Șabloane de chat proactiv

Serviciul clienți reactiv a reprezentat norma timp de ani de zile, însă din ce în ce mai multe întreprinderi adoptă o abordare mai proactivă, care s-a dovedit a fi foarte eficientă. De fapt, Rezultatele studiului realizat de BT au arătat că 78% dintre consumatori apreciază faptul că organizațiile observă că au întâmpinat dificultăți cu un site web/completarea unei comenzi și îi contactează direct pentru a încerca să îi ajute. Aici intervin invitațiile proactive la chat. Invitațiile proactive de chat bazate pe declanșare, foarte personalizate și perfect sincronizate pot îmbunătăți experiența utilizatorului, pot asigura satisfacția clienților și pot oferi mai multe oportunități de vânzare. 

Galeria de invitații la chat
Exemplu de chat proactiv

Ce este chat-ul proactiv?

Spre deosebire de chat-urile reactive, chat-urile proactive sunt inițiate de către companie (fie manual, fie automat). Invitațiile proactive automate de chat pot fi declanșate pe baza informațiilor specifice despre vizitatori, a unor reguli predefinite și a diferiților parametri de comportament, cum ar fi pagina curentă pe care aceștia o navighează, perioada de timp petrecută pe site-ul dvs.

Atunci când este folosit în mod strategic, chat-ul proactiv poate ajuta la construirea încrederii celor care vizitează site-ul pentru prima dată, poate stimula captivarea utilizatorilor, poate crește satisfacția clienților (conform unui studiu, 94% dintre clienții care au fost invitați în mod proactiv la chat au fost oarecum sau foarte mulțumiți de experiență), poate preveni abandonarea coșului de cumpărături, reduce rata de respingere, crește ratele de conversie și valoarea medie a comenzilor.

invitație proactivă la chat
Galerie de invitații proactive la chat

Cele mai bune practici de chat proactiv

  • Oferiți vizitatorilor dvs. ceva timp pentru a se uita înainte de a-i invita la chat – stabiliți momentul potrivit în funcție de timpul mediu petrecut pe fiecare pagină.
  • Facilitați-le vizitatorilor acceptarea sau refuzarea unei invitații proactive la chat pentru a vă asigura că aceștia au controlul asupra experienței lor de chat.
  • Nu trimiteți mai multe invitații la chat în timpul aceleiași sesiuni de navigare – mai ales după ce un vizitator a respins deja o dată invitația.
  • Nu activați chat-ul proactiv pe fiecare pagină în parte, deoarece acest lucru ar putea doar să vă enerveze vizitatorii – vizați mai degrabă paginile strategice (cum ar fi paginile de produse/prețuri/cheltuieli).
  • Evitați mesajele care sunt prea generice. Personalizați invitațiile proactive de chat, faceți-le specifice și relevante pentru pagina pe care apar.
Șabloane de chat proactiv

Șabloane de chat proactiv pentru diverse scenarii

Invitații proactive la chat pentru cei care vizitează pentru prima dată pagina


“Thanks for stopping by. Can I help you with something?”

“We’re happy you’re here! 🙂 Can you tell me what you’re looking for?”

“Welcome! I am [Agent name]. What inspired you to visit us today?”

“Hi there, looking for something? I’m here and ready to chat. What’s on your mind?”

“Welcome! Can I point you in the right direction?”

“Hi there! Let me know if you have any questions while you’re looking around.”

“Hi there! It looks like you’re visiting quite a few of our web pages. Can we help you find anything?”

“Yes, I’m a real human. Bots haven’t stolen my job just yet 🙂 If you have any questions, I’d be happy to help.”

“Hello! [Agent name] here, I am the regional representative for [country/region/city]. How may I assist you?”

“Our chat service triggers after you’ve spent a certain amount of time on a page, so if you have any questions or doubts, we can help. If you would prefer to look around you can just close the chat. It won’t trigger twice.”

Invitații proactive la chat pentru vizitatorii care revin


“Hi there, welcome back! How may I help you today?”

“Welcome back! Do you have any questions about your order?”

“Good to see you’re back! Any questions about [product name]? I am here to help.”

“Happy to see you again, [Customer name]! What can we do for you today?”

“Hello [Customer name], welcome back. What brings you to our website today?”

“A little birdie told me you came back. What inspired you to visit us today?”

“Hello again [Customer name]. Are you shopping for yourself today? Tell me if you need any help :)”

“Hi [Customer name], it’s great to see you back! Would you like to learn about this week’s special offers?”

“Welcome back, [Customer name]! Have you seen our latest promo? Chat with me for details.”

Invitații proactive la chat pentru vizitatorii ezitanți


“It looks like you’ve been inactive for a while. Can we help you find something?”

“We know that making a choice here can be hard. If you need any help, I’m here to guide you.”

“It seems like you’ve been inactive for a few minutes. Did you need help navigating our site?”

“[Agent name] here 🙂 I understand that having too many options can be ovewhelming. May I help you to decide?”

“Hi there! It’s been a while since you’ve reviewed your shopping cart. Are you ready to check-out, or can we help you find anything else?”

“Hi [Customer name], the promotion on [product name] is about to expire. Would you like to chat for details?”

“Hi [Customer name]. Let me tell you it is a worthy investment if you purchase [product name] now. The offer is going to expire tonight. Chat for details?”

Invitații proactive la chat pentru paginile de produse


“Hi there, do you have any questions about [product name]? I’m here to help, let’s chat :)”

“Welcome! I see you’re browsing our product page. I’m available to chat if you have any questions.”

“Hello! I’m available if you’d like to have a chat about our products :)”

“Good morning! I see you are browsing our collection of [products]. Let me know if I can assist you!”

“Hi [Customer name], may I introduce you to our new arrivals?”

“Hi there, do you have any questions about this product or its technical specifications? I’m here if you do.”

“This is one of our most popular items this season! We only have a few left in stock, let me know if you have any questions!”

“Hi [Customer name], if you buy [product name] today you can save 30%. Do you want to chat and learn more about the offer?”

“Hello [Customer name], can I explain the special discounted price on the products you are interested in?”

“Hi [Customer name], we have a great sale running today on one of our most popular products. Can I tell you about it?”

Invitații proactive la chat pentru paginile de prețuri


“Wondering what’s the right plan for you? Tell me a bit about your business and I’ll help you decide.”

“Hi there! Any questions about our pricing plans? I’d be happy to help.”

“Hi [Customer name], this is [Agent name]. Exploring our pricing plans? Let me help you choose the right one for you!”

“Thanks for visiting! Let’s chat about the right plan for you and your business.”

“Seems that you are visiting our pricing page frequently. Can I help you decide on the right plan?”

“Not sure which plan is right for you? Let’s chat and I’ll give you my best advice.”

Invitații proactive la chat pentru paginile de finalizare a comenzii


“Hi there, thanks for stopping by! Do you need any assistance with your purchases?”

“[Agent name] here. Let me know if you need a hand with your purchase today.”

“Hey! Do you need any assistance with your order? I’ll be happy to help.”

“Any questions about our shipping, payment options, refund policies, or otherwise? I’m here to help :)”

“Hi there, did you know that we offer free shipping for orders over [purchase value]? May I help you get to it?”

“You’ve got great taste! Let me know if you have any questions during the checkout, or if you run into any technical difficulties.”

“[Customer name], you’re almost there! Is there anything I can help you with?”

“Hey there, you almost made it! Have any questions or need help? Let’s chat :)”

“Hi there! I noticed you encountered an error message. I am here to help you to place your order. Message me for assistance.”

“Did you know we offer a 100% refund on all orders (even sale items)? I’m here to chat if you want to know more.”

Invitații proactive la chat fentru paginile cu rată mare de respingere


“Hi there! Unsure whether you need a product demo? I’m happy to answer your questions.”

“Hello there! Have any questions about our product demo? I’m here to answer them :)”

“Thanks for stopping by! I can explain [product name] installation steps for you, if you’re interested . Shall I start?”

“Hi [Customer name], may I guide you through the sign-up/ download/ installation process?”

“Hi [Customer name], do you need any help with the sign-up process/ downloading/ installing the app? Just drop me a line.”

“Hi there! Signing up takes less than a minute. Would you like me to guide you through the process?”

“Welcome! Setting up your account is quick and easy. Need a helping hand? I’m here to guide you.”

Invitații proactive la chat pentru paginile de Întrebări Frecvente


“Hi there, it seems that you have some questions in mind. May I help you get them answered?”

“[Agent name] here. May I help you find a solution to your problem?”

“Hi [Customer name], can’t find what you’re looking for? I’m here to answer your questions.”

“Can’t find your question? I’d be happy to help, let’s chat!”

“Chat is the fastest way to get your questions answered. Let’s talk :)”

“Just checking in to see if I can help answer any questions you may have. Let me know :)”

“Hi there, need answers? I’m here to help you out. Yes, I’m a real human :)”

Invitații proactive la chat pentru oportunități de vânzare încrucișată/ascendentă


“I have good news for you! We have a special offer running today that can save you 20% on [product name]. Care to know about the details? ”

“Hey there, we just wanted to let you know that [product name] is on sale right now, if you felt like saving a few dollars today.”

“Hi [Customer name], did you know that you can save [amount of money] buying [product A] and [product B] together? I’m here if you need more details!”

“Hi [Customer name], most of our customers who bought [product A] also bought [product B] to go with it. Would you like more details?”

“Hi [Customer name]! It looks like you’re purchasing [product A]. Could we interest you in [product B] as well? They complement each other nicely. :)”

“Hey there! Just a quick tip: [product A] belongs to our [X series]. Would you also like to take a look at the other products in this series?”

“Hi there! Since you’re purchasing [product A], we’d recommend [product B] as well. Past customers have found that purchasing these items together made their lives easier.”

“Before you check-out, you should know that we’re currently offering [promotion]. Would you like to take advantage of this limited-time offer?”

Exemple de invitații proactive la chat specifice industriei


eCommerce: “Hey! Need help choosing a great pair of running shoes? Let’s chat :)”

Travel: “Hi there! Would you like to hear our recommendations for your accommodation? Message me for advice.”

Real Estate: “Hi! Are you looking for a rental apartment, buying a home or selling your property? Message me for help.”

Software development: “Hi there! What brings you to our website today? Do you have a project in mind?”

Insurance: “Need help finding the right insurance plan? I’m here to give you my best advice.”

Banking: “Hi there, it looks like you might need a little help understanding these account options. We’ve got an account expert standing by. Click here to chat.”

Education: “Welcome! Any questions about our courses and fees? I’d be happy to help!”

Întrebări frecvente

Ce ar trebui să includeți în invitația proactivă la chat live?

Atunci când inițiați un chat, doriți să colectați informații de la client care să vă ajute să rezolvați rapid problema acestuia. Când inițiați un chat, veți dori să întrebați clientul despre problema sa, informații despre comandă etc. Indiferent de informațiile pe care le obțineți, notați-le, astfel încât să le puteți utiliza pentru a rezolva problema clientului.

Cum să răspundeți unui client supărat prin chat live?

Pentru a răspunde unui client furios, faceți o pauză pentru a vă calma, apoi scrieți un răspuns care să se concentreze pe soluție. În plus, asigurați-vă că explicați orice măsuri pe care le-ați luat pentru a le rezolva problema.

Cât de lungă ar trebui să fie o invitație proactivă la chat live?

O invitație proactivă la chat live trebuie să fie concisă și ușor de înțeles. Astfel, ar trebui să aibă între 1 și 2 propoziții.

Take advantage of our free 14-day trial.

Test all that LiveAgent has to offer, including our smart proactive live chat invitations. Deploy them based on specific action-based triggers and engage your customers today.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Ce ar trebui să includeți în invitația proactivă la chat live?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Atunci când inițiați un chat, doriți să colectați informații de la client care să vă ajute să rezolvați rapid problema acestuia. Când inițiați un chat, veți dori să întrebați clientul despre problema sa, informații despre comandă etc. Indiferent de informațiile pe care le obțineți, notați-le, astfel încât să le puteți utiliza pentru a rezolva problema clientului.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Cum să răspundeți unui client supărat prin chat live? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Pentru a răspunde unui client furios, faceți o pauză pentru a vă calma, apoi scrieți un răspuns care să se concentreze pe soluție. În plus, asigurați-vă că explicați orice măsuri pe care le-ați luat pentru a le rezolva problema.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Cât de lungă ar trebui să fie o invitație proactivă la chat live?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “O invitație proactivă la chat live trebuie să fie concisă și ușor de înțeles. Astfel, ar trebui să aibă între 1 și 2 propoziții.” } }] }
Înapoi la șabloane Creați un cont GRATUIT

Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.

×
Programați un apel unu-la-unu și descoperiți cum LiveAgent poate fi avantajos afacerii dumneavoastră.

Suntem disponibili pe mai multe date

Programați o demonstrație