S-a ajuns la concluzia că un serviciu clienți slab calitativ generează cheltuieli în bugetul afacerilor de peste 75 miliarde de $ pe an. Pentru a avea succes și a fi profitabil în cadrul unei piețe supra saturate și foarte competitive, afacerile trebuie să ia foarte în serios serviciul clienți și să-l considere ca fiind una din principalele priorități. Vă prezentăm mai jos o colecție uimitoare de citate și zicale prețioase și pline de inspirație, pentru serviciul clienți, ale unor prestigioși lideri în afaceri, experți și autori care vă ajută să aveți o altă percepție asupra modului în care oferiți suport clienților.
74 de citate inspiraționale de la experți
Explicație a ceea ce înseamnă serviciul clienți
Ce reprezintă serviciul clienți în ziua de azi? Liderii în afaceri sunt de părere că reprezintă mult mai mult decât simpla oferire de suport clienților. Este o filozofie pe care toată lumea dintr-o organizație trebuie s-o adopte, de la manageri până la angajații din prima linie.
Serviciul clienți nu ar trebuie să fie un departament. Ar trebuie să reprezinte întreaga companie.
Tony Hsieh – CEO al Zappos
Serviciul clienți înseamnă clienții să găsească ușor și repede ajutorul de care au nevoie – la timpul și în modul în care doresc.
Steve Benson – Caricaturist editorial, câștigător al premiului Pulitzer
Multă lume afirmă lucruri extravagante despre serviciul clienți, dar nu este decât o activitate de zi cu zi, care se desfășoară continuu, ce implică perseverentă și compasiune.
Christopher McCormick – Fost CEO al L.L.Bean
În era serviciului de clienți disponibil pe internet, este important să vă amintiți faptul că adversarul dvs. este la doar un click distanță.
Doug Warner – Vicepreședinte senior la Vonag
Serviciul clienți este o acțiune de voluntariat care exprimă dorința clară de a mulțumi, dacă nu chiar de a încânta, un client.
Steve Curtin – Un angajat la Marriott International, pasionat de serviciile de suport pentru clienți
A fi la același nivel în ce privește prețurile și calitatea înseamnă a face parte din joc. Prin serviciu clienți însă, câștigați jocul.
Tony Alessandra – Antreprenor, autor de business și principalul susținător al discursurilor Muzeului de Celebrități
Dacă nu sunteți în slujba clientului, atunci rolul dvs. este să fiți la dispoziția cuiva care este.
Jan Carlzon – CEO al SAS Group
Cel mai bun serviciu clienți este atunci când clientul nu trebuie să vă conctacteze telefonic și nu trebuie să vorbească cu dvs. Pur și simplu funcționează.
Jeff Bezos – CEO al Amazon
Să vă reamintiți cine este clientul
Clientul reprezintă principalul motiv pentru care orice afacere există. Fără clienți nu există profit. Într-un fel, aceștia reprezintă cele mai de preț active ale unei companii. Următoarele citate despre serviciul clienți reprezintă un mod grozav de a sublinia modul în care companiile ar trebui să își vadă clienții.
Nu angajatorul plătește salariile. Angajații doar gestionează banii. Serviciul clienți este cel care plătește salariile.
Henry Ford – Fondator al Ford Motor Company
Există un singur șef: Clientul. Și acesta poate concedia tot personalul unei companii, începând de la președinte, prin simplul fapt că își cheltuie banii în altă parte.
Sam Walton – Fondator al Walmart și Sam’s Club
Clienții reprezintă bunuri de care să aveți grijă.
Jeanne Bliss – Fondator și Președinte la CustomerBliss, și co-fondator al Asociației The Customer Experience Professionals
Cele mai bune active ale unei companii sunt clienții, deoarece fără clienți, compania nu ar exista.
Michael LeBoeuf – Autor de business și fost profesor de management la University of New Orleans
Tratarea corespunzătoare a clienților
Mulțumirea și tratarea corespunzătoare a clienților pot fi cei mai buni ambasadori ai brand-ului. Pe de altă parte, clienții neglijați pot aduce atingere reputației brand-ului și pot cauza pierderi financiare. Citatele de mai jos demonstrează de ce este esențial să ne pese de clienți și să-i tratăm corespunzător.
13. “Regula numărul 1: Clientul are întotdeauna dreptate. Regula numărul 2: Dacă un client nu are dreptate, recitiți Regula numărul 1” Stew Leonard – CEO al Stew Leonard’s
14. “Aveți grijă de clienți și afacerea dvs. va funcționa de la sine.” Ray Kroc – Cunoscut pentru achiziționarea și “fondarea” McDonald’s
15. “Clientul ne spune cum să ne păstrăm afacerea, așa că ar fi bine să ascultăm.” Pamela Nelson – Artist
16. “Nu încercați să-i spuneți clientului ce dorește. Dacă doriți să o faceți pe deșteptul, faceți-o în duș. Apoi ieșiți afară, mergeți la serviciu și serviți clientul!” Gene Buckley – Director al Serviciului clienți (de succes) de la Microsoft
17. “Cei mai buni clienți lasă o impresie deosebită. Faceți același lucru și aceștia nu vor pleca.” SAP Ad
18. “Orice client care vă părăsește, fără a i se fi acordat respectul și ajutorul corespunzător, reprezintă o pierdere financiară de mii de dolari, la care se adaugă și nerespectarea unei promisiuni care a fost punctul de pornire. Nu puteți vedea, însă se întâmplă zilnic.” Seth Godin – Autor și fost director al dot com
19. “Dacă în lumea reală vă nemulțumiți clienții, aceștia ar putea să spună acest lucru unui număr de 6 prieteni. Dacă în lumea virtuală vă nemulțumiți clienții, aceștia pot spune asta unui număr de 6000 de oameni.” Jeff Bezos – CEO al Amazon
20. “În situația în care clienții se simt ca fiind niște intruși, vor găsi în cele din urmă un competitor care îi va face să se simtă ca fiind parte din afacere.” Shep Hyken – CSP, CPAE este CAO (Chief Amazement Officer) al Shepard Presentations
21. “Clienții sunt precum dinții. Dacă nu aveți grijă de ei, îi veți pierde unul câte unul până nu mai rămâne niciunul.” Jerry Flanagan – veteran de război, antreprenor, fondator și CEO al JDog brands
Mai multe citate despre cum să tratați clienții coresponzător:
22. “Clienților nu le pasă de cât de multe cunoștințe aveți, ci de cât de mult vă pasă.” Damon Richards – Expert în relații cu clienții
23. “Tratați clientul ca și când dvs. ați fi clientul.” Gena Lorainne – Pomicultor și expert în amenajarea grădinilor la o companie cunoscută de grădinărit.
24. “Tratarea adecvată a unui client face din acesta o reclamă ambulantă.” James Cash – Un cadru academic de business, membru al consiliului de administrație al câtorva companii, printre care și General Electric, Microsoft, The Chubb Corporation, Phase Forward, Inc., Wal-Mart și Veracode.
25. “Dacă dvs. nu vă pasă, nici clientului nu-i va păsa.” Marlene Blaszczyk – Fondator al MotivateUs.com
26. “Tratați clienții ca și când aceștia ar fi stăpânii dvs., deoarece chiar sunt.” Mark Cuban – Deținător al National Basketball Association’s Dallas Mavericks, co-asociat la 2929 Entertainment și președinte al AXS TV.
27. “Dacă nu vă apreciați clienții, o va face altcineva.” Jason Langella
28. “Abordați fiecare client cu dorința de a-l ajuta să-și rezolve o problemă, să atingă un scop și nu pentru a le vinde un produs sau un serviciu.” Brian Tracy – susținător de discursuri publice motivaționale și autor de dezvoltare personală.
29. “Dacă nu aveți grijă de clienții dvs., un competitor o va face.” Brian Tracy – susținător de discursuri publice motivaționale și autor de dezvoltare personală.
30. “Nicio reclamă nu va putea repara pagubele provocate de netratarea adecvată a unei probleme sesizată de un client.” Albert Schindler
31. “Durează luni de zile să câștigați un client și doar câteva secunde să-l pierdeți” Vince Lombardi – Director în cadrul National Football League
Furnizarea unui serviciu clienți excelent
Un serviciu clienți impecabil presupune mai mult decât să răspundeți întrebărilor clienților și rezolvarea problemelor lor. Cum cerințele clienților sunt tot mai ridicate, ei apreciază brand-urile care pot furniza un serviciu clienți cu adevărat remarcabil. Prin urmare, sunt dispuși să împărtășească experiența lor pozitivă cu alții.
32. “Un serviciu clienți impecabil este un avantaj competitiv esențial pentru o afacere.” Steve Benson – Caricaturist editorial, câștigător al premiului Pulitzer
33. “Un serviciul clienți excepțional pornește de sus. Dacă superiorii dvs. nu înțeleg conceptul, chiar și cele mai puternice legături pot fi compromise.” Richard Branson – Fondator al Virgin group
34. “Cu cât așteptați mai mult, cu atât mai greu va fi să oferiți un serviciu clienți impecabil.” William H. Davidow – Partener general al Mohr Davidow Ventures
35. “Un serviciu clienți excepțional nu înseamnă că un client are dreptate întotdeauna, înseamnă ca un client este întotdeauna respectat.” Chris LoCurto – Leadership & Business Coach
36. “Pentru a deține un serviciu clienți adevărat, trebuie să adăugați ceva ce nu poate fi cumpărat cu bani și care are la bază conceptele de sinceritate și integritate.” Don Alden Adams – Președinte al Watch Tower Bible
37. “Atunci când tratați clienții mai bine, întotdeauna se vor întoarce să cumpere de la dvs.” Kara Parlin – Scriitor, editor și creator de conținut strategic
38. “Un client tratat corepunzător valorează mai mult decât 10,000 usd investiți într-o reclamă.” Jim Rohn – Entrepreneur, autor și speaker motivațional
39. “Obiectivul unei companii este de a deține nu doar cel mai bun serviciu clienți, ci unul legendar. ” Sam Walton – Fondator al Walmart și Sam’s Club
40. “Rețineți pentru totdeauna o veche zicală din domeniul retail, și anume: Clienții rețin pentru o perioadă mai lungă un serviciu decât prețul său.” Lauren Freedman – Agent imobiliar
41. “Succesul este atunci când un client pleacă gândindu-se ‘Wow, îmi place la nebunie să fac afaceri cu ei și aș vrea să spun și altora despre experiența mea.” Shep Hyken – CSP, CPAE este CAO (Chief Amazement Officer) al Shepard Presentations
Citate despre satisfacerea nevoilor unui client și depășirea așteptărilor acestora
Pentru o oferi un serviciu excelent, companiile trebuie să știe care sunt așteptările și preferințele clienților. Așadar, este important a cunoaște ce anume rezonează cu clienții pentru a le depăși așteptările și nu doar satisfacerea cerințelor lor.
42. “Primul pas în depășirea așteptărilor unui client este să cunoaștem care sunt aceste așteptări.” Roy H. Williams – Autor de bestselling și consultant de marketing cunoscut și pentru trilogia Wizard of Ads
43. “Fiți mai aproape de clienți ca niciodată. Atât de aproape încât să le spuneți de ce anume au nevoie înainte ca aceștia să-și dea seama de lucrul acesta.” Steve Jobs – Co-fondator și CEO al Apple
44. “Cu cât vă implicați mai mult cu clienții, cu atât lucrurile sunt mai clare și vă este mai ușor să identificați cum trebuie să acționați.” John Russell – Fost vice președinte al Harley-Davidson
45. “Clienții nu se așteaptă să fiți perfecți. Dar se așteaptă să îndreptați lucrurile atunci când lucrurile nu merg bine” Donald Porter – Vice Președinte al British Airways
46. “Cheia succesului este setarea unor așteptări realiste pe care nu doar să le întruniți, ci să le depășiți – de preferat în moduri utile și neașteptate.” Richard Branson – Fondator al Virgin group
47. “Aflați ce doresc clienții cel mai mult și la ce se pricepe compania dvs. cel mai bine. Focusați pe punctul lor de întâlnire.” Kevin Stirtz – Autorul More Loyal Customers
48. “A merge mai presus ș dincolo de orice altceva înseamnă a face clienții să se “simtă speciali” și a-i ajuta chiar și atunci când poate nu are sens“ Neil Patel – autor de bestselling al New York Times și influencer de top în online conform Forbes
49. “Nu există obstacole atunci când vrei să faci mai mult.” Roger Staubach – Fundaș pentru Dallas Cowboys
Înțelegerea importanței experienței clientului
De-a lungul ultimilor ani, experiența clientului a devenit un factor diferențiator în ce privește brand-urile din toate industriile. Prin urmare, importanța ei nu trebuie subestimată. A oferi experiențe plăcute în mod constant este cheia atragerii loialității clienților, a creșterii gradului de retenție și a încurajării obținerii de recomandări pozitive.
50. “Experiența trăită de clienți este următorul câmp de luptă.” Jerry Gregoire – ofițer superior de informate la Dell
51. “Considerăm clienții ca fiind niște musafiri invitați la o petrecere, iar noi suntem gazda. Misiunea noastră este de îmbunătăți zi de zi orice aspect care ține de experiența clienților.” Jeff Bezos – Fondator și CEO al Amazon
52. “Punctele de plecare trebuie să fie experiența clienților și abordarea în direcția evoluției tehnologiei, și nu invers” Steve Jobs – Co-fondator și fost CEO al Apple
53. “Experiența clienților nu reprezintă o cheltuială. Gestionarea experienței clienților duce la consolidarea imaginii brand-ului dvs.” Stan Phelps – Arhitect la 9 INCH
54. “Dacă generați o experiență remarcabilă, clienții vor spune altor persoane despre asta. Puterea cuvântului prin viu grai este foarte mare.” Jeff Bezos – Fondator și CEO al Amazon
55. “Fiecare contact pe care îl avem cu clienții influențează decizia lor de a se întoarce. Trebuie să fim la înălțime de fiecare dată, altfel îi vom pierde.” Kevin Stirtz – Autorul More Loyal Customers
56. “Oamenii vor uita ceea ce le spuneți. Vor uita ce ați făcut. Dar nu vor uita niciodată cum i-ați făcut să se simtă.” Maya Angelou – Poet, cântăreață, memorialist și activist pentru drepturi civile.
57. “Percepția clienților este realitatea dvs.” Kate Zabriskie – Președinte la Business Training Works
Construirea unei strategii orientate spre client
Adoptarea unei strategii orientate spre client și punerea clienților pe primul loc atunci când vine vorba de a lua decizii de afaceri vă ajută să fiți mult în avantaj față de competitorii dvs. Ce înseamnă pentru afaceri a fi orientat spre client? Iată ce au de spus experții despre orientarea spre client:
58. “În era consumului, directorii nu stabilesc cât de orientate spre client sunt companiile lor – dar Clienții da.” Kate Leggett – Expert în ce privește managementul și strategiile relațiilor cu clienții, dezvoltarea acestora, analize comparative, administrare și ROI
59. “Orice companie care dorește să pună clienții pe primul loc…trebuie să fie dispusă să gândească pe termen lung.” Jeff Bezos – Fondator și CEO al Amazon
60. “Nu veți avea un produs sau un preț bun din nou. Pot fi prea ușor duplicate. Dar un serviciu clienți solid nu poate fi copiat.” Jerry Fritz – Proprietar al Jerry Fritz Garden Design
61. “Un model orientat spre client nu este bazat pe expertiza în sfera dezvoltării produsului, ci mai degrabă pe înțelegerea în amănunt a ceea ce vor clienții, când și unde și ce sunt dispuși să vă ofere în schimb.” Peter Fader – Profesor de Marketing la Wharton School of the University of Pennsylvania
62. “Dacă vreți să lucrați pentru bani, nu veți reuși, dar dacă iubiți ceea ce faceți și puneți întotdeauna clientul pe primul loc, veți avea succes.” Ray Kroc – Antreprenor american, recunoscut pentru extinderea McDonald’s de la un lanț local la unul dintre cele mai profitabile restaurante de tip franciză din lume
Conștientizarea importanței feedback-ului clienților
Conform experților, feedback-ul și reclamațiile clienților ar trebui să fie primite cu inima deschisă și să fie văzute ca o sursă de informații care oferă date prețioase. Așadar, afacerile se pot folosi de aceste impresii pentru a învăța unde și cum îți pot îmbunătăți produsul și serviciul. Ca atare, reclamațiile și sesizările clienților sunt neprețuite.
63. “Cei mai nemulțumiți clienți ai dvs. reprezintă cea mai bună sursă din care să învățați.” Bill Gates – Co-fondator al Microsoft
64. “Feedback-ul clienților este în continuare cel mai important factor pentru o afacere.” Howard Shultz – Fost CEO al Starbucks
65. “Clienții știu de obicei mai multe despre produsul dvs. decât dvs. Considerați-i o sursă de inspirație și de idei pentru a vă dezvolta produsul.” David J. Greer – Co-proprietar și președinte al Robelle
66. “Statisticile sugerează faptul că atunci când clienții se plâng, deținătorii afacerilor și managerii ar trebui să fie încântați de asta. Sesizarea unui client reprezintă o oportunitate imensă pentru dezvoltarea afacerii.” Zig Ziglar – autor, om de vânzări, și speaker motivațional
67. “Nu răpiți timpul clienților cu întrebări decât dacă sunteți pregătit să acționați în funcție de ceea ce afirmă.” Bruce Temkin – Director al XM Institute
68. “Solicitați-le clienților să fie parte din soluție și nu-i priviți ca parte a unei probleme.” Alan Weiss – Consultant, speaker și autor.
Ajutați angajații să ofere servicii mai bune
Un serviciu clienți de excepție începe de la a avea angajați fericiți. Prin urmare, agenții foarte motivați, implicați, competenți și bine tratați sunt mult mai preocupați în a trata clienții corespunzător și a le oferi servicii de suport mai bune. Citatele următoare vin să întărească acest lucru:
69. “Modul în care se simt angajații dvs. este modul în care se simt clienții dvs. Iar dacă angajații dvs. nu se simt apreciați, nici clienții dvs. nu se vor simți.” Sybil F. Stershic – Autor și lider în predare în ce privește subiectul angajaților implicați prin marketing intern
70. “Tratați-vă angajații cât se poate de bine și ei vor trata clienții cât se poate de bine, iar clienții se vor întoarce.” J.W. Marriott – Fondator al Marriott Corporation
71. “Fără angajați grozavi, nu veți putea avea niciodată un serviciu clienți grozav.” Richard F. Gerson – Autor, marketer
72. “Dacă în mod constant depășim așteptările angajaților, aceștia, în mod constant, vor depăși așteptările clienților.” Shep Hyken – Expert în relații cu clienții, lector, CSP, CPAE este CAO (Chief Amazement Officer) al Shepard Presentations
73. “Indiferent că sunteți de dimensiuni mici sau mari, nu puteți oferi un serviciu clienți de calitate dacă angajații dvs. nu vin cu plăcere la serviciu.” Martin Oliver – Executiv al Kwik-Fit Financial Service
74. “Întotdeauna tratați-vă angajații așa cum ați vrea ca ei să trateze cei mai buni clienți ai dvs.” Stephen R. Covey – Educator, autor, om de afaceri și lector
Sloganuri și sintagme captivante despre serviciul clienți
În afară de citate, dorim să vă dăm câteva idei de sloganuri și sintagme răsunătoare. Acestea sunt instrumente de marketing de mare impact care se pot traduce printr-o diferențiere memorabilă ce poate crea legături emoționale cu potențialul client și îl poate motiva să devină un susținător al brand-ului.
Mai mult decât atât, aveți mai jos o listă cu cele mai renumite și interesante sloganuri, sintagme, motto-uri și expresii despre serviciul clienți care v-ar putea fi de mare folos în campaniile de publicitate, pentru a atrage atenția prospecților sau pentru a inspira agenții în cadrul programelor de formare și instruire.
Lista sloganurilor, sintagmelor și motto-urilor
- Cel care oferă cele mai bune servicii are cel mai bun profit
- Totul se rezumă la clienți
- Câștigați un client, nu o vânzare
- Faceți din client un erou al poveștii dvs.
- Politețea te duce departe și nu costă nimic.
- Puneți clientul pe primul loc.
- Clienții mulțumiți sunt cele mai bune reclame.
- Clientul are întotdeauna dreptate.
- Percepția clientului este realizarea noastră.
- Tratați fiecare client ca pe un membru al familiei.
- Un serviciu grozav înseamnă o afacere grozavă.
- Serviciu clienți este slujba tuturor.
- Servicii extraordinare pentru clienți extraordinari.
- Serviciul clienți de calitate costă mai puțin decât un serviciu clienți prost.
- Serviciu clienți nu este un departament, ci o atitudine.
- Servicii extraordinare pentru clienți extraordinari.
- Serviciul clienți este nou marketing.
- Serviciul clienți de calitate costă mai puțin decât un serviciu clienți prost.
- Serviciul clienți face diferența.
- Loailitatea clienților este neprețuită.
Descoperiți pe cont propriu
Puneți cunoștințele în practică prin testarea a tot ce ați învățat în cadrul academiei LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!