Word of mouth is the process of telling people you know a particular product or service, usually because you think it is good and want to encourage them to try it.
Ce înseamnă prin viu grai?
Viu grai reprezintă o metodă de comunicare orală. Cu alte cuvinte, prin viu grai reprezintă transferul de informații de la o persoană la alta.
Exemplu: Utilizatorul unui produs/serviciu discută despre produs cu cineva din cercul de prieteni. Dacă utilizatorul a avut o experiență neplăcută legată de serviciul pentru clienți, aceasta poate fi transmisă persoanelor cu care se întâlnește. Prin urmare, cel mai probabil că acestea vor alege să nu cumpere produse de la compania respectiva.
Cât de important este viul grai?
Scopul viului grai este acela de a obține încrederea și fidelitatea clienților. Întrucât trăim într-o lume în care toată lumea încearcă să ne vândă ceva, a obține încredere poate fi dificil. Oamenii caută recenzii sau recomandări. Așadar, clienții care au o experiență de calitate cu serviciul pentru clienți sunt încurajați să discute despre produsele dumneavoastră. Drept urmare, se formează clienți fideli, fapt care, în cele din urmă, duce la creștere vânzărilor și la satisfacția clienților.
Prin viu grai este o strategie de marketing foarte valoroasă și ieftină. Poate fi ușor de trecut cu vederea. Astfel, accentul ar trebui pus pe construirea unor relații durabile și pe crearea unei comunități. Aceasta este o strategie importantă și benefică pe termen lung.
Cum funcționează viul grai?
Mai întâi, clienții obțin recomandarea/recenzia în mod tradițional prin viu grai. De exemplu, de la un prieten sau un membru al familiei.
A doua opțiune o reprezintă recomandările/testimonialele de pe rețelele sociale. În ziua de astăzi, cercetarea pe internet este un mod preferat de a lua o decizie asupra achiziționării unui produs/serviciu. Acest lucru se numește marketing prin viu grai.
Exemplu: Bogdan și Sandra vor să găsească servicii de curățenie pentru locuința lor. Amândoi încep să cerceteze firme de curățenie din localitate. Bogdan a găsit câteva firme de curățenie pe internet în baza unor recenzii excelente pe Trustpilot. Prin urmare, decid să apeleze la serviciile uneia dintre firmele respective. După ce au parte de o experiență plăcută, o transmit persoanelor din cercul de apropiați. Așa funcționează viul grai prin recenzii.
Ce este marketingul prin viu grai?
Pe scurt, marketingul prin viu grai este aceeași strategie ca viul grai tradițional. Diferența principală este că marketingul prin viu grai este încurajat de marcă/companie, în timp ce viul grai tradițional are loc pe cale organică. Scopul marketingului prin viu grai este de comercializare a produsului/serviciului în vederea obținerii unei expuneri mai mari.
Care sunt celelalte beneficii ale marketingului prin viu grai?
- Încrederea clienților
- Construirea unei comunități în jurul mărcii
- Relații pe termen lung cu clienții (clienți fideli)
- Cheltuirea de mai puțini bani pe marketing
- Venituri mai mari
- Implicarea clienților
Cum se realizează marketingul prin viu grai?
- Oferiți clienților o experiență excelentă
- Inspirați-vă clienții să genereze conținut despre marca dumneavoastră
- Încurajați scrierea de recenzii/testimoniale despre serviciile/produsele dumneavoastră
- Motivați clienții prin oferirea de reduceri/produse speciale
- Intrați în legătură cu formatori de opinie credibili
Would you like to know how to manage your customer's inquiries smoothly?
Get a Help desk software that allows you to handle all customer inquiries effectively from one interface.
Frequently Asked Questions
Ce este marketingul prin viu grai?
Marketingul prin viu grai este o formă de marketing care implică „șoptirea” către consumatori despre un anumit produs sau o marcă anume. Scopul acestuia este de a porni o discuție pe un anumit subiect într-un mod etic și neagresiv. Ar trebui să aibă ca rezultat final discutarea despre marcă sau produs, ceea ce duce la creșterea recunoașterii mărcii sau la cumpărături din partea clienților. Un astfel de marketing nu îi face pe clienți să se simtă forțați și atacați de marcă.
Cum se generează viul grai?
Marketingul prin viu grai poate fi generat în mai multe moduri. Cel mai bun instrument de marketing pozitiv îl reprezintă, bineînțeles, clienții. Așadar, ce este de făcut pentru a îi face pe clienți să dorească să amplifice efectul viului grai? Rugați-i să încerce noul dumneavoastră produs și apoi să vorbească despre acesta; faceți-i să simtă că opiniile lor contează și distingeți-i, de exemplu, cu promoții dedicate; creați un spațiu de discuții – poate fi un forum, un grup pe Facebook sau pur și simplu posibilitatea de a adăuga comentarii în articole pe pagini de internet și în portaluri; rămâneți în legătură permanentă cu clienții; angajați o persoană care să desfășoare activități de marketing de prin viu grai.
De ce este eficient marketingul prin viu grai?
Marketingul prin viu grai este foarte eficient, deoarece internetul îi oferă numeroase instrumente. Acest lucru permite comunicarea de informații și construirea de relații sociale. Marketingul prin viu grai ar trebui să înceapă cu pornirea unei discuții pe un anumit subiect. Doar în cadrul discuției ar trebui să se menționeze cu delicatețe marca sau produsul pe care dorim să îl promovăm. Mai întâi de toate, trebuie avute în vedere naturalețea și momentul oportun.
Notă de expert
Marketingul prin viu grai este o metodă eficientă și etică de promovare prin intermediul recomandărilor făcute de clienți mulțumiți.

Canalele de comunicare ale Venmo
Software-ul LiveAgent oferă soluții comprehensive pentru serviciul clienți, cum ar fi gestionarea reclamațiilor, serviciul VoIP, și software-ul pentru portalul clienților.
Cum se creează un program de fidelizare a clienților
Un program de fidelizare a clienților recompensează și motivează clienții să cumpere mai mult. Avantajele includ conexiuni mai profunde și colectare de date pentru campanii de marketing. Implementarea acestui program este o investiție rentabilă. Șapte pași cheie trebuie urmați pentru a crea un program de fidelizare eficient.