• Academie
  • Cum să folosiți stimulentele pentru clienți

Cum să folosiți stimulentele pentru clienți

Conform cercetărilor efectuate de Virtual Incentives, 75% dintre clienți apreciază mărcile care oferă stimulente și programe de loialitate. Mai mult, atunci când se gândesc la o companie de la care să cumpere, 28% dintre persoane au definit stimulentele pentru clienți ca fiind un factor decisiv, situându-se pe locul al doilea, imediat după preț.

Mai mult, un sondaj realizat de Vibe indică faptul că 61% dintre consumatori se abonează și activează notificările mobile push doar pentru știri referitoare la stimulentele din programele de loialitate. Ceea ce înseamnă că stimulentele pentru programele de loialitate deschid noi uși pentru comunicarea cu clienții.

De ce trebuie să folosiți stimulente pentru clienți?

Stimulentele pot fi definite ca fiind ceva care aduce o valoare suplimentară unui serviciu sau produs deja furnizat. Oferirea de beneficii suplimentare clienților dvs., cum ar fi articole gratuite, bonusuri, reduceri, programe de loialitate sau oferte speciale, este ceea ce transformă o experiență de cumpărare obișnuită în ceva memorabil. Toate acestea sunt exemple de stimulente de preț, deoarece oferă o valoare suplimentară pentru a încuraja un anumit tip de comportament al clienților.

În situația în care compania dvs. este pregătită să ofere ceva mai mult decât produsele sau serviciile dvs. clienților, poate fi considerată cu ușurință ca fiind centrată pe client. Stimulentele de preț sunt un instrument foarte puternic atunci când sunt utilizate în mod corect.

Acestea permit întreprinderilor să:

  • Îmbunătățească retenția
  • Stimuleze acțiunea dorită (participarea la un sondaj, lăsarea unui feedback)
  • Facă amendamente după o experiență negativă a clientului
  • Construiască o relație de încredere cu clienții pe termen lung
  • Impulsioneze clienții care revin să cheltuiască mai mult
  • Stimuleze achizițiile mai impulsive
  • Îmbunătățească promovarea mărcii
  • Stimuleze implicarea în social media

La fel cum oferirea unei bomboane de mentă gratuite după o masă la restaurant crește bacșișurile cu 26%, oferirea de avantaje suplimentare clienților dvs. va crește numărul de clienți care revin și va stimula vânzările. Și tocmai de aceea atât de multe întreprinderi folosesc diverse stimulente de preț pentru a atrage clienții.

Idei de stimulente pentru clienți

Ce poate oferi afacerea dvs. ca stimulent? Există atât de multe lucruri de care se vor bucura clienții dvs. Consultați sfaturile noastre de mai jos:

  • Reducerile sunt stimulente excelente, deoarece clienții apreciază oportunitatea de a economisi bani. În plus, reducerile pot, de asemenea, să îi împingă pe clienți spre achiziții suplimentare în viitor. Un exemplu foarte bun în acest sens este atunci când cumpărați ceva și primiți o reducere de 20% pentru următoarea achiziție.
  • Bonusurile pot fi aplicate la suma de bani pe care ați cheltuit-o. De exemplu, pentru fiecare 1 dolar cheltuit, primiți un bonus de 1 dolar, care poate fi aplicat apoi la achiziția dvs. sub formă de reducere.
  • Mostrele gratuite și articolele de probă sunt un stimulent perfect pentru a face un client interesat nu numai de brandul dvs., ci și de un anumit produs.
  • Articole gratuite – unele mărci le permit clienților să aleagă un cadou gratuit într-un anumit interval de valoare, în timp ce altele oferă același cadou gratuit standard tuturor clienților.
  • Calitatea de membru sau programele de fidelizare oferă oferte speciale pentru clienții lor, cum ar fi reducerile early-bird sau transportul gratuit.
  • Actualizările gratuite funcționează bine pentru brandurile care vând software, programe și aplicații.
  • Cupoanele pot fi folosite pentru cumpărături pentru a beneficia de o ofertă de reducere fixă, cum ar fi o ofertă de tip „cumpără unul – primește unul gratis”.

În esență, afacerile pot oferi o mulțime de servicii, activități, compensații, reduceri – orice funcționează pentru sfera lor specială de activitate.

6 motive pentru a folosi stimulente pentru clienți

Stimulentele pot fi folosite ca un instrument de creștere a vânzărilor, de stimulare a acțiunilor dorite, de recompensare a clienților sau pur și simplu pentru a da tonul și a transmite un mesaj despre marca dvs.

1. Pentru a stimula feedback-ul

Feedback-ul vă permite să acordați atenție și să remediați problemele pe care poate nu le-ați observat anterior. Dacă vă lipsește feedback-ul, puteți folosi întotdeauna stimulente pentru clienți pentru a-i impulsiona pe oameni să comunice mai mult cu echipa dvs. de servicii pentru clienți. De exemplu, puteți cere să evalueze ultima comunicare cu managerul sau să lase comentarii pe care le puteți gestiona în secțiunea Feedback&Sugestii. În schimb, puteți oferi o reducere pentru următoarea lor comandă sau bonusuri suplimentare pentru membrii programului dvs. de fidelizare.

2. Pentru a vă cere scuze pentru o greșeală

Scuzele sunt esențiale în orice afacere. În situația în care clientul dvs. are o problemă, trebuie să arătați că vă pasă. Oferiți o reducere pentru următoarea comandă, o compensație sau produse gratuite. Dacă rezolvarea problemei a durat prea mult timp, puteți face o notă pentru a le reaminti managerilor dvs. că acest client merită un tratament special ca scuză.

Exemplu:

Christina Peterson (liderul echipei de servicii pentru clienți pentru serviciul EssayTigers): „Odată am avut o pană de curent și am ratat câteva termene limită pentru serviciile noastre de editare. Pe atunci nu eram pregătiți pentru astfel de situații și nu aveam un generator de curent. Dar ne-am asumat întreaga responsabilitate și ne-am recunoscut greșeala. Ne-am cerut scuze și am oferit o rambursare fiecărui client cu care am lucrat în acea zi. Acest lucru ne-a permis să ne păstrăm o parte din clientelă, dar unii s-au pierdut oricum.”

3. Pentru a recompensa clienții pentru recenzii

Recenziile scrise de clienți reali sunt mult mai credibile decât reclamele lustruite. De aceea, sunt esențiale pentru atragerea de noi clienți, care se vor baza pe ele atunci când vor lua o decizie.

Dar nu mulți oameni sunt dispuși să scrie recenzii, în special cele pozitive. Desigur, multe branduri rezolvă această problemă scriind ele însele recenzii. Dar, să recunoaștem, recenziile autentice sunt mai valoroase.

Folosirea stimulentelor în această situație va avea efecte. Puteți oferi reduceri, bonusuri, carduri de recompensă pentru clienți sau mostre gratuite pentru fiecare recenzie și să creșteți numărul acestora pentru a vă crește ratele de conversie cu 4,6%, conform Statisticilor Reevoo.

4. Pentru a recompensa clienții care raportează erori sau fac sugestii.

Chiar și cele mai mari companii nu sunt ferite de a face o greșeală. Uneori, doar un utilizator atent poate raporta o problemă pe care o companie o poate rezolva rapid după aceea. Îmbunătățirea calității serviciilor dvs. este importantă pentru dezvoltarea brandului, așa că folosiți orice ocazie pentru a vă răsplăti clienții pentru timpul lor, oferindu-le actualizări gratuite, reduceri sau abonamente.

5. Pentru a recompensa clienții pe termen lung pentru loialitatea lor

Clienții care sunt loiali brandului dvs. și care se întorc la dvs. din nou și din nou, au nevoie de un tratament special. Puteți verifica oricând istoricul comunicării cu persoana respectivă pentru a ști cât timp a rămas alături de brandul dvs., cum ar fi prin utilizarea istoricului căsuței universale. Este ușor să trimiteți un e-mail clienților dvs. pentru a le spune că apreciați loialitatea lor și pentru a-i răsplăti cu o reducere specială sau cu bonusuri din programul de loialitate.

6. Pentru a stimula implicarea în social media

În situația în care creați cea mai mare parte a conținutului pentru conturile de social media ale mărcii dvs., dar încă vă confruntați cu o implicare insuficientă, puteți încerca stimulentele pentru clienți ca o modalitate de a stimula partajarea și comentariile la conținutul dvs. Oferiți o reducere pentru share-uri sau articole gratuite pentru un fragment de conținut generat de utilizatori, cum ar fi o comandă livrată.

În acest fel, veți obține conținut pe care alți utilizatori îl vor considera credibil (deoarece este furnizat de utilizatori care au cumpărat deja de la dvs.) și vă vor motiva urmăritorii să fie mai activi pe pagina dvs. de social media. Puteți urmări cu ușurință distribuirile și imaginile etichetate, astfel încât nu vă veți face griji cu privire la încălcarea promisiunii.

Exemple superioare de marketing stimulativ

  • Dunkin’ Donuts. Cu aproape cinci milioane de membri ai programului de loialitate, acest lanț știe totul despre stimulente. Își încurajează clienții să cumpere mai mult pentru a obține bonusuri pentru fiecare dolar cheltuit. Bonusurile ulterioare pot fi folosite pentru a obține băuturi gratuite în timpul cumpărăturilor lor.
  • Sephora’s Beauty Insider. Acesta este un program de fidelizare care reprezintă până la 80% din vânzările totale ale Sephora în fiecare an. Acesta presupune recompensarea clienților cu puncte bonus pentru fiecare achiziție și posibilitatea de a le folosi pentru a răscumpăra carduri cadou și articole în ediție limitată.
  • Google Chrome recompensează utilizatorii pentru rapoartele de erori. În cazul în care consideră că un raport este valoros și conține o exploatare fiabilă, ar putea să îi recompenseze cu până la 15.000 de dolari.

Doriți să aflați mai multe? Atunci, consultați articolul nostru aprofundat despre Competențe soft pentru serviciul clienți.

Descoperiți pe cont propriu

Cunoștințele sunt importante, dar numai atunci când sunt puse în practică. Testați tot ce ați învățat în academia noastră chiar în cadrul LiveAgent..

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Înapoi la academie Creați un cont GRATUIT

    Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.