Ce este un forum pentru clienți?
Un forum este un panou de discuții online care permite utilizatorilor să ruleze conversații sub forma mesajelor postate. Un forum al clienților este, cu alte cuvinte, un forum al utilizatorilor sau un forum al comunității. Este practic un loc în care clienții unei companii pot interacționa între ei sau pot căuta informații relevante. Mai mult, își pot pune și răspunde reciproc întrebărilor și își pot împărtăși cunoștințele. De exemplu; sfaturi și trucuri utile, informații, cele mai bune practici, cazuri de utilizare și experiențe personale cu produsele sau serviciile unei companii.
Cum se creează un forum pentru clienți?
Mulți furnizori de software pentru biroul de asistență includ forumuri comunitare ca parte a portalurilor lor de autoservire pentru clienți. Prin urmare, nu este nevoie să căutați instrumente separate. Crearea unui forum pentru clienți durează de obicei câțiva pași simpli. Nu necesită abilități tehnologice sau cunoștințe speciale.
Pentru a crea un forum pentru clienți în LiveAgent, trebuie să navigați către propriul portal de servicii pentru clienți. Aici puteți găsi forumul. După aceea, pur și simplu introduceți un titlu și decideți dacă este un forum intern sau un forum public. Furnizați o descriere, includeți cuvintele cheie relevante pentru optimizarea SEO și selectați departamentul responsabil cu gestionarea intrărilor de pe forum.
Forumurile interne sunt destinate angajaților companiei. Pe de altă parte, forumurile publice sunt vizibile pentru toată lumea. Cu toate acestea, utilizatorii trebuie să se conecteze pentru a pune sau a răspunde la întrebări. Clienții înregistrați în portalul dvs. pentru clienți vor putea vedea forumurile sugerate chiar pe pagina principală. Odată ce deschid forumul, pot să se alăture discuției sau să adreseze o nouă întrebare.
Fiecare intrare pe forum, indiferent dacă este o întrebare nouă sau orice subiect comentat, se transformă automat într-un tichet. Prin urmare, va apărea în panoul agentului, printre alte tichete. Ori de câte ori este necesar și adecvat, agenții pot participa. Aceștia pot oferi informații utile și pot răspunde la întrebările la care alți utilizatori ai forumului nu au putut răspunde.
Alegerea unui anumit departament pentru gestionarea forumului înseamnă că tichetele vor fi atribuite angajaților potriviți. Astfel, doar agenții cu cele mai relevante cunoștințe, experiență și expertiză răspund la întrebările clienților. Se asigură că informațiile corecte sunt împărtășite și adresate în timp util și eficient.
5 Avantaje majore ale unui forum de comunitate pentru clienți
Forumul de comunitate pentru clienți este mai mult decât o extensie logică a ofertei dvs. de autoservire. În timp ce organizarea unui forum pentru clienți este considerată în general, mai degrabă o caracteristică „plăcută de avut”, decât o necesitate. Cu toate acestea, cu un management atent, poate avea un impact pozitiv. De exemplu; în ceea ce privește implicarea utilizatorilor, satisfacția clienților, loialitatea față de marcă și chiar stimularea inovării produselor. Iată câteva dintre avantajele cheie ale implementării unui forum de comunitate a marcii în cadrul portalului dvs. de autoservire:
1. Facilitarea implicării clienților
Dacă implicarea clienților este o parte importantă a strategiei dvs., organizarea unui forum de comunitate poate fi un facilitator puternic. Oferă clienților un loc interesant pentru partajarea experiențelor lor. Acest lucru nu este doar pentru compania dvs., ci și pentru alți membri ai comunității. Permiterea clienților să ridice subiecte și să organizeze discuții cu alți utilizatori le oferă un sentiment de implicare și abilitare.
În plus, dacă produsul dvs. este extrem de configurabil, flexibil și personalizabil, clienții vor aprecia cu siguranță capacitatea de a răsfoi un forum și de a vedea cum îl folosesc alții. De fapt, îi poate ajuta să descopere soluții care poate nu păreau evidente la început și să găsească modalități mai eficiente de a obține un rezultat mai bun cu produsul dvs.
2. Îmbunătățirea ofertei dvs. de autoservire
Agenții de asistență sau clienții dvs. pot răspunde la întrebări frecvente într-un forum de comunitate. Acest lucru creează literalmente o bază de cunoștințe generată de utilizatori. Prin urmare, plină de informații care îi pot ajuta pe ceilalți, în special pe clienții noi care abia încep cu produsele dvs. Unii dintre clienții dvs. fideli pe termen lung s-ar putea bucura chiar să devină colaboratori obișnuiți pe forum. Împărtășind propriile bune practici și sfaturi cu privire la subiectele în care sunt experți. Aceasta creează o resursă utilă de durată pentru mulți clienți simultan. Acest lucru vă poate ajuta, de asemenea, să economisiți timpul agenților de asistență.
3. Optimizarea conținutului existent
Monitorizarea a ceea ce discută clienții într-un forum de comunitate este crucială. Poate oferi companiilor o înțelegere mai aprofundată a problemelor și preocupărilor clienților. Acestea oferă o mare oportunitate de a îmbunătăți conținutul existent, acoperind subiectele de care clienții sunt cel mai interesați. În plus, dacă clienții continuă să pună întrebări și vorbesc despre problemele care sunt deja acoperite în articolele de cunoștințe, înseamnă că, conținutul nu oferă informații complete și ușor de înțeles. Astfel, trebuie îmbunătățit și ajustat în consecință.
4. Îmbunătățirea produsului
Urmărind conversațiile clienților într-un forum de comunitate, companiile pot găsi o mulțime de idei și date neprețuite. Acest lucru este valoros, nu doar pentru departamentul de asistență pentru clienți, ci și pentru echipele lor de produse la fel de bine. Clienții oferă feedback indirect discutând despre produsele/serviciile unei companii, împărtășind ideile, perspectivele și experiențele lor. Poate ajuta companiile să obțină o perspectivă asupra dezvoltării produselor. Mai mult, să acționeze în funcție de îmbunătățirile pe care clienții lor le caută.
5. Urmărirea conversațiilor clienților
Într-un fel sau altul, clienții vorbesc online despre mărci și produsele lor. Nu toate companiile sunt capabile să monitorizeze și să răspundă în mod eficient la aceste mențiuni. De exemplu; pe rețelele de socializare, forumuri terțe sau alte locuri mai greu sau chiar imposibil de descoperit. Oferirea clienților a unui forum, unde pot avea aceste discuții, permite companiilor să țină evidența a ceea ce spun clienții. Astfel, pot participa la aceste conversații și oferi ajutor sau sfaturi în timp util atunci când este necesar.
Descoperiți pe cont propriu
Cunoașterea este importantă, dar numai atunci când este pusă în practică. Creați un forum pentru clienții dvs. chiar în cadrul LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Descoperiți caracteristicile cuprinzătoare ale LiveAgent, un program complex de birou de asistență multicanal. Gestionați eficient solicitările clienților cu funcții avansate precum sistem de ticketing, detectarea coliziunilor între agenți, jurnal de audit și distribuirea automată a tichetelor. Îmbunătățiți productivitatea cu mesaje planificate și organizați contactele și companiile cu ușurință. Explorați soluția completă pentru optimizarea serviciului de asistență.
Un centru dedicat cu program informatic de portal pentru clienți
Descoperiți cel mai bun program informatic de portal pentru clienți în 2022 cu LiveAgent. Reduceți costurile și îmbunătățiți asistența oferind clienților acces la resurse, auto-servire și monitorizarea tichetelor. Beneficiați de o perioadă de încercare gratuită de 14 zile, fără necesitatea unui card bancar. Alăturați-vă liderilor din industrie precum Forbes și Airbus și oferiți servicii de calitate excepțională. Începeți acum!
Descoperiți cum un portal pentru clienți LiveAgent poate transforma serviciul dvs. de asistență prin autoservire 24/7. Accesați ghiduri, tutoriale video, forumuri și trimiteți tichete pentru un suport eficient și non-stop. Încercați gratuit pentru a îmbunătăți experiența clienților și a reduce solicitările. Aflați mai multe despre costuri și beneficii!
Cum se Creează Panoul De Feedback și Sugestii
Folosind sugestiile clienților și panoul de feedback, companiile pot crea produse orientate spre client, care să le deservească mai bine și să le rezolve problemele.