pentru a selecta cei mai buni candidați. Descoperiți cum să evaluați abilitățile și angajamentul candidaților pentru a asigura o experiență remarcabilă a clienților. Vizitați acum pentru a îmbunătăți procesul de recrutare!